היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

בשר בצבע טורקיז

הסועדים הופתעו שבתוך צלחת של פירות ים שהזמינו, השתרבב בה משהו מוזר שלא נראה שייך למרקם הכללי של תוכן הצלחת. הם קראו למלצר ושאלו אותו אם לא מדובר בבשר חזיר, ונענו בשלילה. כשהתעקשו בכול זאת לדעת מה זה? נאמר להם שמדובר בנקניק מבשר סוס שהוסיפו לפאייה כדי להשביח את הטעם… ( פאייה הוא תבשיל המכיל אורז, דגים, פירות ים בשר, ירקות ותבלינים).

ואני שואל ממש בתמימות, מאין נובעת הטומאה והרשעות הזאת? כפי ציינתי יותר מפעם אחת, אני לא רוצה להגדיר את עצמי כדתי, אבל אבן היסוד שלנו היא בכשרות, וזה בין היתר מה שמבדיל אותנו משאר העמים.

בתורה הקדושה שלנו, נכתבו פרקים שלמים על מה שמותר לנו לאכול ומה אסור, באוויר בים וביבשה. אז למה לחפש לאכול דווקא מאכלים אסורים? אחד מחבריי שלא מגדיר את עצמו בשום קטגוריה של אמונה, נכנס למסעדה שנראית לו "בסדר", וביקש אומצת בקר על האש. כשהתחיל לאכול הרגיש בטעמה המשונה כלשהו. הוא קרא למלצר ושאל אותו מדוע לבשר יש טעם משונה ולא מוכר? ומה נאמר לו: "לאחר הצלייה ובעוד הבשר חם, שמים קובייה של חמאה עליו", מכאן הטעם שאתה חש בו… הבחור הזדעזע, שילם ועזב את המקום! הוא נשבע לי שרגלו לא תדרוך לעולם במסעדה לא כשרה, למרות היותו חילוני מובהק.

אני זוכר שבעירי בחוץ לארץ היו כמה גויים משכילים ומוכרים, כמו רופא קתולי, קאדי ושופט מוסלמים שאכלו אך ורק כשר! כששאלו אותם למה הם מתעקשים לאכול רק כשר הרי אתם לא יהודים, ומותר לכם לאכול הכל. "אתם היהודים ממזרים, יודעים בדיוק מה טוב ומה מותר, ומה אסור בריאותית". זה הוכח מעל לכל ספק! אלה הם גויים, אבל היהודים שלנו רוצים להוכיח שהם מצפצפים על כל מה שקשור לדת "אנחנו נעשה מה שאנחנו רוצים, ואף אחד לא יכפה עלינו את דתו".

והנה, עוד בטרם השלמתי לכתוב שורות אלו, צדה עיני כותרת בעיתון אחר, שלהקה ישראלית בשם "מיומנה" הופיעה לא פחות ולא יותר בבירת גרמניה, ביום הכיפורים!

אפילו יהודי גרמניה הזדעזעו, שיהודים ישראלים מסוגלים לבצע מעשה כזה לעיני הגויים.

 

ואני שוב נזכר שבחו"ל, שכל המוסדות, בנקים, בתי ספר ואפילו חנויות פרטיות, היו סגורים ביום הקדוש הזה. יום כיפור הוא יום סליחה וכפרה, אבל אני אישית לא מוחל להם ולא סולח! בעיני, אלה הם ערב-רב שתפקידם להכפיש את עמינו ותו לו.

אולי יעניין אותך

Bottom ad