היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

תחנות אוטובוס אגד – סכנה


רבות נכתב על התשתיות בקריית שמונה, וכפי שהדברים נראים היום, נראה שגם בעתיד או ייכתב.

נושא השילוט והיחס אל מה שקורה בכבישים הוא נושא הראוי להתייחסות, כי כאן בניגוד לתיקון תשתיות מסיבי מדובר בשיקול דעת, מקצועיות ורצון טוב.

נראה, שבשלושת אלה לוקים הרשויות המטפלות, עיריית קריית שמונה ואגד.

תושבים הפנו את תשומת ליבנו לתופעה בה מציבים תחנות להעלאת והורדת נוסעים של אגד באופן לא חוקי, ובמיוחד באופן המסכן חיי אדם, במובן ש'אל תיתן מכשול בפני עיוור'.

אנחנו מביאים שני מקרים, ולצערנו יש עוד.

המקרה הראשון: בצומת הרחובות הגלעד – יהודה הלוי, בפניה לכיוון שכונת האצ"ל הוצבה תחנה להעלאת והורדת נוסעים של אגד לפני מפרץ ובמקום בו קיימת גדר המונעת אפשרות של עליה וירידה מהכביש מטעמי בטיחות. המתחם הוא בצומת אליו זורמת תנועה משלושה כיוונים (צומת משולש) אשר אי תנועה מפריד בין שני נתיבי הנסיעה.

הדבר מקומם במיוחד היות ומדובר ברשות (העירייה) המופקדת על קיום החוק ושמירת ביטחונו של הציבור. במקרה הזה מסכנים הן את הולכי הרגל והנהגים והן את אלה הנזקקים לשרותי התחבורה. ואנחנו שואלים. למה? מדוע ליצור מצב שעלול להפוך למלכודת, על אף שאין זו הכוונה?


 

מקרה שני: בכביש המוביל לבימת תל חי הוצבה תחנה להסעת נוסעים של אגד במקום בו אבני השפה מסומנות בצבעי אדום-לבן. לא רק זאת, 

התחנה סמוכה מאוד לכניסה ויציאה לבית משותף שממנו ואליו יש תנועת רכבים, ומן הסתם גם ילדים קטנים מסתובבים.

גם מקרה זה חמור ומסכן בעליל חיי אדם חפים מפשע רק בגלל רשלנות הגובלת בהפקרות של הרשות המקומית ואגד.


 

הנחת היסוד היא שמעשים מעין אלה לא צריכים להתרחש מלכתחילה. אין מדובר כאן בטעות אנוש או מעידה, אלא, מעשה מאין מאחריו מחשבה מראש.

כאן המקום לציין, שמייד עם הפניה לאגד הציע האחראי על הנושא יוסי שם-טוב לצאת לשטח כדי לעמוד מקרוב על הטענות. עוד במהלך הבדיקה, הורה שם טוב להסיר מיד את התחנה בבימת תל חי, ולאחר שעתיים, קיבלנו את התגובה הבאה: בסיכום עם אגף ההנדסה בעירית קריית שמונה. התחנה ברח' הגלעד – יהודה הלוי תועבר 20 מטר קדימה למפרץ הנמצא במקום.

התחנה בהרי הכרמל תוסר במידית.".




 

אולי יעניין אותך

Bottom ad