היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

אל תתביישו. תכתבו. תוציאו.

 

לרגל חודש בריאות הנפש הישראלי, ייצא לדרך פרויקט ייחודי של עמותת "אנוש" בקריית שמונה "רק על עצמי לספר ידעתי" המיועד לאוכלוסייה המתמודדת עם פגיעה נפשית. המתמודדים ילמדו לכתוב את הסיפור שלהם כותבים המעוניינים ללוות את המתמודדים בכתיבה יוכלו להצטרף לקורס ולהיות חלק ממהלך חברתי בלתי נשכח. בסדנה ייקחו חלק סופרים מהשורה הראשונה שיגיעו לתת 'כיתות אמן' לחברי הסדנה ד"ר קרן פייט, מנחה ומלווה תהליכי כתיבה אוטוביוגרפית: "אנחנו קוראים לכל מתמודד עם פגיעה נפשית 'בוא אלינו', תלמד איך לכתוב את האוטוביוגרפיה של הנפש שלך, לספר את הסיפור שלך, כדי שיבינו, כדי שתהיה חלק מקהילה. אנו פונים בעיקר לכל מי שניחן באהבה ובכישרון לכתיבה לבוא ולהתנסות בחוויה ייחודית ומעצימה".
מלכה אדן, רכזת המועדון: "המטרה היא להוציא לאור ספר שיאגד מספר סיפורי חיים של חברי עמותת אנוש המתמודדים עם פגיעה נפשית, מתן במה למתמודדים לספר ולשתף, שילוב של המתמודדים עם הקהילה הבריאה והעשרה בתחום הכתיבה וההבעה. הקבוצה אמורה לשלב בתוכה גם מתמודדים שלא חברים במועדון וזהו ניסיון נוסף לאפשר פעילות חברתית, מפגש ותרבות למתמודדים ברמת תפקוד גבוהה שבדרך כלל לא מגיעים למועדון".

הקורס לכתיבת סיפור חיים יכלול הנחיה הדרגתית ותרגילי כתיבה ממוקדים ומגוונים שיאפשרו למשתתפים לרכוש כלים לכתיבה אוטוביוגרפית. דרך הסדנה יוכלו המתמודדים להוציא החוצה את סיפורם. מתוך התנסות אישית וחווייתית ומתוך קריאה של אוטוביוגרפיות של כותבים אחרים המתמודדים יוכלו חברי הקבוצה לשמש כקבוצת תמיכה הדדית שתאפשר ליווי במהלך תהליך הכתיבה, התמודדות עם קשיים בדרך, ומשובים על איכות הכתיבה ודרכים לשכלולה. ביחד ניצור מרחב יצירתי שיאפשר לכל אחד ואחת למצוא את המילים כדי לרקום את סיפורו. אין צורך בניסיון קודם בכתיבה יוצרת.

המפגשים יתקיימו ב"קפה מותק", בית קפה ייחודי הפתוח אחת לשבוע בתיאטרון "מראה" בקריית שמונה. בית הקפה שייך לעמותת "אנוש" ומטרתו לאפשר מפגש חברתי נעים וניטראלי בין אוכלוסייה המתמודדת עם קשיים נפשיים לבין סטודנטים ומתנדבים מהאזור. בית הקפה פועל בזכותו של צוות סטודנטים ממכללת תל חי ומתנדבים מעמותת "איילים" והאזור ומוגש בו אוכל חלבי איכותי, במחירים נמוכים והוגנים.  הקפה פועל ללא מטרות רווח ופתוח לכולם.

מעט על עמותת "אנוש"

"אנוש", העמותה הישראלית לבריאות הנפש, נוסדה בשנת 1978 על-ידי קבוצת משפחות, מתנדבים ואנשי מקצוע. העמותה, המשקמת כיום למעלה מ-5,0000 נפגעי נפש ב-55 סניפים ברחבי הארץ, שמה לה למטרה לקדם את נושא בריאות הנפש של הפרט והמשפחה ולשקם את נפגעי הנפש בקהילה בתחומי החברה, התעסוקה והדיור. בעמותה מופעלים שירותי שיקום בכל תחומי החיים: החברתי, התעסוקתי, דיור מוגן, הוסטלים, השמה תעסוקתית וייעוץ למשפחות. "אנוש" מעסיקה כ-650 עובדים בתחומי השיקום, בכללם עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, מדריכי שיקום וחונכים. את העמותה מלווים מעל 800 מתנדבים ברמה יום-יומית, תוך מחויבות יוצאת דופן.
בימים אלו מתקיים גם מבצע תרומה בSMS –משלוח המספר "10" או המילה "עשר" למספר 6090 ,תסייע לנפגעי נפש ומשפחותיהם. 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad