היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

שמח כמו פעם

ביום שני בערב הגעתי אל השכונה וכבר מרחוק אפשר היה לשמוע את צלילי המוזיקה. המנורות הצבעוניות שנמתחו לאורך ולרוחב הבלוקים העידו שמדובר בסוג של אירוע נדיר במקומותינו. יש שמחה והיא אמיתית.

ברחבה המוארכת רקדו נשים ונערות משהו בסגנון שנע בין ריקודי עם לסלסה. תנועות לא חדות הנותנות לך להבין באיזה סגנון רקוד מדובר, אבל למי זה היה איכפת.

הגברים ישבו בצורה חית כמו אפנדים, חלקם היו מחוברים לפיה של הגולדסטאר ולחלקם למים מינרליים (לא מאחייה).

נשים אחרות, אלה שלא היו עסוקות בריקוד, דאגו שהמאכלים שהיו מונחים על השולחנות יהיו מכוסים וישמרו על חומם עד שינתן האות ואפשר יהיה ליהנות מהם.

כן חברים יקרים, חשתי את מה שחשתי ארבעים שנה לפני כן בשיכון ד' במרחק של כמה מאות מטרים ממקום האירוע. פעם, באותן שנים השמחה הייתה אמיתית, לא מפלסטיק ולא מאחת עינת שרוף שבאה 'לעשות שמח'. את השמחה הביאו מהבית באופן האמיתי ביותר. אירועים כמו: ברית מילה לרך הנולד, בר מצווה לילד שבגר או חתונה, היו סיבות מצוינות להוציא את הפלטות ולהניח אותן על חישוקי ברזל (חמורים) לכסות אותם בניילונים ולהניח את הבירה אביר של פעם, הטמפו, הגזוז וכן המחייה, הערק עם האיילה. הנשים, הכינו בסירי אלומיניום את האורז הריחני, ועוד תוספות וכמובן את בשר הבקר שהתבשל על הפתילייה משך שעות, ואת רבע העוף, שפעם הייתה עדיפות ל'חזה עוף' ולא לרבע עוף. הבירות והסיגריות עשו ביניהם תחרות, מי יפיל ראשון את המשתמש בהם. בדרך כלל המשתמש חיסל את בקבוקי הבירות ואת חפיסות הרואייל (רויאל).

הזמן בו עמדתי בין החוגגים היו רגעים של התעלות נפש והפלגה אל עבר ימים קסומים ותמימים שאינם עוד.

מה הייתה רבה השמחה כאשר נודע לי שמעבר לאחריותו של בועז בן ציון מנהל סניף תרבות הדיור בקריית שמונה, עמדו חברה צעירים מאחורי ה'הפקה' של הערב יחד כמובן עם וועד השכונה. מבדיקה עולה שעלויות הערב הם כה מינימאליות עד שהשאלה 'מדוע לא רואים ערבים כאלה לעיתים קרובות? הייתה מתבקשת.

ראש העיר הרב ניסים מלכה שברך את המשתתפים הבטיח להקים מחדש את המינהלות השכונתיות והוסיף: "מרגש להיות כאן וליראות שמחה אמיתית של התושבים. בעקבות ההצלחה של הפרויקט שנעשה בשיתוף פעולה עם המכללה האקדמית תל חי ועם האגודה לתרבות הדיור, אני חושב להחיות את המינהלות השכונתיות".

בצד עמד מנכ"ל העירייה אלי כהן שהוסיף: "אתה לא תאמין. הערב מתקיימים חגיגות סוף הקיץ הכיכר צה"ל, ואני בא משם. הכיכר מלאה ממש, וכאן התושבים החליטו להיות נאמנים לעצמם והרימו ערב מרגש במיוחד".

מנכ"ל האגודה לתרבות הדיור ראובן צדוק שהגיע במיוחד לאירוע אמר: "אני מברך על הפעילות יוצאת הדופן והמרעננת שמתקיימת בימים אלו בקריית שמונה. ברצוני להודות לראש העיר הרב ניסים מלכה, על התגייסותו ותרומתו הרבה, הן בפתיחת הסניף וחידוש הפעילות בעיר והן בקידום מטרות האגודה ולאחל המשך עשייה והצלחה למנהל הסניף המקומי, בועז בן ציון, שבפרק זמן קצר חשף את מגוון הפעילויות של האגודה בפני התושבים".

ערב העדות הינו אירוע השיא של הפרויקט אותו הפיקו הסטודנטים רננה סתווי ועמנואל אטון אשר פעלו בשכונה עם הוועד המרכזי בלווי ראש היחידה למעורבות חברתית  שולי ספיר ומנהל הפרויקט בועז בן ציון ויחד תכננו את הפקת הערב. הפרויקט מלווה ע"י תמי זרוצ'ס ראש היחידה לעבודה מעשית אשר ניהלה את וועדת ההיגוי של הפרויקט וסייעה רבות להצלחת הפרויקט וכן את מנכ"ל המכללה יוסי מלכה שפרשׂ את חסותו על הפרויקט ודאג לקדמו.

שלומי אור, מנהל מחוז הצפון: "האגודה לתרבות הדיור פועלת בשכונת יעקב מלול מזה מספר חודשים כאשר במסגרת פעילותה הקימה ועד שכונתי מרכזי, וועדי בתים בכל בלוק, דאגה לצביעת קומות העמודים בשכונה בשיתוף מכללת תל חי ועיריית קריית שמונה. סניף קריית שמונה הוא אחד הסניפים הפעילים והיעילים מה שהופך את הסניף למועמד ראוי לסניף מצטיין מחוזי".

אולי יעניין אותך

Bottom ad