היום ה-30 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

לחיות בריא זה משחק ילדים

בעבר נהגו הילדים לשחק עם החברים בחוץ בשכונה ובסופי שבוע ובחגים נהגו לטייל עם ההורים בחיק הטבע. היום המצב שונה, הילדים נפגשים עם חבריהם דרך מסך המחשב, משחקים בטלפון החכם, צופים בטלוויזיה שעות רבות, וכדי שלא ישעמם, הם אוכלים חטיפים מבלי להרגיש או בהיסח הדעת.

במקביל, עולה כל העת זמינות גבוהה של מזון עתיר שומן וסוכר, מסעדות ודוכנים של מזון מהיר, אוכל תעשייתי, חטיפים וממתקים, כולם חלק מהגורמים לאכילת יתר ולאכילה לא בריאה. הסביבה מעודדת אכילה שאינה קשורה ברעב. קל יחסית להגיע למצב שבו אוכלים כמויות גדולות ממה שהגוף צריך לגדילה, התפתחות והתנהלות יומיומית תקינה".

"ההשמנה מגבירה סיכון למחלות ותופעות בקרב האוכלוסייה הצעירה. אנו עדים כיום לעלייה במספר הילדים ובני הנוער שסובלים ממחלות כמו: סכרת, לחץ דם גבוה, עלייה בשומני הדם, התפתחות כבד שומני, הפרעות בשינה ועוד, מחלות שהיו בעבר אופייניות בעיקר למבוגרים".

להורים יש חלק חשוב בעיצוב ובהשפעה על הרגלי החיים הבריאים והתזונה הנכונה של המשפחה. כמו בכל דבר, גם בענייני התזונה ילדיכם מחקים אתכם. ילדים נוטים לחקות התנהגות ולא לבצע הנחיות. כלומר, אם אתם שבים ואומרים לילדים כי לא בריא לאכול מול הטלוויזיה, ובעצמכם נוהגים לאכול מולה, יש להניח כי הילדים ינהגו כמוכם ולא כפי שאתם מסבירים איך לא לנהוג.

 

כללית, כארגון הבריאות המתקדם בישראל, רואה חשיבות רבה בהגברת המודעות ובהקניית כלים להילחם בהשמנה ומציגה עבור ההורים והילדים, 6 המלצות זכירות שיסייעו לאמץ ולשמר חיים בריא לכל המשפחה:

 

X על שתייה מתוקה

משקאות ממותקים כמו: משקאות מוגזים, תרכיזי פטל, מיצים ואפילו מיצים טבעיים מכילים סוכר, קלוריות ריקות (מתוכן תזונתי), מיותרות ואף מסוכנות. הם עלולים לגרום לעודף המשקל של הילד ולנזק לשיניים שלו. הפתרון הוא לעבור לשתיית מים, יותר בריא.  

 

1 שעה פעילה ביום

שעה פעילה אחת ביום תורמת לבריאות הכללית, לכושר הגופני של הילד ולמצב הרוח שלו.

בחרו פעילויות מהנות: הליכה, רכיבה על אופניים, קפיצה בחבל, משחקי כדור, טיול רגלי בטבע ועוד. חשוב לצאת מהבית ולהיות בתנועה.

 

2 שעות מסך ביום לכל היותר

זמן מסך מול הטלוויזיה או המחשב קשור ישירות לבריאות ולהגברת הסיכון להשמנה וכן לכמות האוכל והחטיפים (הלא בריאים) שהילדים צורכים, כמו כן, בדרך כלל "שעות המסך" מחליפות פעילות גופנית.

הפחיתו את זמן המסך של הילדים, טלוויזיה, מחשב ומשחקי וידאו, לשעתיים ביום.

 

 

 

3 מוצרי חלב ביום

ילדים, בני נוער וגם מבוגרים זקוקים למוצרי חלב כחלק חשוב מתזונתם. מוצרי החלב מכילים ויטמינים ומינרלים החיוניים להתפתחות, לצמיחה ולבריאות העצמות והשיניים. כמות הסידן במוצרי החלב גבוהה מאוד וספיגתו בגוף ממזונות אלה היא הטובה והיעילה ביותר. מומלץ לצרוך 3 מוצרי חלב ביום.

 

4 קבוצות מזון בכל ארוחה

בתזונה נכונה יש חשיבות לגיוון המזון ולכן, אכילת מזונות מארבע קבוצות המזון החשובות בכל ארוחה: לחם ודגנים (עשירים בפחמימות), בשר וקטניות (עשירים בחלבונים), שומנים, ירקות ופירות (עשירים בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים). זה בריא, טעים ומגוון. חשוב לגוון בין כל המזונות מהקבוצות השונות ולגוון גם בתוך כל קבוצה.

 

5 צבעים של ירקות ופירות בכל יום

ירקות ופירות מספקים לגוף שלל ויטמינים ומינרלים, סיבים תזונתיים ונוגדי חימצון שונים, שפע של בריאות ואפס תוספות מלאכותיות, מעובדות ומיותרות. הסוד הוא בגיוון, חשוב לאכול 5 צבעים ביום. לכל צבע יתרונות בריאותיים מוכחים משלו.

 

ריכזנו עבורכם טיפים ומידע בריאותי נרחב במתחם ייעודי לכך באתר כללית. באתר תוכלו ללמוד איך לנהל חיים בריאים בעזרת מגוון רחב של טיפים בנושאי תזונה ופעילות גופנית, מתכונים בריאים וטעימים ועוד הפתעות.

בשביל הילדים פיתחנו במיוחד את משחק המחשב "חמודי" שמתבסס על ששת הכללים כחוקי המשחק, במשחק צוברים נקודות אם אוספים מזונות בריאים ואביזרי פעילות גופנית, ונפסלים אם אוספים את הדברים שמזיקים לבריאותנו, כמו שתייה ממותקת. באמצעות המשחק יוכלו הילדים ללמוד בצורה כייפית ומהנה איך לנהל אורח חיים בריא יותר.

 

בנוסף, 'כללית' מעמידה לרשותכם כלים נוספים למען בריאות המשפחה, בין היתר תוכלו ליהנות ממגוון סדנאות לקידום בריאות, כתבות ומידע נרחב בנושא באתר כללית, מערך דיאטניות ועוד.

 

אנו מזמינים אתכם להיכנס למתחם הבריאות באתר כללית ביחד עם ילדיכם וללמוד איך לשמור על חיים בריאים יותר בצורה חווייתית ומהנה. ניתן להוריד אפליקציית משחק "סופר חמודי" לסמארטפונים וטאלבטים אשר נועדה להקנות לילדים ידע ומודעות לניהול אורח חיים בריא.

אירית פורז,

דיאטנית ראשית,

שירותי בריאות כללית

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad