היום ה-26 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

"מגן צפוני" אז מי מדמיין?!

מדוע אנחנו מזכירים את זה?! בשנים שאחרי 'מלחמת לבנון השנייה' שאנחנו מנסים לא להיות שאננים, לא לומר 'סמוך עלינו' או על "צה"ל", ופשוט להיות מודעים למתרחש סביבנו, ויש מי שמתעקשים להפוך את התושבים ללא שפויים במקרה הטוב, ולמטרידנים סדרתיים במקרה המעליב.

אז השבוע ניתן האישור הגורף שתושבי גבול הצפון ממש בריאים בנפשם, שמיעתם מצוינת ואפילו יודעים להתאים את החששות לתשובות, חופרים מנהרות.

מסתבר, שבשנים האחרונות, אולי בעקבות ההתראות שסיפקו התושבים, מישהו בצה"ל החליט לנהוג על פי הפתגם "תאמין לצה"ל אבל תתכונן". את האמת השייכת לצה"ל לא נוכל לדעת, אך את ההתנהגות המופתית של התושבים נוכל להעריך כמי שהיו הסנסורים של מדינת ישראל שהפעילו את הנורות האדמות.

בלילה שבין שני לשלישי תגבר צה"ל את כוחותיו המגוונים בגבול הצפון לקראת תחילת הפעולה בטיפול במנהרות שאחת מהן חדרה כ-ארבעים מטרים לתוך שטחה של מדינת ישראל.

התמונה שתיחרט בזיכרון תהיה של מחבל החיזבאללה העולה בצעדים מהירים במעלה המנהרה שבשטחה של ישראל ופיצוץ קטן המבריח אותו חזרה ממטען (קטנטן) שהוצמד למצלמה.

הכלים האימתניים שהחלו לפעול מעל פני הקרקע תוך שהם קודחים בליבם של סלעים ענקיים, צוותים מיוחדים המתרגמים כל פיסת מידע לאינפורמציה חשובה ובהמשך ניטרול המנהרה.

ביום שלישי בערב כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים בהשתתפות הרמטכ"ל גדי אייזנקוט וסיפר על השתלשלות העניינים עד שהמבצע יצא לדרך.

אלה המאמינים לראש הממשלה הבינו וקיבלו תשובה לשאלה מדוע צה"ל לא פעל רק לפני שבועיים על ירי ארבע מאות רקטות בדרום על ידי החמאס.

אחרים, מתנגדיו על גווניהם השונים מצאו את התשובה במקום שהם תמיד מחפשים את תשובותיהם, שבסך הכל מדובר במבצע קטן ממדים, וראש הממשלה עשה זאת: בעקבות ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום, לטרפד את הפגנת הנשים ועוד נושא או שניים …

ראש הממשלה אמר שהמבצע לא יסתיים עם סיום ניטרול המנהרה הנוכחית "אנחנו נמשיך ונפעל ככל שיידרש גם במנהרות אחרות".

הודעת דובר צה"ל: "מבצע "מגן צפוני" לאיתור מנהרת טרור התקפית במרחב דרום כפר כילא. 
לוחמי צה"ל איתרו מנהרת טרור התקפית חוצת-גדר במרחב דרום כפר כילא. לוחמי צה"ל מבצעים מהלכים מבצעיים והנדסיים לאיתור המנהרה ולקראת נטרולה.
המנהרה אותרה כחלק ממבצע "מגן צפוני" לחשיפה ולנטרול של מנהרות טרור שחפר ארגון הטרור חיזבאללה לשטח ישראל. המנהרה חצתה לשטח ישראל אך לא היוותה איום מידי על תושבי האזור".

 

אביחי שטרן ראש עיריית קריית שמונה: "אנחנו דרוכים ומוכנים לכל תרחיש. כינסתי ישיבה עם גורמי הביטחון ברשות המקומית כדי להעלות את מצב המוכנות העירונית לימי חרום, והנחתי לעשות הכל כדי שנהיה מוכנים לכל תרחיש.

אמנם אנחנו עדיין לא בימי חירום, אבל עיריית קריית שמונה ערוכה ומוכנה לספק לתושביה את השירותים שידרשו בחירום. אנו סמוכים ובטוחים שצה"ל יעשה את עבודתו בשמירה על שלומם וביטחונם של תושבי הצפון".

המשך העדכונים בכל התפתחות, במוקד העירוני 106 הזמין לתושבים 24/7.

גיורא זלץ ראש המועצה האזורית הגליל העליון: "חשיפת המנהרות היא הישג גדול של צה"ל, ויום חשוב מאוד לביטחון תושבי ויישובי הצפון. אנחנו סומכים על צה"ל ומחזקים את מפקדיו וחייליו העושים לשמירה על ביטחוננו".

זלץ, כינס ישיבה עדכון של צוות החירום במועצה, ואמר כי אמנם אין הנחיות חדשות, אך חשוב לעמוד בקשר עם צוותי החירום ביישובי המועצה ולבדוק צרכים, למקרה של התפתחות ביטחונית לא צפויה,
המועצה ממשיכה לעדכן מעת לעת את הציבור, תוך הדגשה כי אנו בשגרה מלאה, אולם תמיד כדאי לשמור על המוכנות המשפחתית והאישית לכל תרחיש.

בזמן כתיבת הכתבה, צה"ל נמצא ביומו השלישי של המבצע, וכמו בכל מערכה מן הסוג הזה, הכל יכול לקרות, נקווה שלטוב.

אולי יעניין אותך

Bottom ad