היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הממשלה אישרה הקמת מבנה קבע לפקולטה לרפואה בצפת

הממשלה אישרה בישיבת השבועית ביום שני האחרון את הצעתם של השר אריה דרעי ושל רוה"מ על הקמת מבנה הקבע של הפקולטה לרפואה בצפת שהפכה לסיפור הצלחה. השר דרעי: "צעד חשוב בקידום שירותי הבריאות בפריפריה" & עלות ההחלטה מאות מיליוני שקלים

המבנה הזמני של הפקולטה לרפואה בצפת יהפוך למבנה קבע מרשים שיהיה משכנם של מאות סטודנטים לרפואה בעתיד, כך החליטה הממשלה ביום שני האחרון. עלות הפרויקט למעלה מחצי מיליארד שקלים.

את ההצעה העלו ביחד השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אריה דרעי ורוה"מ בנימין נתניהו. על פי ההצעה יוקצו בשלב הראשון 132 מיליון שקלים לצורך הקמת המבנה החדש ובשלב השני יוקצו עוד כ-500 מיליון שקלים, כאשר המבנה החדש יוקם בסמוך למבנה הנוכחי הזמני, במתחם ביה"ח הישן של צפת. ההשקעה הכספית מיועדת לשיפוץ והקמת מבנים חדשים, הצטיידות וגיוס חוקרים נוספים לפקולטה.

הפקולטה לרפואה בצפת הינה בית הספר החמישי לרפואה בישראל ונוסדה בשנת 2011 . הפקולטה הוצבה במבנה זמני בצפת והעניקה זריקת חיים משמעותית לעיר ולאזור כולו כאשר סטודנטים רבים לרפואה החלו לגדוש את האזור. לפני כשלושה שבועות קיבלו 48 הבוגרים הראשונים של הפקולטה את תואר הדוקטור בטקס מרגש.

השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל אריה מכלוף דרעי שדחף להקמת מבנה הקבע: "אני מברך על החלטת הממשלה אשר הינה צעד חשוב נוסף בקידום שירותי הרפואה בפריפריה. כאשר עם תחילת כהונתי הצבתי מטרה לצמצום הפערים, להאריך את איכות החיים ואת תוחלת החיים לאזרחי מדינת ישראל תושבי הפריפריה. אין ספק שיישום החלטת הממשלה זו תביא לידי הגשמת מטרה חשובה זו".

לצורך הקמת המבנה תוקם וועדה בין משרדית בראשותה של מנכ"לית המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, סיגל שאלתיאל הלוי, מי שמלווה את הפקולטה מיומה הראשון ועמדה מאחורי הקמתה בעת הייתה ראש אגף גליל במשרד. שאלתיאל הלוי: "משימה חשובה לפנינו ואין לי ספק שכמו שעמדנו בה בעבר כך נעשה בעתיד. לפני כשבועיים היינו בטקס סיום המחזור הראשון של הרופאים החדשים מהפקולטה והגשמנו חלום ובע"ה נערוך עוד טקסים רבים במבנה החדש והרופאים של הגליל יובילו את הרפואה בארץ".

אולי יעניין אותך

Bottom ad