היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ואלה דבריו

עדי פרג' בן שלושים ושתיים נשוי לסול ואב לליידי רומי בת שנתיים וליר דויד בן חצי שנה הבן של דויד ז"ל ורונית שתבדא לחיים ארוכים, עדי נולד וחיי בקריית שמונה יחד עם משפחתו כל חייו כיום דובר קבוצת עירוני איתוראן קריית שמונה.

עדי היה כתב בחדשות הגליל בתחילת דרכו לאחר מכן עבר לאתרים הארציים אתר וואלה ולאתר one ולאחר מכן בגיל עשרים ושתיים הפך לדובר הצעיר בתולדות הכדורגל הישראלי ושל עירוני איתוראן קריית שמונה, כיום  לאחר עשר שנים כדובר הקבוצה עדי לא רק דובר הקבוצה אלא משמש גם כמשנה ליוסי אדרי מנכ"ל הקבוצה, הכימיה בין השניים מצוינת וזאת ניתן לראות במקצוענות של השניים ברמת ניהול המועדון וכמובן בתוצאות הקבוצה בעשור האחרון, את תפקיד הדובר לקח בשתי ידיים וכבר בשנתו הראשונה כשהקים את מערך  הדוברות של המועדון העלה אתר רשמי לקבוצה ושדרוגו משנה לשנה כמו גם התאמת לעידן הניו מדיה עם עמוד פייסבוק מהפעילים בליגת העל ועד עמוד אינסטגרם בהתאם. את שיר האליפות הרשמי כתב עדי יחדיו עם דידי הררי ומשה פרץ, עדי מחובר מאוד לקהילה וזה חלק נפרד מחייו, רבים לא יודעים אך גם כאשר התבקש המועדון להחליף את הלוגו המיושם כאשר השתתפו באירופה, התבקש עדי לשבת עם המעצבים הגרפיים מה שגרם לשינוי הסמל הקודם לסמל שמרכיב בתוכו סממנים המזוהים עם המקום והאזור בדמות את האריה השואג, במשך עשר השנים האחרונות היה שותף לכל התארים ומשחקי

הקבוצה באירופה כמובן כדובר הקבוצה ובתפקידיו הנוספים.

ספר לי את השתלשלות דרכייך מכתב מקומי לדובר הקבוצה כיום?

האמת? נתחיל מזה שתמיד האמנתי במבט לעתיד הרחוק, התחלתי לעבוד כחייל משוחרר ככתב ספורט ב"חדשות הגליל" ללא שכר כשידעתי שבעתיד אקבל שכר על עבודתי ואומנם כך היה. תוך כדי עבודתי במקומון חיפשתי להתקדם והתחלתי לחשוב איך אני מגיע לרמה הארצית ואומנם שלחתי מיילים עם קורות חיים שלי לכל אתר אפשרי בארץ עד שאתר 'וואלה' קיבל אותי עוד שאיתוראן קריית שמונה הייתה בליגה הלאומית וגם שם ידעתי שלא אקבל שכר בתחילת דרכי ולמרות זאת כן קיבלתי על עצמי את התפקיד, מכיוון שהייתי צעיר בן עשרים בסך הכל ולא עניין אותי באותם ימים כסף אלא ניסיון, חשיפה ולהגיע רחוק עד כמה שאפשר עד לרגע שקריית שמונה עלתה לליגת העל וכאן כבר קיבלתי שכר על עבודתי, מהר מאוד עברתי לאתר 'וואן' כשאופירה אסייג מנהלת האתר דאז וכיום בעלי האתר הציעו לי פחות כסף מאתר וואלה אך בגלל שהאתר וואן היה מתקדם ופופולארי יותר העדפתי גם אז להתקדם בתפקיד וכפי שאמרתי קודם אני מסתכל קדימה ולא על הרגע. לאחר חצי שנה באתר וואן קיבלתי את ההצעה מאיזי שרצקי בעלי איתוראן קריית שמונה להיות דובר הקבוצה, וכאחד שהיה כנער אוהד מושבע של הקבוצה קיוויתי וחלמתי על הרגע הזה. הייתי צעיר מאוד ולא היה דובר או מערך דוברות בקריית שמונה והיה צריך להקים את מערך הדוברות. היום יש אתר רשמי, אינסטגרם ופייסבוק ובכלל כיום קריית שמונה היא אחת הקבוצות הדינאמיות ברשתות החברתיות.

 

ספר לי על ההרגשה מן הצד השני של השולחן?

