היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

תוכנית אב היישובית לאזרחים וותיקים הושקה השבוע בקריית שמונה

לאחר פיילוט שנמשך כחצי שנה בעשרה יישובים המייצגים את חתך תושבים במדינת ישראל, החלו ביישום תוכנית האב ביישוב שהיא תוכנית אסטרטגית גדולה שתוכננה למען אזרחים וותיקים בישראל.

האוכלוסייה הוותיקה תקבל יחס שווה מהרשויות ולדברי סגנית השר ד"ר לאה נס, "ישנם עשרים אחוז מהוותיקים שמטופלים על ידי מערכות הבריאות והרווחה, אולם עדיין הרוב הגדול והדומם (80%) מקרב האזרחים ותיקים המהווים כ-600 אלף אזרחים מאופיינת בצרכים מיוחדים שהרשות המקומית לרוב אינה מודעת להם. התוכנית נותנת מענה ראוי וחדשני לפרמטרים אלו".

השנה יכנסו לתוכנית האב היישובית 100 רשויות ברחבי המדינה ועד שנת 2014 כל הרשויות במדינה יהיו חלק מהרפורמה, אשר תשנה מהיסוד את תפיסת האזרח הוותיק, בידי כל המוסדות והרשויות. סגנית השר: "שיניתי את השם של המשרד לפני שנה ממשרד לענייני גמלאים למשרד לאזרחים ותיקים, כי אני מאמינה שכמו בכל העולם התואר "אזרח וותיק", זהו תואר כבוד המצביע על מעמדו המיוחד, ומנטרל סטיגמות. אנו רואים בוותיקים המייסדים, סוללי דרך שמחובתנו לכבד ולהוקיר".

לערים הנכנסות לתוכנית ייבנה פרופיל יישובי הנוגע לכל תחומי חיי האזרח הוותיק. התוכנית תתבצע על ידי שולחן עגול של מומחים לתחום הזקנה מכל ההיבטים, אשר עברו הכנה על ידי מומחי המשרד לאזרחים ותיקים. במהלך בניית הפרופיל יוצרו תוכניות ביצועיות לשינוי ושיפור התשתיות הקהילתיות, חברתיות ועירוניות בהתאמה לאוכלוסיית הוותיקים במקום.

הפרויקט נעשה בשיתוף מלא של הציבור, זוהי התוכנית הממשלתית הראשונה שמשתפת באופן פעיל את הציבור הרחב. בסוף השנה הראשונה לפרויקט, תוצג תכנית אסטרטגית ליישום מיידי ועד לטווח של15 השנים הבאות.

ראש העיר ניסים מלכה: "מדובר בתוכנית מהפכנית שתאפשר לאזרחים הוותיקים שתרמו את מיטב שנותיהם למדינה, לחיות את המשך חייהם בכבוד. אני שמח על שקריית שמונה נכללת בתוכנית וזהו הישג".

אולי יעניין אותך

Bottom ad