היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

תרבות הדיור ותרבות ההצלחה

 

שנים לא הייתה כתובת של האגודה לתרבות הדיור בקריית שמונה, דבר שלא השפיע לחיוב על מערכת היחסים שבין הדיירים בבניינים המשותפים לבין עצמם, ובינם לבין הרשויות השונות.

סכסוכי שכנים, הם רעה חולה ולא פעם מריבות על עניינים של מה בכך הופכות ל'מלחמת עולם', רק בגלל שאין יד מכוונת וכתובת אובייקטיבית אשר תסדיר את מערכת היחסים הזאת ללא משוא פנים ולעל פי החוק והשכל הישר.

…לפני שנתיים הוחלט על ידי האגודה לתרבות הדיור, עיריית קריית שמונה ועמידר לשתף פעולה, והאגודה לתרבות הדיור בחרה בבועז בן ציון לנהל את הסניף בעיר.

 

מתוך 26 סניפים של האגודה לתרבות הדיור במחוז צפון נבחר בועז בן ציון למנהל מצטיין וזאת לאחר שהסניף אותו הוא מנהל בשנתיים האחרונות הוביל בכל הקריטריונים הנדרשים.

סניף האגודה לתרבות הדיור הפועל מזה שנתיים בקריית שמונה הפך למודל ולחיקוי בקרב סניפים רבים ברחבי הארץ הן ברמת השירות הניתן לוועדים והן ברמת והיקף הפעילות הקהילתית אותו הוא מקיים בשכונות. מגוון הפעילויות והפרויקט אותן הוביל הסניף שיפרו משמעותית את איכות החיים בבתים המשותפים בעיר והחזירו את המעמד של הסניף למעמדו הראוי ולכתובת עבור הבתים המשותפים בעיר.

בשנתיים אלה הפיק הסניף המקומי מספר קורסים וסדנאות לניהול וועדי הבית וזאת על מנהל לתת לוועדים הנבחרים כלים לניהול נכון ויעיל של הוועד. התקיימו סדנאות מטיילות  בירושלים, עכו וצפת. במהלך תקופה זו נתנו עשרות ייעוצים אדריכלים והנדסיים כחלק מסל השירותים אותם מציעה האגודה.

ראוי לציין כי לפני תחילת הפעילות של סניף האגודה היו בקריית שמונה שבעה וועדים בלבד, בעבודה מאומצת של מנהל הסניף בועז בן ציון הכוללת: קיום אסיפות דיירים, סיוע בהקמת וועד חוקי וכן טיפול ולווי בוועדים, עומד כיום מספר הוועדים על כמעט חמישים וועדים פעילים שאף חלקם החליט להצטרף לאגודה לתרבות הדיור וליהנות מסל השירותים אותה מציעה האגודה.

סניף תרבות הדיור הפך לכתובת עבור דיירי הבניינים בעיר הזקוקים לסיוע וזאת לאחר שבעשר שנים האחרונות לא אויש התפקיד ברשות המקומית. כיום יוצרים קשר על בסיס יומיומי וועדים ונציגי בניינים במטרה לטפל בבעיות הרבות הקיימות בבתים המשותפים בעיר.

 

 

– פרויקטים צביעת חדרי מדרגות: בסניף דאגו לפנות לחברת 'טבמור' לבקשת תרומה לצבע ובכך יצאו לדרך פרויקטים של שיפוץ וצביעת חדרי מדרגות של וועדים ברחבי העיר, הצביעה נעשה על ידי תושבי הבניינים, מתנדבים וקבוצות חיילים אשר ביקשו לסייע.

 

– מרכז גישור עירוני: שירות נוסף אשר ניתן בסניף במהלך השנה החולפות הינו מרכז לגישור עירוני ליישוב סכסוכי שכנים, לאחרונה הצטרפה המגשרת המקצועית גאולה לפיד ואף הובילה גישור מורכב לכדי פשרה והסכמה בין הצדדים.

 

– החלק הקשה בתפקיד: אחד הצרכים המרכזיים המעודדים וועדים להצטרף לאגודה לתרבות הדיור הינו הטיפול בסרבני תשלום בבניין, אותם דיירים אשר לא מוכנים לשלם את תשלום הוועד. במקרה כזה נעשית פנייה למנהל הסניף

בועז: "אני לא מציע לוועד לפנות באופן ישיר להליך משפטי כיוון שתוצאותיו פוגעות באופן קשה ברמת היחסים המתקיימים בבית המשותף בהליך שכזה, בדרך כלל אנו מציעים להתחיל תהליך של גישור בין סרבן התשלום לנציגי הוועד באמצעות מרכז הגישור שהקמנו בסניף, בחלק גדול מהמקרים אנו מצליחים לגשר בין הפערים עוד בשלבים המוקדמים של הגישור, במידה ואין שיתוף פעולה מצד הסרבן מוציא מנהל הסניף מכתב בקשה להסדר החוב, במידה והסרבן מקשיח עמדות ומסרב לשתף פעולה, רק אז מתחיל הליך משפטי עד לתשלום החוב. אני עושה הכל לפתור את הסכסוך ותשלום החוב בדרכי שלום, רק במידה ומצינו את התהליך הגישור עד תומו ללא הצלחה רק אז אנו פועלים בנחישות רבה לתשלום החוב עד תומו", אומר בן ציון.

 

– תחרות הבית המטופח: ממש בימים אלה נשלמות ההכנות לקראת פתיחת תחרות הבניין המטופח אותו מוביל הסניף בשיתוף שיקום שכונות, עמידר, שכונת מוטב יחדיו והמדור הקהילתי באגף הרווחה שבעיריית קריית שמונה.

 

– המטרה: הקמת וועדי שכונה מרכזיים: בשנה שעברה הוחלט על ריכוז מאמץ בפעילות האגודה ברחוב יעקוב מלול בשיתוף מכללת תל חי והרשות המקומית, לאחר תהליך עבודה מאומץ הוקם וועד בניין בכל ארבעת הבניינים ברחוב ולאחר מכן הוקם וועד שכונה מרכזי אשר פועל בהצלחה עד היום, גולת הכותרת הייתה הפקת ערב עדות מוצלח שבו לקחו חלק כל תושבי השכונה. כיום ממשיך הוועד המרכזי לפעול בשכונה ואף אימץ את המסורת והפיק ערב עדות גם בשנה זו בסיוע פרויקט שכונת מוטב יחדיו הפועל בשכונה.

"השנה החלטנו לרכז מאמץ באזור שכונות המכבים (14 קומות), הוקמו מספר וועדים סביב בניין 14 קומות ובשעה טובה לפני הוקם וועד בבניין עצמו, בשלב הבא מתכננים בסניף על הקמת וועד שכונה מרכזי נוסף באזור בסיוע סטודנטים לעבודה סוציאלית ממכלת תל חי במסגרת העבודה הקהילתית", אומר בועז.

 

– ההודעה על הזכייה: גם ההודעה על הזכייה הגיעה אל בועז בצורה סמלית. במהלך אסיפת דיירים סוערת שהתקיימה לפני מספר שבועות צלצל הטלפון של מנהל הסניף מהצד השני של הקו היה מנהל מחוז צפון שלומי אור שבישר לבועז על בחירתו למנהל מצטיין במחוז, חיוך והתרגשות קלה אחזו בו לרגע ומיד המשיך את אסיפת הדיירים עד להקמת וועד נוסף.

יש לקוות שהפרס בו זכה בועז, יהיה אות וסימן לבאות והתהליך שהחל בתנופה יצבור ניסיון ולגיטימיות אצל כלל תושבי העיר, לטובתם.

 

 

ראש העיר הרב ניסים מלכה:"  הגיב ומסר על הבחירה: לפני כשנתיים החלטתי לפתוח את סניף תרבות הדיור בעיר וזאת לאחר שבעשר שנים האחרונות הסניף לא פעל, במטרה לטפח ולקדם את איכות החיים בבתים המשותפים, אני מברך את מנהל הסניף בועז בן ציון שהוביל את הסניף להישג המכובד, סניף מצטיין במחוז. אני משוכנע כי בזכות פעילותו המבורכת של הסניף הצלחנו לשפר את איכות החיים בקריית שמונה ונמשיך לעשות זאת גם בשנים הבאות".

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad