היום ה-10 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

שר הבריאות מונע את פתיחת המוקד הרפואי

אם זה לא היה עצוב ומעצבן, אפשר היה להכתיר את התנהלות משרד הבריאות בעניין המוקד הרפואי בקריית שמונה כאחת הבדיחות הכי מוצלחות בעשור האחרון.

לפני מספר ימים הגיע מכתב ממשרד הבריאות המורה לאנשי העירייה לבטל את המכרז לפתיחת המוקד הרפואי.

הסיבה? לא תאמתם איתנו.

האמת מעט שונה והיא מוקלט אצל לא מעט אנשים שהשתתפו בפגישות עם שר הבריאות יעקב ליצמן.

השר נשמע מספר על המכרז שהוציאה עיריית קריית שמונה, ומסייג את דבריו רק בנושא ההשתתפות. אבל לצאת למכרז? השר ידע גם ידע.

יתרה מכך, ד"ר בוריס סידלקובסקי מ"מ רה"ע וסגנו עמד בראש הצוות שבדק והוביל את המהלכים מול/יחד ובעצה אחת עם אנשי משרד הבריאות.

המכרז נמצא באוויר ואוטוטו עומדים לצאת לדרך על פי המגישים השונים, ואז מגיע המכתב המוזר ממשרד הבריאות וטוען שלא יכירו במכרז כי לא תאמו איתם.

מיותר לציין שהמכתב הזה עורר זעם ותדהמה בעירייה, ובהתחלה לא ידעו כיצד 'לאכול' אותו, אך לאחר התייעצויות משפטיות ובקרב ראש העיר וחבריו, הוחלט להמשיך בהליך.

"העניין פשוט. יש במתווה של המוקד הרפואי הקדמי סעיף המשית על משרד הבריאות סכום של כמיליון וארבע מאות שקלים כהשתתפות המשרד. השר רוצה להתחמק מהמחויבות שלו וזה כל הסיפור על רגל אחת", אמר גורם המקורב למכרז.

ראש העיר הרב ניסים מלכה אמר השבוע שלא רק ששר הבריאות ידע על המכרז, אלא שהוא עודד אותו.

עוד נמסר מעיריית קריית שמונה: "לאחר פגישות מרובות, משרדי הממשלה התחייבו כלפי ראש העיר והנהלת העיר, כי בקריית שמונה יפעל מוקד רפואי איכותי, שייתן מענה לרפואה דחופה, כולל רנטגן, בדיקות מעבדה ושירותים נלווים. בפגישות שהתקיימו עם נציגי משרד הבריאות, הודיעה העירייה כי בכוונתה לפרסם את מכרז, כפי שסוכם עם שרת הבריאות הקודמת, וכפי שהדבר נעשה במקומות אחרים בארץ. מצידו של משרד הבריאות לא הייתה התנגדות ליציאה למכרז.
יותר מכך, משרד ראש הממשלה, שר האוצר משה כחלון וחברת הכנסת יפעת שאשא ביטון דירבנו אותנו לצאת למכרז בשל חשיבות הדבר ועל כך אנחנו מודים להם. בשלב הזה, עוד בטרם הוגשו הצעות במכרז, ועוד בטרם נבחנו לגופן, אין שום סיבה לבטל את המכרז. חבל, שמשרד הבריאות מנסה לפגוע בהליך המכרז. תושבי העיר ואצבע הגליל, אינם אזרחים מדרגה ב', וגם אנחנו זכאים לשירותי רפואה דחופה. העירייה לא תתפשר על כך. מבחינתנו המכרז ממשיך כרגיל".

 

ראש העיר ניסים מלכה מסר בתגובה: "מבחינתו הרכבת כבר יצאה לדרך ואף אחד כבר לא יוכל לעצור אותה. אנחנו ממשיכים במכרז במלוא המרץ. אני עובד אצל תושבי קריית שמונה ולא אצל כבוד השר ליצמן. לא אתן לאף אחד לפגוע בתושבי קריית שמונה ובבריאות שלנו ושל ילדינו. עשינו ונמשיך לעשות הכל כדי להפעיל מוקד רפואי ומקצועי שייתן מענה רפואי הולם לתושבי קריית שמונה והאזור".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad