היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

דעה: תנו לחרדים לחיות

 

ישנה עליית מדרגה חמורה בשנאה לדתיים של חלקים גדולים מהציבור, בעקבות החלטה לבנות את העיר החרדית חריש באזור ואדי ערה. הפעם לקחו על עצמם את מלאכת היציאה לקרב הארגונים הסביבתיים, מספר קיבוצים באזור ואדי ערה, והשותפים הטבעיים לפיתוח הסבלנות והשלום, הכפרים הערבים שמסביב. 

זה התחיל ב-1500 מכתבי התנגדות שהוגשה בעקבות התוכנית שאמורה לאכלס כ-150,000 יהודים באזור ואדי ערה, מקום שלא תמיד "בטוח" ו"נעים" לנסוע שם, שהוא שייך למדינת ישראל ללא עוררין, אפילו במפות של גוגל ושל יולי תמיר.

כאמור, בין המתנגדים (הלא מפתיעים): תושבי אום אל פאחם, כפר קרע, מייסר, אום אל קוטוף, ברטעה, מג'ד אל כרום ואליהם מצטרפים ידידיהם קיבוץ מצר, קיבוץ מענית, קיבוץ ברקאי, קיבוץ גן שמואל וקיבוץ עין שמר. כמו כן, מספר ארגונים הגישו אף הם התנגדות לתכנית, בהם "אדם טבע ודין", "במקום", "עדאלה", המרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי, "חריש הירוקה" והמטה לעתיד חריש והאזור. 

האבסורד הוא שאם נחלק את כל המתנגדים להקמת העיר לשניים, נראה שהסיבות שונות בתכלית. התושבים הערבים אינם רוצים יהודים בסביבה, והיהודים אינם רוצים ערבים בסביבה.

אני מאמין שרובכם המכריע מבין ומתרעם מהמציאות הקשה שנוצרה כאן והתלהמה בתקופה האחרונה. צריך להבין שבין הצדדים אין צודק או לא צודק, והמלחמה הזאת אינה נובעת מתוך אידיאולוגיה אלא מתוך שנאה תהומית הקיימת בינינו עקב המלחמות והמחלוקות. ההתפרצות הזאת לא קרתה בין-רגע, אלא ע"י רתיחה ארוכה של חלק מהציבור בישראל. גם החילונים וגם החרדים אשמים באותה מידה בדיוק במצב העגום ביניהם. אין ספק שגם צבע מדרכה יכול להוות עילה לכותרת ב"ידיעות". 

חשוב לדעת שגם הציבור החרדי אשם. לא אשם כמו שאתם חושבים, אלא אשם בגלל דבר אחד: הוא לא מודע עד כמה חשוב במאה ה-21 להשקיע בתדמית, בתקשורת ובכל הכלים החדשים שלא ממש היו כאן במאה ה-19, כי כשאתה לא מודע לחשיבות, אתה לא דואג לזה ולא מטפל בזה. וכך בינתיים החלל הזה מתמלא בדברים שליליים. הבעיה היא שאותו פלג בציבור החרדי שעושה את ההפגנות לא מודע בכלל לנזק התקשורתי שהוא גורם, כי הוא גם לא צורך תקשורת".

לעומתם אנשי השמאל שבד"כ שייכים גם למגזר החילוני מקיימים בדקדקנות ובמושלמות את האמרה "מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו", שכן כל עוד העולם לא התיישר לפי המשקפיים שלהם, אז כל דרך לשנות את המציאות היא מוסרית וחיונית, גם אם זה בפגיעה וביזוי מדינת ישראל.

ולכן, טוב יעשו כל המתנגדים המקצוענים לכל מה ש'מריח' יהודי ויאפשרו ליהודים-החרדים לבנות את ביתם. הפעם הם נדרשים לעשות מאמץ מיוחד ולברך על היוזמה לבנות עיר בה יביאו החרדים לידי ביטוי את אורח החיים שלהם, מבלי לפגוע בערבים או ביהודים או בכל קבוצת אוכלוסיה אחרת הרוצה לחיות, פשוט לקיים את הממרה בה דוגלים השמאלנים והערבים, חייה ותן לחיות".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad