היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

תאומי מס הכנסה רק בימי ראשון. רוצים יותר? תעלו לצפת

קריית שמונה שואפת למתג את עצמה בעיר מחוז המספקת שירותים חיוניים לתושביה ולתושבי האזור כולו.

 אחד מהשירותים האלה  הוא משרדי מס הכנסה ופקיד שומה.

המשרד הקרוב ביותר בו ניתן לקבל שירות נמצא בצפת, ומי שחפץ לקבל את השירות מחויב להגיע לצפת למשרדי מס הכנסה.

בשנים אחרונות, בעיקר נוכח הצורך בתאומי מס בתחילת כל שנה, נדרשים תושבי קריית שמונה והאזור להגיע לעיריית שמונה למשרדים מאולתרים שהעירייה העמידה לטובת עובדי מס הכנסה, שניים במספר ולעשות את התאומים.

מי שנזקק לשירות הזה נתקל בצפיפות ובדוחק בעיקר בחודשים ינואר עד אפריל בו המעבידים דורשים להסדיר את תאומי המס.

נקדים ונאמר. אין ולוּ טענה אחת כלפי העובדים המסורים והחרוצים העושים את עבודתם נאמנה בחריצות, ההיפך הוא הנכון, רק מחמאות. הבעיה שצפה ועולה כל שנה מחדש היא על מעט הזמן שהשירות ניתן, פעם בשבוע בימי ראשון.

"הזמן הזה לא מספיק כדי לקבל את השירות המינימאלי לכל כך הרבה תושבים מקריית שמונה והאזור. צריך לזכור שהאזרח תלוי ברשויות המס ובמעבידים וכל הכח נמצא אצלם. המעביד אומר לך מפורשות, אם לא תביא תאום מס, אנכה משכרך כמחצית מההכנסה. איני בא נגד החוק, הבעיה שפעם בשבוע זה לא מספיק והאווירה במסדרון מאוד-מאוד לא נעימה", אומר ד' העושה תאום מס אחת לשנה כבר כמה שנים.

ש' תושבת אחת הישובים באזור גם היא נזקקת לתאום מס מוסיפה "המוזר הוא שמס הכנסה לא עושה חשבון לאף אחד. הוא מוריד את המס עוד לפני שראיתי אגורה מהכסף שהוא שלי. לי למשל לא היה נוח להגיע ביום ראשון שעבר, והיום הגעתי, וחיכיתי כפול זמן בגלל שהמחשב לא עבד", אומרת ש'. אכן, באותו יום ראשון לפני שבועיים המחשב נפל וזה רק הוסיף לתסכול של התושבים ושל שני עובדי מס הכנסה שעמדו חסרי אונים משך שעה ארוכה עד אשר התקלה תוקנה.

מיותר לציין שעשרות תושבים שהגיעו במיוחד התייאשו ושבו לבתיהם, בלי להשיג את מבוקשם.

פנינו לראש העיר הרב ניסים מלכה ושאלנו 'מדוע שלא יפנה אל מס הכנסה כדי שיוסיפו עוד יום אחד לפחות לשירות בקריית שמונה? ראש העיר אמר שדווקא הוא פנה ונענה בשלילה.

 

תגובת רשות המיסים

 

"ברישא נציין כי קיימות מספר חלופות לעריכת תיאום מס, כמובן שהזמינה והנגישה מכולן היא האפשרות לערוך תיאום מס באינטרנט והאישור ניתן מיד להדפסה. כמו-כן, ניתן לשלוח באמצעות הדואר את טופס ה"בקשה להקלה ולתיאום בחישוב ניכויי המס על ידי פקיד השומה" טופס 116 בצירוף אישורים ומסמכים מאמתים ולקבל בדואר חוזר את אישור תיאום המס וכן ניתן לפנות למשרדים בשעות קבלת הקהל. פרטים מלאים על מגוון האפשרויות לתיאום מס ב"מדריך מדריך מס הכנסה להגשת בקשה להקלה במס ולתיאום מס" שבאתר הרשות:

http://taxes.gov.il/IncomeTax/Pages/IncomeTaxGuides/IncomeTaxGuideHakalot.aspx

ולעניין פעילות השלוחה בקריית שמונה נציין כי רשות המסים נעתרה בזמנו, כמחווה של רצון טוב, לבקשת ראש עיריית קריית שמונה, להעניק שירותים אחת לשבוע בשלוחה בתחומי העיר קריית שמונה, וזאת כדי להקל על התושבים. נזכיר כי מדובר בשירות הניתן בנוסף לשירותים הניתנים במהלך ימות השבוע במשרד השומה צפת. לצערנו, אילוצי כח-אדם מאפשרים את הפעלת השלוחה בתדירות של אחת לשבוע. כמובן, אם יהיו שינויים במצבת כח האדם, נשקל בחיוב הרחבת הפעילות בשלוחה לימים נוספים".

 

זו התשובה של רשות המיסים, והאמת? מאכזבת. הייתה ועדיין יש ציפייה מגוף כל-כך משמעותי שהאזרח תלוי בשירותיו שיפתור את הבעיה (הצודקת), ולא יתרץ וינציח את סבלם של עשרות אלפי תושבי קריית שמונה והאזור.  

אולי יעניין אותך

Bottom ad