היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

שר הרווחה בביקורו בעיר: "אני מחויב לקריית שמונה"

קבלת פנים חמה ומיוחדת ציפתה לשר הרווחה יצחק הרצוג בביקורו הבוקר (שלישי 7.12.10) בקריית שמונה.

את הביקור פתח השר בבית המייסדים שם המתינו לו מאות מקשישי העיר שקיבלו אותו ואת ראש העיר ניסים מלכה בתשואות רבות.
"אני מחויב למקום הזה", אמר השר הרצוג. "אני מבקר בהמון בתי מייסדים בארץ, אבל כאן בקריית שמונה האווירה הכי מיוחדת והכי חמה. אני רוצה לומר לך אדוני ראש העיר שאתה יכול להיות גאה במרכז הזה שנמצא בעירך. המקום מנוהל באחריות ויישר כוח לכל העוסקים במלאכה".
הרצוג הוסיף: "אני תמיד שמח ונהנה להגיע לקריית שמונה ולבקר את האנשים שבנו את העיר וששומרים שנים רבות על הגבול הצפוני ביותר של מדינת ישראל. יש לממשלת ישראל ולי באופן אישי מחויבות גדולה לסייע לכם בכל מה שאפשר כי לכם מגיע הכל מכל".
לאחר הביקור בבית המייסדים אותו אירגן יו"ר העמותה למען הקשיש אלי זעפרני נסעה פמליית השר ללשכת ראש העיר לשיחה בארבע עיניים על קידום עניינה של קריית שמונה והעברת תקציבים נוספים ממשרד הרווחה לרשות המקומית.

לאחר מכן התקיימה ישיבת עבודה באולם המליאה בין ראש העיר ואנשיו לשר הרצוג ואנשי משרדו.

השר נענה בחיוב לבקשת הרשות לסייע למטופלי דיאליזה וחולים הזקוקים לטיפולים כימותרפיים בהסעות מקריית שמונה לבתי החולים ובחזרה. עד עתה סייעה הרשות המקומית לחולים אלו בכ-300 אלף שקלים בשנה. מדובר ב-225 אלף ש"ח יותר מהתקציב אשר אישר המשרד. "אנחנו נדאג לכסות את הגרעון בסעיף זה גם השנה ואם תצטרכו גם בשנה הבאה", הבטיח השר הרצוג.

השר נענה בחיוב לבקשת ראש העיר לסייע בשיפוץ מבנה אגף הרווחה בעלות של 200 אלף ש"ח בשנה זו וסכום דומה בשנה הבאה בתנאי שאת המצ'ינג בסך של 600 אלף ש"ח תשיג הרשות ממשרדי ממשלה אחרים או מתקציבה השוטף.
בנושא סיוע בהסעות ילדים עם פיגור שכלי לבתי הספר בקריית שמונה הבטיח השר לקיים דיון במשרדו כדי לנסות ולמצוא תקציב מיוחד וייעודי לקריית שמונה.
ראש העיר ניסים מלכה הודה לשר על הסיוע שהוא מעניק לקריית שמונה בכל תפקידיו בשנים האחרונים בממשלת ישראל. "השר הרצוג הוא ידיד אמת של העיר קריית שמונה. תרומתו לעיר ולתושביה בכל תפקידיו הציבוריים בשנים האחרונות ראויה לציון ולהערכה", אמר מלכה.
גם בעמותה למען הקשיש יכולים לצאת מרוצים מביקור השר שהבטיח לבחון דרכים למחיקת חובות העמותה הנאמדים בכ-250 אלף שקלים.

בנוסף הבטיח השר לנסות ולגייס איש עסקים שיתרום רכב חדש להסעת הקשישים במקום הרכב הישן של העמותה.
בתום ישיבת העבודה נסעו השר וראש העיר לפגישת עבודה במינהלת התעשייה עם יו"ר המנהלת שמעון קמרי ולאחר מכן ביקרו השלושה במפעל טרופיקל דגיל באזור התעשייה הצפוני.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad