היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ההורים מחכים להנחה

לפני כחצי שנה הונחתה על קריית שמונה מכה על האימהות, בנוסף לגזרות הכלכליות שנחתו על כולם, גם על ביטול הנחות למעונות היום בישובי קו העימות. הביטול גרם לכל חברי המועצה כאחד לצאת למאבק ולהפגנות כנגד ההחלטה שבעקבותיה הובטח על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו לראש העירייה, ניסים מלכה שההנחה תוחזר, ההבטחה טרם מומשה.

הסבר קצר הודות ההנחות, לפי החלטת הממשלה בכל הארץ זכו הורים להנחה במעונות היום אך בישובי קו העימות זכו להנחה נוספת שהוזילה באופן משמעותי את התשלום לאמהות עובדות בעיקר. לדוגמא: אישה שעובדת במשרה חלקית אינה זכאית להנחה מלאה במעונות היום מכיוון שהיא לא עובדת מספיק שעות בכדי לקבל הנחה אך היא תקבל מס הכנסה שלילי. לפני שבוטלו ההטבות אמהות יכלו לקבל את ההטבה מבלי לעבור את מבחן ההכנסה.

בעקבות ההחלטה להפסיק את ההטבה החליטו ראש העיר וחברי המועצה להפגין כנגד רוע הגזירה מה שגרם לח"כים חיים כץ ורובי ריבלין מהליכוד לדרוש מהממשלה להשיב את ההנחות לעיר. בפגישה שנערכה בין ראש העירייה, ניסים מלכה לראש הממשלה, הובטח למלכה שהנושא יובא בפני הממשלה וההנחה תוחזר לתושבי קריית שמונה.

"בשנה שעברה אשתי עבדה כ-33 שעות שבועיות ושילמנו על שני ילדים 2000 שקלים בערך. כרגע אשתי בחופשת לידה אך כשתחזור לעבודה יהיו לנו שני ילדים במעון ונשלם כ-2600 שקלים" מספר נתנאל, אב לשלושה ילדים מקריית שמונה שאשתו עובדת והייתה זכאית עד סוף השנה לקבל את ההנחה.

כזכור בחודש אוגוסט, בעיצומה של מערכת הבחירות פרסמה עיריית קריית שמונה הודעה ששמחה את ההורים על ביטול הגזירה. "ראש העירייה ביקש, ראש הממשלה אישר. הלחץ שהפעיל בחודשים האחרונים ראש העירייה ניסים מלכה, עשה את שלו, ובחודש הקרוב יעלה הנושא לדיון בישיבת הממשלה כ"הצעת מחליטים", על מנת שההטבה תוארך בתקופה נוספת". עד כה לא נערכה ישיבה בנושא וההורים ממשיכים לשלם את המחיר.

"לאורך שנים רבות המצב הביטחוני בקריית שמונה גורם לסבל רב ולאי שקט בשגרת החיים. אירוע הקטיושות בשבוע האחרון מעיד כי עודנו תושבי קו עימות ואנו ממשיכים לשלם על כך מחיר יקר. בנוסף לכך האפשרויות התעסוקתיות העומדות בפנינו בפריפריה וגובה השכר, נמוכים מלכתחילה, כך שלא משתלם לאם לצאת לעבוד ללא ההטבה. אנו האמהות קוראות לממשלת ישראל להשיב לנו את ההטבה ולהפחית את דרגת התשלום למעונות היום. ההטבה מגיעה לנו בזכות ולא בחסד". כך התבטאו אימהות לא מעטות להן ילדים במעונות היום.

 

תגובות

משרד הכלכלה: "תוקף החלטת הממשלה בעניין סבסוד נוסף ליישובי קו העימות בצפון ומפוני גוש קטיף, פג בסוף שנת הלימודים הקודמת (תשע"ג), ומשרד הכלכלה הודיע על כך לרשויות והארגונים המפעילים עוד ביוני 2012. 

ככל הידוע לנו, אין החלטת ממשלה חדשה בעניין זה. החל מתחילת שנת הלימודים הנוכחית, הורים לילדים במעונות באזורים אלו, כמו בכל הארץ, יכולים וזכאים להגיש בקשה לסבסוד ולהשתתפות בשכר הלימוד, על בסיס מבחן הכנסה, כפוף לעמידה בקריטריונים שמפרסם המשרד".

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: "ראש העיר נפגש בנושא באופן אישי עם ראש הממשלה שהבטיח בצורה חד משמעית לפתור את הבעיה ולהעלות את המשך מתן ההנחה במעונות היום בישיבת הממשלה כ'הצעת מחליטים'. ראש העיר מקווה כי הנושא ייפתר בקרוב".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad