היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

שירות חדש: עזרה בקבלת החלטות לצעירים

 

המועצה האזורית מציעה לצעירים בני 18 – 25 עזרה וליווי בפתרון דילמות וצורך בקבלת החלטות

לטוס עכשיו לחו"ל או אחרי הלימודים? איזו עבודה מתאימה לי, ומה מגיע לי כחייל משוחרר? שירות חדש של מועצה אזורית הגליל העליון פונה לפלח אוכלוסיית צעירים בני 18 – 25, ומציע ליווי אישי וייעוץ בקבלת ההחלטות הנכונה, בכדי להצליח לממש את הפוטנציאל ולחוות הצלחה בשירות הצבאי או הלאומי, בתעסוקה, בהשכלה הגבוהה ובפן הרגשי.

השירות החדש ניתן במסגרת שותפות של מחלקת הרווחה ומרכז צעירים גליל עליון שהצטרפו לאחרונה לתכנית יתד, בה שותפים 11 משרדי ממשלה ובראשם משרד הרווחה, ארגון ג'וינט ישראל אשלים, רשויות ממשלתיות וארגוני החברה האזרחית. ענבל גונן, עובדת סוציאלית תחום צעירים במחלקת הרווחה מרכזת את הטיפול בפניות הצעירים. "18 – 25 הוא טווח גילים רווי דילמות, בו נדרשים לבחור ולקבל החלטות משמעותיות בחיים. אולם המציאות מגלה שצעירים רבים, שחלקם מתמודדים עם מצבי חיים מורכבים מתקשים לקבל החלטות בשלב הזה בחייהם, וזה עשוי לייצר אצלם מתחים וקשיים. השותפות שלנו עם מרכז צעירים גליל עליון נועד להכיר את הצעירים, ולסייע להם סביב התמודדויות וקבלת החלטות" מסבירה ענבל.

 

בירור צרכים וזכויות

אחרי היכרות ובירור הצרכים, מתחיל השלב הבא שמאופיין בליווי אישי, במהלכו 'נתפרת' לכל צעיר או צעירה 'חליפה' אישית בהתאם לצרכיו. "לכל אחד צורך במענה אחר", מציינת ענבל, העזרה האישית מתבטאת בהכרת ובירור הזכויות מהמדינה ומיצוי שלהן, למשל זכויות משתחררים לצה"ל או משירות לאומי, ייעוץ והכוונה לתעסוקה איכותית למשוחררים, ייעוץ בנוגע למסלול לימודים או הכשרה מקצועית, ליווי רגשי ובמקרים מיוחדים גם הצעת סיוע כלכלי. לדבריה "שנים רבות סברו שההחלטות משמעותיות כמו הקמת משפחה או בחירת מקום מגורים מביאות עימן גם דילמות גדולות. היום אנחנו יודעים שדילמות מרכזיות מתחילות עוד קודם לכן, בגיל 18, והן משפיעות על המשך דרכם של הצעירים והצעירות. מטרת הליווי והשירות הוא ללכת עם אותם צעירים יד ביד ולסייע להם בקבלת ההחלטות ובתהליך הקידום האישי שלהם בתקופה משמעותית זו של חייהם".

ליצירת קשר: ענבל גונן עו"ס מלווה צעירים תוכנית יתד 0524414470 inbalg@galil-elion.org.il מזכירות מרכז צעירים גליל עליון 04-6483979 בימים א'-ד'-ה' בשעות הבוקר.

אולי יעניין אותך

Bottom ad