היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

היסטוריה בקריית שמונה: התוכנית הנקודתית בסך כ-222 מיליון שקלים אושרה בממשלה!

לרגע הזה חיכינו שנים: ממשלת ישראל אישרה כעת את התוכנית הנקודתית לחיזוק העיר קריית שמונה.

בלשכת ראש העיר עמלו על התוכנית מזה 3 שנים כך שההודעה על אישור התוכנית גרמה לסיפוק רב ושמחה גדולה.

חודשים רבים דובר על התוכנית הנקודתית להעצמה כלכלית וחברתית של קריית שמונה אותה מוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו. מדובר בתוכנית נרחבת וייחודית בהשתתפות כלל משרדי הממשלה שמטרתה להמשיך את תנופת הפיתוח בה נמצאת העיר בשנים האחרונות ולחולל שינוי כלכלי משמעותי כחלק מחזון הפיתוח האזורי בתחום תעשיות הפודטק.

בחודשים האחרונים  נסעו ראש העיר וצוותו לכנסת כדי לקיים פגישות עבודה עם ראש הממשלה ושרי ממשלת ישראל כדי להכניס תיקונים ותקציבים נוספים לתוכנית לחיזוקה של קריית שמונה.

ראש העיר קיים בימים האחרונים מרתון של פגישות ושיחות עם המנכ"לים של משרדי הממשלה כדי לסגור קצוות אחרונים בדרך לאישור התוכנית.

התוכנית אמורה להתפרס על פני 4 שנים והמיוחד בה שהיא תתחיל  כבר בשנת התקציב הנוכחית (2018).

 

עיקרי התוכנית:

התכנית הנקודתית אמורה לכלול תקצוב מיוחד עבור הפעלת המוקד הרפואי ופתיחתו במתכונת שונה ומקצועית יותר מהקיים כיום.

בנוסף, תתוקצב העיר בעשרות מיליוני שקלים עבור עידוד תעשייה, פיתוח תשתיות וכבישים, תרבות, מיתוג ושיווק, התחדשות תעשייתית, טיפוח שטחים פתוחים פרטים, פרויקט שיקום שכונות וחיזוק מבנים, מענקים לבניית בתי מלון בעיר, תכנון מפורט של הקמת פארק תעשיות מרחבי, הגדלת התקציב לתוכנית עיר ללא אלימות, סבסוד עלויות הפיתוח של פארק "פודטק", חיזוק וטיוב מערך התחבורה הציבורית בעיר וסיוע בהסדרי העלאת והורדת תלמידים בקרבת בית הספר, יוקם בעיר מכון לחקר המזון, יוקם מרכז עסקים בלב הוותיק של העיר, פיתוח תשתיות תיירותיות, תבוצע פעילות לקידום המדע בעיר ותוכנית מיוחדת לקידום מעורבות חברתית של צעירים בקהילה, פיתוח אזורי תעשייה, תקציב מיוחד לקיום פסטיבלים, והקמת מתחם מיקרו תעשייה לתעשיות הפוד טק באזור התעשייה הצפוני.

סכום התכנית הוא מעל 222 מיליוני שקלים, והתכנית אמורה לתת לעיר דחיפה קדימה, בהובלה אישית של ראש הממשלה, משרד ראש הממשלה ושרי ממשלת ישראל.

 

ראש העיר הרב ניסים מלכה: "אין ספק כי אישור התוכנית הנקודתית לקריית שמונה הוא אירוע מכונן לעיר. מדובר בתוכנית מקיפה שנותנת פתרונות לא רק לבעיותיה של העיר, אלא תאפשר לנו לחולל שינוי משמעותי בקריית שמונה בכל תחומי החיים בעיר. אנו נמצאים בתקופה של  יצירה, עשייה, שדרוג ופיתוח, עבודה קהילתית, תנופה וקהילה תומכת, פעילה, שותפה ומפרגנת. קריית שמונה כבר לא מתבכיינת על מר גורלה, אלא גאה בילדיה ובהישגיה.  יש לנו עוד הרבה עבודה ונמשיך לעשות אותה באהבה ובמסירות והכי חשוב עם כל הלב והנשמה ובתחושת גאווה לשרת את תושבי קריית שמונה כי זוהי שליחותינו".

המשנה לראש העיר אלי זפרני: "התוכנית היא שלב נוסף ומשמעותי בהמשך שגשוגה ופיתוחה של קריית שמונה כעיר מחוז משמעותית בגליל המזרחי. אנו שוקדים על התוכנית שנים. בשנה האחרונה אנו עובדים 24/7 כדי לרתום את כל משרדי הממשלה לתוכנית אותה מוביל אישית ראש הממשלה בנימין נתניהו. ברגע שהממשלה תאשר את התוכנית נבשר לציבור על ההישג הגדול ביותר שקרה בעיר בעשורים האחרונים".

 

מנכ"ל העירייה אשכול שוקרון: "הכנסנו בתוכנית את כל האלמנטים שיאפשרו לנו להפוך את קריית שמונה לעיר המרכזית בצפון".

ראש המועצה הנרגש דוד אזולאי" זוהי החלטה היסטורית עבור המושבה מטולה בכלל ובעבורי בפרט. זהו הישג שיקדם את המושבה משמעותית בתחומים רבים ובעיקר במנועי הצמיחה, כלכלית, תיירותית ,תשתית ותחומים רבים נוספים. אין יותר מאושר ממני ביום משמח ומרגש זה ,שנתיים של עבודה מאומצת ,ימים ולילות מול משרדי הממשלה השונים, פגישות עם שרי הממשלה השונים ,אין ספור מחסומים שהוסרו , הגיעו היום אל סופן ברגע קבלת ההחלטה על ידי ממשלת ישראל.מייד עם קבלת ההודעה מתוך הישיבה כי ההחלטה עברה פצחתי בצעקה ובהתרגשות עם דמעות בעניים הבנתי כי מטולה נכנסה לעידן חדש טוב יותר.

אני גאה ונרגש להיות ראש המועצה של מקום מיוחד ומדהים כמושבה מטולה ביום מיוחד זה ומבחינתי זוהי רק תחילת הדרך שכן החל מרגע זה צוותי עובדי המועצה יחד איתי מתחילים ביישום ההחלטה שתתפרד על ארבע וחצי השנים הקרובות. אין לי ספק כי החלטה זו תיושם במלואה שכן מרבית הכספים הינם תוספת ייעודית שהעמיד שר האוצר להחלטה זו.

רוצה לומר תודה ענקית לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, לשר האוצר משה כחלון, לשר הבינוי והשיכון יואב גלנט, לאריה דרעי שר הפנים והפריפריה ולכל מי שעמל וסייע להחלטה מיוחדת זו בעבור תוכנית ייחודית זו.

רוצה להודות לעמיתי ראשי הראשויות ניסים מלכה מקריית שמונה וגבי נעמן משלומי על הימים והלילות שבילנו יחד במשרדים השונים. בשמי ובשם תושבי מטולה כולה רוצה לומר תודה לכל מי שסייע ,עוד שלב הסתיים וכבר בימים בקרובים נתחיל בשלבי מימוש ההחלטה "

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad