היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

תורה מאירה. באמת

הוא בן 43, אב לעשרה, הקים ארגון, בית כנסת, ישיבה, שר, מנגן, מזכה את הרבים, מחזיר תשובה ומקרב לבבות. מה זה מקרב, פותח לבבות ו"צולה" אותם באש הקודש.

כבר יותר מ-10 פעמים הופיע כאן בעיר במופע "אש הקודש" (כשם הארגון שהקים). מופע מתחיל בו האורות באולם נשארו כבויים, ומתוך החשיכה הזאת הגיע בהדרגה האור. היום ניתן לשמוע ולקרוא ביקורות על הופעתו בהרבה מקומות, וכולן משבחות. פעם אף נכתב שמי שלא נמנה עם קהל מעריציו, הוא בודאי אדם שעדיין לא מכיר אותו.

 

5 דקות. לפחות

זה קורה לכולנו. אנחנו מאוד רוצים ללמוד תורה אך אין זמן. אנחנו מבינים שלהיות ב'כולל', בשיעור או סתם לשמוע הרצאה ארוכה באינטרנט זה דבר נפלא, אך האינטנסיביות של חיי היום יום, וזרם החיים המהיר דוחקים את הרצון הזה לפינה, ולעיתים מוצאים את עצמנו "שורפים" יום שלם, ללא תורה כלל. גם הרב חזיזה הבין המציאות ולפני כשבע שנים, כשנהג מונית פנה אליו, ושיתף אותו ברצון הבלתי ממומש ללמוד תורה, הרב לקח את המושכות לידיים, והחל לכתוב חוברת קטנה ובה הלכות ופרפראות, ומאז הכול הפך היסטוריה: הרב הוציא והפיץ אלפי חוברות המיועדות ללימוד משותף של הורים וילדים, וכן את חוברת 'לפחות 5 דקות תורה ביום' שהופצה ברחבי הארץ והעולם. אט אט החל הרב חזיזה לקבל פניות מהורים לילדים, שנחשפו לחוברת והציעו להפוך את אותו הקונספט גם לילדים, כך שיוכלו לבלות זמן איכות עם ילדיהם.

 

תורה מאירה ומובנת

אם לא היה כאן חידוש אדיר, כנראה שלא היינו משקיעים מדור שלם כדי לספר לכם על הפרוייקט הנפלא הזה.

תורה מאירה פירוש החומש, עליו שקד הרב חזיזה למעלה משנתיים. מדובר בספר שמאגד את כל פרשיות השבוע לאורך השנה. ישנה תקנה עוד מימי משה רבנו, לקרוא פרשת שבוע בכל שבת, כי בלי זה אי אפשר להיות יהודי. אלא מאי? בזמן חז"ל, אם העם לא הבין את מה שהוא קורא בחומש, היה לו תרגום. אך עם הזמן, חזרנו לארץ, השפות התערבבו זו בזו, ושוב אין אנו מבינים את התרגום הקודם (יש הרבה מילים כמו 'וישוקו' או 'תנינים'. אנחנו חושבים שמדובר בקרוקודיל, אבל זה בעצם סוג של דג).

יש פרשיות שאינן מובנות כלל לאדם הפשוט, כמו פרשיות המשכן ויקהל, פיקודי וכו', או פרשיות הקורבנות ויקרא, צו וכו', וכאשר כבר מגיעות פרשיות עם "סיפורים" כמו ספר בראשית וכד', פעמים רבות מבינים אותם בצורה משובשת, ובנוסף, שאלות רבות שצצות לאדם הפשוט, גם לאחר חמישים שנה ששומע את הקריאה, לא זוכה לבררם ולהבינם.

עם הספר אפשר ללמוד את הפרשה בצורה פשוטה, ללא רקע בצורה הכי פשוטה והכי ברורה שיש.

 

איך החומש בנוי?


בחומש "תורה מאירה" 2 חלקים:

חלק ראשון: הסבר מתומצת, קל וזורם של העליה הבאה. מתי קוראים אותו? מתבוננים בו בין עולה לעולה בזמן שהחזן עושה 'מי שברך' לעולה הקודם וכדומה. כמה זמן לוקח לקרוא אותו? בין חצי דקה לדקה, תלוי באורך העלייה.

חלק שני: מילות קישור ומשפטי הסבר שזורים בתוך הפסוקים. מתי קוראים אותם? מתבוננים בהם תוך כדי הקריאה.

מי שישתמש בחומש זה יזכה ללמוד כ 80% מפרוש רש"י על התורה.

חוסר ההבנה בפרשה גורם להתעסקות ב: מי עולה שביעי/מפטיר? למי יש זבד הבת/בר מצווה? וחלק מהציבור היקר אף מנמנם מעט… ומה עם התורה הקדושה? ומה עם תקנת משה רבנו? לרבים מקרב הציבור זה המפגש היחידי עם התורה וגם אז לא זוכים להבינה כראוי.

כל יהודי בבית הכנסת ותוך כדי הקריאה בציבור להבין את הפרשה, את המילים הקשות, את העניינים והמצוות, והקריאה תהיה קולחת ומאירה ועל כן נקרא שמו בישראל: חומש "תורה מאירה".

 

למי מיועד החומש?

"לכולם, בלי יוצא מן הכלל. הוא כתוב בצורה קלילה וזורמת, שלא מכבידה על הקהל. כשניסיתי את זה בבית הכנסת שלנו, קריאת התורה הפכה לחוויה מרתקת, ואנשים לא הפסיקו לבקש עוד. רק היום, אחרי שהחוברת כבר יצאה, אני מבין כמה נצרך זה היה. עכשיו, לא רק שישנה הקדמה קצרה לפני כל עלייה, כדי לעזור לאדם להבין על מה מדברת הפרשה, הביאור נמצא גם בין הפסוקים עצמם. איפה שיש מילה לא מובנת או שרש"י הדגיש משהו, יש פירוש".

אולי יעניין אותך

Bottom ad