ההתחלה הייתה דווקא דיי מורכבת מבחינתי. כיוון שהייתי עיתונאי וביקרתי שחקנים ואת הקבוצה, ופתאום אתה נהיה חלק מן הקבוצה, קצת חששתי בהתחלה ממה יגידו ואיך יסתכלו עליי אך מהר מאוד הבנתי כי לא ככה פני הדברים וזאת הייתה רק תחושתי. בקבוצה חיבקו אותי ותמכו בי בעיקר מנכל המועדון יוסי אדרי מהרגע הראשון.

 

עוד לפני פגישת העבודה הראשונה שלי עם איזי נפגשתי עם דוברים אחרים ומנוסים מקבוצות בליגת העל על מנת ללמוד טוב יותר ומהר יותר את תפקידי, מעבר לכך אני חושב שללמוד זאת זכות. תמיד. בכל רגע בחיים. והדרך להתקדם היא ללמוד גם מאחרים. אין ספק שזה היה לי קצת מוזר מלהפוך מאיש ביקורת לאיש שאמור "לשמור" על הקבוצה בכל מה שקשור לביקורת תקשורתית וסיקור תקשורתי.

 

ספר לי על עבודתך בתור דובר הקבוצה?

ראשית אני קם בבוקר עוד לפני המשרד ועובר על כל מה שקשור לתקשורת מעיתונים לאתרי אינטרנט ובכלל כל מה שקשור לקבוצה בכל מקום. יש עונות בהם לפעמים בקרים שנפתחים בשיחות מאוד סוערות עם כתבים כאלו ואחרים כמובן על ביקורת של שחקן זה או אחר או בכלל על הקבוצה. מכיוון שאני מאמין שגם אם ישנה תקופה לא טובה בקבוצה לא צריך לאבד כל רסן או פרופורציה בכתבה או מאמר על הקבוצה. אחרי הכל העבודה בין התקשורת למועדון היא סוג של יחסי גומלין לטוב ולרע.

 

אני עובד על כל הגרפיקות השבועיות ועם צוות האתר שלנו לגבי מה שצריך לפעול בהתאם לאותו השבוע. כפי שציינת קודם לכן אני משתתף בניהול השותף של המועדון תחת מנכ"ל הקבוצה יוסי אדרי. אני תמיד צוחק כשאני אומר שמי שרואה אותנו ביום עבודה יכול לראות אותנו עוסקים בפרסום הקבוצה ובאותו רגע להגיב לכתב ובלאחר דקה לשוחח עם אישתו של שחקן זר על בלון גז שנגמר לה בבית וצריך מהר לדאוג לה, או להחליף רכב לשחקן זה או אחר להזכירך אנחנו רק שני אנשים במערכת שעושים הכל בכימיה מושלמת, ואני יכול להגיד לך שלמרות שאנחנו רק שני אנשים המועדון מתנהל ברמה המקצוענית ביותר שיש, כבר בשנה הראשונה הבנתי כי איזי שרצקי הוא פרפקציוניסט ובעקבות זאת גם אנחנו מחויבים לו לניהול מקצועי ביותר.

צריך להבין כי העבודה שלנו היא 24  שעות ביממה לא כי אנחנו יושבים במשרד 24 שעות אלא מכיוון שאנחנו כל הזמן עם היד על הדופק במחשבות על המחר ופתאום יש טלפון משחקן זה או אחר בשעה מאוחר או בעייה תקשורתי ומציאת  פתרון לתקשורת, תמיד המחשבה היא למציאת פתרונות וחשוב להדגיש כי כל זאת מכיוון שהתנאים שהמועדון נותן לשחקניו הם מהטובים ביותר בארץ ועל כך יעידו עשרות שחקנים שאף עברו לקבוצות עם תקציבים ואנשי מנהלה גדולים יותר. כמובן אנו עושים זאת בשמחה ובאהבה.

אני מבין מדברייך כי אתה ויוסי עושים עבודה קשה ומרובה, לא חשבתם אולי לצרף עוד אדם או שניים למערכת שיקל קצת עליכם?

כרגע ברמה הניהולית המועדון מתנהל בצורה הטובה ביותר. יש גישה שאומרת, הרכב מנצח לא מחליפים. יש יתרונות וחסרונות בצוות של שני אנשים, יכול להיות גם שאם נכניס עוד אדם למערכת ירד קצת מהעומס שישנו עליי ועל יוסי אבל… מניסיון העבר בחלק מהמועדונים בהם יש צוות גדול ישנם לפעמים יותר מידי אינטרסים שונים שיכולים לפגוע במרקם ובהתנהלות תקינה של המועדון. נכון שעוד אדם יכול לעזור אך אני יכול להגיד לך כי כרגע אנו מתנהלים בצורה הטובה ביותר ואני מאמין שאם יוסי ירגיש מתישהו כי אנו "קורסים" תחת הלחץ תהיה בטוח שהוא יעשה את הצעד הדרוש כדי להכניס אדם נוסף למערכת.

