היום ה-30 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

כיצד להישמר מפני פציעות שרירים וגפיים במהלך גלישה בחרמון?

ד"ר אלכסנדר לרנר, מנהל המחלקה האורטופדית במרכז הרפואי זיו מדגיש, כי הקפדה על כללי מתיחה וחימום השרירים יסייעו לחזור הביתה מיום הגלישה ללא פגיעה חמורה וכי הפציעות השכיחות ביותר במהלך סקי קשורות בפציעות ברכיים וכאבי שרירים, המוכרות יותר כהתכווצות שרירים ונוצרות פעמים רבות כאשר המאמץ הפיזי המבוצע גדול יותר מיכולת השרירים של הגולש.

 

ד"ר לרנר מסביר כיצד להתכונן היטב לקראת היציאה לחרמון ולהימנע מכאבים ופציעות:

 

– לפני כל יציאה ליום גלישה חשוב להכין את הגוף לפעילות גופנית. יש לבצע מתיחות לשיפור הגמישות, בעיקר תרגילים שנועדו לחזק את שרירי הירך.

– את החימום והמתיחות יש לערוך לפני נעילת הנעליים ולהקפיד לא לצאת מהבית כשהגוף קר.

– בזמן השהייה בשלג קיימת נטייה לשכוח לשתות, מכיוון שמדובר במאמץ גופני יש לשתות מים לאורך כל היום.

– חשוב להסתפק בביצועים המתאימים לרמת הגלישה והכושר האישי של כל גולש ולהקפיד כי אורך המגלשיים יותאם ליכולת הטכנית של הגולש.

– בסוף יום הגלישה כדאי להקפיד לבצע סדרת תרגילי מתיחה ושחרור.

 

 

אם נפצעת במדרון או שיפוע, יש לעצור את פעילות הסקי ולדאוג להיבדק מיד על ידי רופא, מאחר ופציעה בעייתית יכולה להפוך בקלות לפציעה חמורה אם לא אובחנה וטופלה בזמן. בכל מקרה רצוי לצאת בלבוש עבה וחם שיעזור לבלום את עצמת הנפילה ולהגן על הגוף מהתקררות. 

אולי יעניין אותך

Bottom ad