היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

שרה שוורץ – מנהלת בי"ס ע"ש יאנוש קורצ'אק

במהלך השנים האחרונות עסקה בהוראת האנגלית, שילוב המחשב בהוראה ולמדה לימודים אקדמיים במקביל.

בעלת תואר BA בחוג למדעי ההתנהגות בפסיכולוגיה, תעודת הוראה באנגלית, בוגרת קורס לימודי מנהלי בית ספר ומסיימת תוארMA  באורנים בעבודה עם ילדים בסיכון בחוג ללימודי הדרה.

בעבודתה מילאה תפקידים מגוונים כגון: ריכוז קהילתי, הובלה והטמעת התיקשוב בביה"ס כיעד מרכזי של משרד החינוך.

השנה נבחרה לנהל ולהוביל את בית הספר על שם יאנוש קורצ'אק בעיר. בביה"ס כ-150 תלמידים, צוות מורים וצוות פרא-רפואי שעובד עם ילדי החנ"מ.

מקדישה זמן לאיסוף נתונים על בית הספר, על דרכי הוראה/למידה על מנת למפות צרכים ולהציב יעדים ותוכניות עבודה.

אומרת על ביה"ס ש"הוא חובק מסורת ערכית-חברתית ופדגוגית". עברה יחד עם הצוות תהליך לאיתור נקודות החוזק  של בית הספר במטרה לשמרן ולטפחן, וכן איתור נקודות לחיזוק לשיפור ושינוי בהתאם לסדר עדיפויות שנקבע במשותף.

בית הספר קורצ'אק עובד במסגרת רפורמת אופק חדש המזמנת תוספת של שעות פרטניות עם תלמידים. השעות מוקדשות למענה לצרכים רגשיים, חברתיים, ולימודיים של התלמידים, תגבור תלמידים מתקשים במקצועות הליבה, וטיפוח מצוינות בתחומי דעת שונים.

שרית: "אני מאמינה כי אחד ממפתחות ההצלחה הוא הקשר ההדוק בין הצוות החינוכי, התלמידים, הקהילה, והרשות. בתפישת החזון האישית שלי. בית ספר הוא מקום מתפתח הפועל באופן מתמיד לשיפור למידת התלמידים וחינוכם.

בית ספר כמקום מתפתח הוא מקום בו המורים לומדים ומתמקצעים במקביל להוראה, ומעבירים ידע ואסטרטגיות לתלמידים. ההתפתחות המתמדת מאפשרת לתלמידים לרכוש ידע וכלים להשתלבות מיטבית בחברה.

כמנהלת אני נושאת באחריות להוביל את תהליכי החינוך תוך עיצוב התפיסה החינוכית המביאה להישגים גבוהים בלמידה, בתחום החברה, הגדרת יעדים חינוכיים ומעקב אחר מימושם.     

לצד הדרישה להישגים גבוהים מתן מענה לכל קשת התלמידים. הדאגה לראות כל ילד כאינדיבידואל היא בסיס להתפתחותו בכל תחום.

טיפוח קשרי קהילה-בית ספר הוא אחד התנאים למימוש החזון הבית ספרי. הקהילה היא חלק אינטגראלי מחיי בית הספר וטיפוח יחסי גומלין בין ההורים וצוות בת הספר בונה חוסן".

לסיום אומרת שרית: "מנהיגות בית ספרית כוללת הוראה ולמידה הדוגלים בהבנה, שיפור שיח, ושיפור הישגים. תרבות הכוללת פיתוח הערכת תהליכי למידה, התמקצעות, שימוש בנתונים. אני מאמינה במנהיגות הכוללת רתימת הקהילה, בקרה על תהליכי הוראה וחזון".

אולי יעניין אותך

Bottom ad