היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

אבן פינה למגרש ספורט וכושר רב-תכליתי בישיבת ההסדר בקריית שמונה

הרב צפניה דרורי, ראש ישיבת ההסדר ורב העיר פנה אל בני המשפחה ואמר: "אתם בני משפחת בלבן שותפים מהיום ללימוד התורה שלנו. התלמידים שלנו שמשלבים את הספרא והסייפא יוכלו ליהנות ולעשות מעט ספורט אחרי הסדרים של לימוד התורה".

בני משפחת בלבן הנרגשים סיפרו לנוכחים מה עומד מאחורי התרומה הספורטיבית דווקא למקום של לימוד תורה: "אבא שלנו היה מאמן כדורסל וכל הזמן לימד אותנו שכדורסל, מעבר לכיף, הוא משחק ערכי מאוד ולא רק ספורט. זו זכות שלנו שהתלמידים כאן שמשרתים ביחידות מובחרות ואיכותיות בצה"ל, משלבים עשייה בעיר ולימוד תורה כמובן יוכלו לשחק ולהתאמן במגרש הזה".

ראש העירייה, הרב ניסים מלכה: "הפרויקט הזה היה מאוד חשוב לנו וכשראינו שהדברים מתעכבים ניסינו לעשות הכל לזרז את הבירוקרטיה. בני הישיבה הם טובי בניה של העיר"

זאב קדם, מנהל אגף ההתרמות מקק"ל: "התורמים הגיעו מקנדה ורצו לתרום מגרש ספורט ובקק"ל התלבטו מאוד בין הדרום לצפון ומהרגע שהתורמים, בני משפחת בלבן, הגיעו לעיר וראו את התלמידים שמשלבים לימוד תורה ושירות ביחידות קרביות הבינו שלקבוע כאן מגרש זה לא רק לכיף. זה לספורט ולשימור הכושר הגופני בשירות הצבאי שלהם צה"ל"

ישיבת ההסדר בקריית שמונה הוקמה בשנת 1977 ולומדים כיום כ-250 תלמידים שמשלבים לימוד תורה ושירות צבאי. התלמידים מגיעים מכל רחבי הארץ ורבים מהם קובעים את ביתם בעיר הצפונית גם לאחר נישואיהם. 

בתמונה: הרב צפניה דרורי מניח את אבן הפינה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad