היום ה-03 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

התלמידים במערכת החינוך, בחזית איכות הסביבה

האירוע הוא שיא לתוכנית שהתקיימה לאורך כל השנה במערכת החינוך וברחבי השכונות בעיר, במסגרתה למדו התלמידים במערכת החינוך על זיהום אויר חשיבות מקורות המים, צריכה נבונה וסכנות הפסולת וכן צמצום נפח הטמנה.

שלמה שושן מנהל הפרויקטים באגף החינוך אומר שתוכניות הסביבה השנה קיבלו עיבוי משמעותי מתקציבי המשרד להגנת הסביבה שפועל להגברת המודעות ומעודד תוכניות לצמצום פסולת ונפח הטמנה. את התוכנית הפעיל המרכז ללימודי שדה של החברה להגנת הטבע בעיר בראשותה של ליאת לנגלבן ובשיתוף פעולה עם הארגונים הירוקים הפועלים בעיר ובאזור: עמותת קסמי טבע ונוף, קמפוס ירוק, מכללת תל חי-מגמה ירוקה ויחידת הנוער.

ראש העיר הרב ניסים מלכה ציין כי הרשות פועלת רבות לטיפוח סביבתי והשנה הוצבו מיכלי מחזור לפלסטיק ונייר. "כל תושבי העיר יכולים לראות את ההשקעה שלנו בהצבת מכולות מיחזור לבקבוקים ולנייר שהצבנו בקרבת בתי הספר ובשכונות. זהו רק צעד אחד בתהליך ארוך לשינוי פני העיר", אמר ראש העיר.

במהלך האירוע נהנו מאות ההורים והילדים בתחנות יצירה מחומרים ממוחזרים, תחנות מידע והסברה על פארק הזהב ונושאי איכות סביבה.

סדנאות קפוארה וג'גלינג בתי הספר הציגו את פרויקט שומרי הנחל ותוצרי למידה מצמצום והפרדת פסולת. ניתנו הסברים על צרכנות נבונה ואורח חיים המתחשב בצרכי הסביבה.                                                                

בזמן הפעילות יצאו סיורים מודרכים למשפחות לנחל "עין זהב", רבים הופתעו לגלות פינות חמד שלא הכירו קודם.      

נציג המשרד לאיכות הסביבה רועי שמחה ציין את העשייה המבורכת בעיר והפעילות הנמרצת של אגף החינוך והמל"ש לפיתוח המודעות לנושאי סביבה, יחד עם היחידה לאיכות הסביבה בעירייה שבראשה עומד אלי אברג'ל.

ראש העיר פנה לתלמידים הרבים שהשתתפו באירוע ואמר: "אתם התלמידים – משמשים שגרירים נאמנים לקהילה כולה. אני בטוח שכל תלמיד שהיה בתוכנית השנה ונסע לראות את אתר פינוי הפסולת מבין את חשיבות הנושא. החזון שלי הוא שבעוד זמן לא רב נוכל להפריד פסולת רטובה ויבשה ונהיה רשות מובילה בתחום חשוב זה והעיר תיראה יפה נקייה ופורחת, בעזרתכם הדבר הזה בר השגה. אם נקפיד לשמור על איכות הסביבה, רמת החיים שלנו תהיה טובה ונעימה יותר".

ילדי המקהלה העירונית בניצוחה של אולגה לוי, הנעימו והוסיפו לאווירה החגיגית.

אולי יעניין אותך

Bottom ad