 

ספר לי על הדינמיקה שלך עם יוסי אדרי?

ראשית ישנו איזי שהוא הבעלים של הקבוצה, וישנו המנכ"ל שלי, של המועדון, שזה יוסי שהוא מעבר למנכ"ל כבר מעין אח גדול. אנחנו עשר שנים ביחד ואספר לך משהו, אנשים אומרים לי כי אני והוא מזכירים כבר אחד את השני בהמון דברים. בכל זאת, עשר שנים ביחד, משרד ליד משרד, יוסי מהיום הראשון סמך עלי, אנו עושים הכל יחד, אני יכול להגיד לך כי לא הרבה אנשים יודעים עד כמה קשה עבודתו של מנכ"ל בליגת העל, ועד כמה קשה לתת את התנאים הטובים ביותר לכל שחקן ואנו עושים זאת בצורה במושלמת ביותר. יש גם דברים בהם אנחנו שונים: למשל יוסי הוא מאוד פדנט הכל אצלו מתויק מסודר, השולחן נקי ואצלי בוא נאמר. אדם זר יתקשה למצוא משהו בין ערמת הניירת על השולחן. ייאמר לזכותו של יוסי כי יש לי חבר שהוא גם "בוס" ולא בוס שהוא גם חבר. הוא יודע לבקר ולתת את ההערות שלו בצורה הטובה ביותר כשיש טעויות ויש טעויות. כנ"ל גם ההפך אני תמיד אומר לו בשיחות אישיות בינינו את מה שאני חושב על דברים מסוימים ובסופו של דבר איישר קו לפי החלטתו. כך גם מול איזי. אני מאוד גאה שאנחנו צוות קטן אך עושה עבודה לא רעה בכלל יחד.

 

ספר לי על משפחתך איך הם מקבלים את זה שאתה בקושי נמצא בבית?

ראשית אני רוצה להגיד המון תודה לאשתי סול על זה שהיא מכילה אותי, למה אני אומר מכילה מכיוון שבשנים שהקבוצה מצליחה אז אני בבית ואני מתלהב ונהנה יחד עם משפחתי בייחוד שהקבוצה היא חלק כל כך חשוב מחיי וכשיש תקופה לא טובה אני לוקח כל הפסד בצורה קשה וזה מגיע אליי בבית שאני גם נכנס לפעמים למצב רוח שלילי וכאן גדולתה של אישתי שתומכת בי בכל שלב בחיי בטוב וברע ועל זה אני רוצה להגיד לה המון תודה, אשתי מאוד מחוברת למועדון עוקבת מקרוב ומקווה שננצח כל משחק מן הסתם על מנת שאחזור מחויך.

 

ספר לי קצת על אביך דויד ז"ל בתור כדורגלן?

את האמת הרבה אני לא זוכר מכיוון שהייתי ממש קטן אך ממה שסיפרו לי חבריו הקרובים ומשפחתי הוא היה שחקן בית"ר קריית שמונה והייתה יריבות בין בית"ר להפועל. סיפרו לי על התרבות שהייתה שונה אז על הפגישות בבתי קפה, על האכפתיות למשחק הכל היה אחרת אז.

את אביך אני הכרתי באופן אישי אבל אני רוצה לשמוע ממך איך אביך היה כאבא? האם לקחת את מקומו?

אבא. (נעצר לכמה שניות ולוקח אוויר) אבי היה כמו כל אב בבית מרוקאי טוב. ראש משפחה, מוביל את כולנו ומכוון למקומות טובים, היה לנו הרבה כבוד לאבא, לא סתם אומרים שהיינו מאוד דומים בדברים מסוימים. אני מאוד מתגעגע לוויכוחים של שולחן שבת  שהיו בינינו, שאולי פעם היו מרגיזים אך היום אני מאוד מתגעגע אליהם. אין ספק שאבי היא דמות שהשפיע עליי במהלך חיי, אין ספק שאחד הדברים שלא ידעו על אבי זה שהוא אהב מאוד ילדים ממש בצורה ראויה להערצה ואם ישנו משהו שמעיק עליי כל פעם מחדש זה שאבי לא ראה את ילדיי… בכלל לאחר מותו אמרתי ואני תמיד אומר שלי כבר לא יהיה רגע של אושר מושלם בחיי, תמיד הוא יהיה מהול בעצב. אבי נפטר חודשיים לאחר חתונתי, בעקבות מותו של אבי, לקחתי על עצמי יותר, בעיקר בדאגה לאימא. אני מקווה שאני מספיק לעזור לכולם מכיוון שכמו כולם העבודה לוקחת מאיתנו המון זמן משפחתי. אגב עד היום אני נוהג להגיע מידי פעם לבית הקפה שאבי נהג לשבת בו יחד עם חבריו לקבל קצת אנרגיה חיובית.

 

ספר לי על הקשר הישיר שלך מול האוהדים?

ברמת הקהל אני יכול להגיד לך כי אני מדבר פעם בשבוע לפחות עם ראשי חוג האוהדים. ועוזר להם ככל יכולתי ברמה האישית, וברמה הקבוצתית. הטלפון שלי תמיד פתוח, הוא מפורסם וגלוי לכל באתר הרשמי של המועדון, למרות שלא תמיד אני יכול לענות אך אני תמיד חוזר בכל אופן בווטצאפ כשאני יכול ואתה אגב יכול להעיד על כך (מחייך) גם בשנים שהיינו קבוצת צמרת וזכינו באליפות תמיד הייתי זמין לקהל ועזרתי בכל מה שיכולתי. ישנו אתר רשמי שגם שם אני עוזר לכל אוהד ואוהד בכל דרך שאוכל. אם אתה מבקש דוגמה מהזמן האחרון אז כבר השנה במשחק גביע הטוטו בחוץ מול מכבי חיפה, בעודי יושב על הספסל, קיבלתי טלפון מאוהד על בעיות עם מאבטחים ביציע. באמצע המשחק ניגשתי ליציע וכשהסתדרו הדברים חזרתי לספסל. הדי אן איי של המועדון הוא מאז ומתמיד עזרה לקהילה. אני יכול להגיד לך כי בקבוצה השנה נכנס לכל שחקן בחוזה סעיף מחויבות לקהילה וזה רק מראה על הקשר של הקבוצה בכלל לאוהדים.

השאלה המתבקשת וחוזרת על עצמה גם במהלך השנה היא איך מחזירים את האוהדים למגרש?

במילה אחת? הצלחה! שהקבוצה מצליחה תמיד יש קהל, בעונת האליפות הממוצע היה 2500 ובמשחקים גדולים 3000. לגמר גביע המדינה באצטדיון רמת גן הגיעו 6000 צופים זה רק מראה שהקהל ישנו בכל הארץ רק ש… הוא מחכה להצלחות. עדיין קיים כאן דור שלא נולד על אהדה לקריית שמונה אלא לקבוצות שונות בארץ אך אני יכול להגיד לך שכיום הדור החדש גדל על קריית שמונה בלבד לא כמו בעבר שאנשים גדלו על קבוצות אחרות והדור הזה רק הולך וגודל כאוהדי קריית שמונה נטו. אתן לך דוגמא, ילד שחגג בר מצווה מירוחם הרחוקה הגיע להצטלם בקריית שמונה רק כי הוא אוהב את קריית שמונה וגדל על עונת האליפות הגביע ואירופה ונדבק כמו שאומרים, גם ילדים מרעננה שהגיעו להצטלם מכרמיאל נהריה ועוד. אוסיף ואגיד כי למרות הכל קריית שמונה מחזיקה יחסית באחוז צופים גבוה בליגה בהתאם למספר הנפשות באוכלוסייה. אנחנו לא צריכים להתנצל שאנחנו עיר של 20 אלף איש. כמובן שאם היינו עיר של מאה אלף תושבים היה יותר קל לראות ממוצע של 5000 צופים במשחק אך זה לא המצב וכיום ישנם קבוצות מכרים גדולות כמו אשדוד כפר סבא פתח תקווה וכו שמביאות את כמות הקהל שקריית שמונה מביאה. אז כמובן שיש לאן לשאוף אך זה תהליך וזה דור חדש שגדל וכמובן שההצלחה היא חלק חשוב מהתהליך הזה.

 

…ולסיום

איזה צבע אתה אוהב?- כחול. תמיד כחול.

 

לאן היית רוצה לצאת לטיול בעולם? -לאיים המאלדיביים לקצת בטן גב ופינוקים.

 

מה אתה הכי אוהב לאכול? בשר. ואת כל חלקי הבשר.

 

איזה מסעדה טובה אתה מעדיף? האמת? אני איש של מסעדות אני אוכל כמעט בכל מסעדה טובה בארץ זה חלק מהתחביבים שלי ככה שאין לי אחת לציין.

 

מה תרצה לאחל לקוראים ולקהל האוהדים לשנה החדשה?

אני רוצה לאחל שנה טובה למשפחתי ולאמא שלי היקרה כמובן לאשתי הנפלאה וילדיי. לאוהדי קריית שמונה ולתושבי קריית שמונה וכלל עם ישראל. אני מאחל לנו שהשנה תהיה טובה יותר מהקודמת, שנדע לאהוב האחד את השני ושנהיה מאוחדים ונעזור האחד לשני והכי חשוב שתהיה בינינו יותר אהבת חינם ופחות שנאת חינם.

אולי יעניין אותך

Bottom ad