היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

שנת הלימודים במכללה האקדמית תל-חי נפתחה עם גידול של 12% במספר הסטודנטים החדשים


נשיא המכללה האקדמית תל-חי ויו"ר ור"מ (ועד ראשי המכללות הציבוריות) פרופ' יונה חן, בירך  השבוע את הסטודנטים ברחבי ישראל ובעיקר את הסטודנטים במכללות המתוקצבות (הציבוריות) בשנת לימודים פורייה, מוצלחת ומעשירה.

לדברי פרופ חן: "השנה ילמדו במכללות הציבוריות המתוקצבות 58 אלף סטודנטים לתואר ראשון, ו- 3000 סטודנטים לתואר שני. הגידול הוא משמעותי במיוחד בסטודנטים לתואר שני, שהוא תואר חדש יחסית במכללות הציבוריות. גידול זה מעיד על הצלחתן הרבה של המכללות הללו ועל צעידתן קדימה בצעדי ענק. התארים השניים במכללות מכסים תחומים רבים, החל מהמדעים, הטכנולוגיה, ומדעי החברה והרוח.

השנה התקיימה תחרות קשה בין המוסדות להשכלה גבוהה בישראל על ליבם של הסטודנטים החדשים וזאת בשל ריבוי החוגים החדשים בכל מגזרי ההשכלה הגבוהה בישראל ופתיחתן הבלתי מבוקרת של מכללות פרטיות חדשות. למרות זאת, רשמו המכללות הציבוריות בישראל גידול של 2.8% במספר התלמידים, בעוד שבאוניברסיטאות נרשמה ירידה של 1.8%."   

 

"אחת הבעיות המדאיגות את מוסדות ההשכלה הגבוהה בארץ" מוסיף פרופ' חן "היא שכיום מספר הסטודנטים למרצה מגיע לכ-26 בממוצע, בעוד שלפני 40 שנה המספר היה 12, משמעותו של שינוי מסוג זה היא פגיעה ברמת הלימודים שהמכללות הציבוריות נאבקות בו בכל כוחן ובדרך כלל הן מצליחות לשמר מספרים קטנים יותר. בתל-חי לדוגמא היחס הוא 13 סטודנטים למרצה".  

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad