היום ה-17 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

שר התחבורה יעביר מיליוני שקלים לקריית שמונה

ראש העיר הרב ניסים מלכה קיים השבוע ישיבת עבודה עם שר התחבורה ישראל כץ בלשכתו בירושלים.

בתחילת הישיבה הודה ראש העיר לשר התחבורה על התקציבים שכבר העביר לטיפול במוקדי סיכון בעיר וביניהם: הסדרת מעגל תנועה בצומת הרחובות הרב קוק/אילת/עולי הגרדום בסמוך לבית הספר יצחק הנשיא, הסדרת צומת הרחובות ברל כצנלסון/ששת הימים והסדרת ציר הרחובות יהודה הלוי והרצל.

השר אישר תקציבים לשורה ארוכה של פרויקטים ביניהם: 8,000,000 שקלים לבניית מעבר תת קרקעי (מנהרה) בין צומת רסקו לצומת המעיין (באזור בו בוטל מעבר החצייה). השר כץ הורה לאנשיו להתחיל בתכנון באופן מיידי ולהוציא בימים הקרובים הרשאה תקציבית לעירייה כדי לקדם את ביצוע הפרויקט.

הכניסה הדרומית לורדים: לאחר שנים רבות של סחבת יחלו בהסדרת הכניסה (המסוכנת והלא בטיחותית) לשכונה. מדובר בעלות של כשמונה מיליוני שקלים ובשלב הראשון יושקעו בכביש כ-850 אלף שקלים לצורך תיקון ליקויי בטיחות וסלילת שכבה נוספת של אספלט ובשלב השני לאחר גמר התכנון המפורט יחלו העבודות המסיביות שיכללו הרחבת המסלולים, מדרכות תקניות, תאורה חדישה, מסלול הליכה ומסלול לאופניים.

ברחוב הירדן יחלו העבודות בעוד מספר שבועות, ומקווים שיסתיימו לפני בוא הגשמים. 2,500,000 שקלים יושקעו בעבודות.

לאחר שנים בהן היה ויכוח בין העירייה ובין מע"צ/משרד התחבורה על האחריות על קטע כביש 90 החוצה את העיר בכל הקשור לתחזוקת תאורת הרחוב והגינון (מאז סיום העבודות לפני כחמש שנים לא הוחלפו מנורות שרופות והתרענו כאן ב"חדשות הגליל" בסדרת כתבות), הוסכם שמשרד התחבורה יהיה אחראי כביש שד' תל חי ויתחזק אותו בשלוש השנים הבאות, בכל נושא הגינון, התאורה ותחזוקת הכביש והמדרכות. מדובר בעלות של מיליוני שקלים.

לאחר שהעירייה זכתה בבית המשפט בתביעתה מול דיירי רחוב סלמנוביץ' שחצרותיהם גובלים עם כביש 90, ובית המשפט קבע כי השטח המדובר הוא שטח ציבורי ולא של הדיירים המתגוררים במקום, מקצה השר סכום של כארבעה מיליוני שקלים להרחבת הכביש לפני צומת סיני, מול תחנת הדלק פז.  

תקציב נוסף בסך 2,000,000 שקלים אושר לצורך בניית מעגל תנועה בצומת המעיין. ובניית מעגל תנועה, שמונה מיליון שקלים נוספים תוקצבו לצורך בניית כביש עוקף ארלוזורוב – הרצל, מהמרכז המסחרי, העבודות של סלילת כביש זה יהיו במסגרת פרויקט מתחם הכיכרות.

ראש העיר ניסים מלכה הודה לשר התחבורה ישראל כץ וצוותו על הסיוע הרב שהם מעניקים לקריית שמונה בכל ימות השנה. "השר כץ הוא שר שאוהב את קריית שמונה ואני מודה לו על כל מה שהוא עושה בכדי לשפר את איכות החיים בקריית שמונה", אמר ראש העיר בסיום פגישתו עם השר כץ. ראש העיר בתום הפגישה "שקדתי שנים על התוכניות שיוצאים עכשיו לפועל. אני שמח שהשר כץ קשוב לצרכי העיר ומוכיח לנו כל פעם מחדש שיש עם מי לדבר".

העברת התקציבים אמורה להביא לתפנית חיובית בכל האמור לסיום התחייבויות העבר ואיתות לקראת העתיד.

יחד עם זאת, המבחן יהיה במעשים, שיש לקוות שיעשו לרווחת תושבי העיר.

 

לראש העיר נלוו בפגישה מהנדס העיר שוקי בנדלק, מנהל הפרויקטים בעירייה שמעון אמסלם ויו"ר העמותה למען הקשיש בעיר אלי זפרני.

אולי יעניין אותך

Bottom ad