היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הכנפיים של קרמבו 'מסדר כנפיים' לא רק בחיל אוויר

במתנ"ס וונקובר, התכנסו הורים ומשפחות נרגשות של חניכי וחונכי 'כנפיים של קרמבו', תנועת הנוער היחידה בעולם לצעירים עם ובלי צרכים מיוחדים. הם הגיעו בהסעות מיוחדות לצד החניכים שחלקם התנייד בכיסאות גלגלים ובהליכונים. כולם, מחויכים ולבושים במדים שגוהצו במיוחד לטקס המסורתי והמיוחד, טקס "מסדר הכנפיים".

'מסדר הכנפיים' מהווה מסורת תנועתית ובמהלכו מוצמדים לחולצת המדים של כל פעיל, כנפי החזון של התנועה. הכנפיים המעוטרות בכפיר אריות מצד אחד, ע"ש כפיר קובי – החניך הראשון של התנועה, ובדגל ישראל מצד שני, מלמדות על מנהיגות ישראלית צעירה אותה מובילים יחדיו פעילי התנועה. הטקס החגיגי מסמל את ההצטרפות הרשמית של הפעילים לתנועה ואת סיום תקופת לימוד מערך "מורשת" של התנועה שכולל את הערכים שעליהם התנועה מתבססת (אני יכול, אני אוהב, אני שייך, אני ישראלי, אני חבר ואני מוביל).

הסניף קיים מסדר המתמקד בסיפור המוכר 'הקוסם מארץ עוץ'. במהלך ההצגה, כל אחת מדמויות הסיפור סימלה ערך אחד מבין ערכי התנועה. הגאווה שחשו ההורים שישבו בקהל וצפו בילדיהם, עם ובלי הצרכים המיוחדים, מופיעים כולם ביחד במן עוצמה כזו שלא הייתה מביישת להקת שחקנים מקצועית.

באירוע נכחו כפיר מעוז, מנכ"ל המתנ"סים בקריית שמונה, נועה ניניו, מנהלת יחידת הנוער, רלי צדוק , מנהלת המתנדבים העירונית, מנהלי בתי הספר מהחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי באזור.

בני בן-מובחר ראש מועצה אזורית מבואות החרמון ששיתף את הפעילים בהתרגשותו: "תראו איך פועלים בתנועת הנוער 'כנפיים של קרמבו', כך אנו רוצים לראות בכל תחום שאנחנו עוסקים בו, עבודה על פי ערכי השוויון, הקבלה והאהבה".

 

ד"ר בוריס סידלקובסקי מ"מ וסגן ראש העיר קריית שמונה: "אנחנו גאים לראות את הנוער המוביל של העיר, פעילי 'כנפיים של קרמבו', בפעולה ובעשייה משמעותית"

גם אריק ברנס – מנהל מחוז צפון בתנועה, לא יכול היה להישאר אדיש וסיפר: "סניף קריית שמונה הוא סניף מיוחד. בכל פעם שאני מגיע לכאן, שורה עליי תחושה של בית ומשפחה אחת גדולה. בכל פעם מחדש, אני נרגש לראות את עבודת הצוות של פעילי הסניף והעשייה המשותפת שלהם למען יצירת שינוי חברתי בעיר. ללא ספק רואים את השינוי וההתפתחות שחלה בסניף ורואים כיצד הנוער בעיר נתרם למען השינוי החברתי, מפיץ אותו ובעיקר מוביל אותו, אני גאה להיות חלק מזה".

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad