היום ה-07 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

חדשות חצור – עובדי פרי הגליל חוזרים לעבוד ועוד

 עובדי פרי הגליל חוזרים לעבוד

הושג פתרון זמני למפעל פרי הגליל בחצור, בתום דיון שנערך בוועדת הכספים בכנסת בהשתתפות ראש המועצה שמעון סוויסה, וועד העובדים, ההסתדרות ובעלי המפעל, ובו הוחלט לבטל את מכתבי הפיטורים לעובדי פרי הגליל למשך חודש ימים. במהלך חודש זה הוטל על משרד האוצר והתמ"ת למצוא פתרון ייחודי למפעל פרי הגליל ובכך לאפשר סיוע להשקעה שנעשתה במפעל ע"י הבעלים. משמעות ההחלטה שכל העובדים חוזרים לעבודה.

ראש המועצה שמעון סוויסה מסר: "אני שמח ומאושר על כך שנמצא פתרון, ולוּ זמני. כעת, יחד עם וועד העובדים וההסתדרות נפעל ללא לאות למצוא פתרון קבוע, שיבטל את פיטורי העובדים ויביא לשקט תעשייתי למפעל. הבשורה שיצאה היום מוועדת הכספים, מעודדת אותנו להמשיך בהליך העשוי להביא למהפך של ממש באורחות החיים של תושבי חצור".

 

 רחל אליהו: פורשת אחרי 40 שנות עבודה

רחל אליהו עבדה במועצה המקומית חצור הגלילית במשך 40 שנה וזכתה לעבוד מול מספר רב של מנהלי מחלקות רווחה עוד בימים שקראו למחלקה זו לשכת הסעד. את תפקידה במחלקה לשירותיים חברתיים עשתה על הצד הטוב ביותר ועל כך זכתה להערכה רבה מקרב כל המברכים בטקס הפרידה במעמד ראש המועצה שמעון סויסה, הממונה על הרווחה יצחק מלכה ועובדי המועצה. מנהלת לשכת הרווחה חדווה קרסנטי סיכמה בקטע קריאה את כל השנים בהן עבדה רחל למען תושבי חצור. ראש המועצה שמעון סויסה הודה לה על השנים הרבות שהקדישה לעבודה במועצה כחשבת מחלקת הרווחה בחצור. יצחק מלכה חבר המועצה והממונה על הרווחה עבד מול רחל יותר מ 20 שנה ושיבח את עבודתה לאורך כל השנים.

 

חצור נערכת לקראת ההכרזה על הפיכתה לעיר

לאחרונה הכריז ראש הממשלה, בנימין נתניהו על המהלך להפיכת חצור לעיר. על מנת להיערך בצורה נכונה ויעילה, קבע ראש המועצה, שמעון סוויסה, סדר יום ובו יהיו מעורבים כל תושבי חצור. כבר השבוע יתקיימו פגישות ראשונות של כל מנהלי המחלקות עם יועצי המועצה המלווים את התהליך. עובדי המועצה יפגשו עם היועצים האסטרטגיים, כדי  להציג בצורה המקצועית מה יקרה בשנים הבאות ומה חלקם של עובדי המועצה במהלך זה שיהפוך אותם להיות עובדי עירייה. "השותפים המרכזיים למהלך זה הם תושבי חצור שהוזמנו לכנס הסברה לקהילה ובו יוכלו לשמוע ולהשמיע על התהליך ולהיות שותפים לקבוצות הדיון בהתאם לנושאים הנידונים. בכנס הקהילתי יוכרזו 8 פורומים לגיבוש התוכנית ב 8 תחומים הקשורים לקהילה וילוו את כל התהליך מראשיתו ועד למעבר המיוחל לעיר. כל משרדי הממשלה מעודכנים ובעלי התפקידים הרלוונטים יסייעו למועצת חצור לממש את החזון.

כנס מעורבות הקהילה בהפיכת חצור לעיר, יתקיים ביום שלישי, 29 בנובמבר ויהיה פתוח לקהל הרחב.

מרכז פרס למען הצעירים

מצוקת הדיור בארץ אינה פוסחת גם על חצור. מזה כשנה וחצי פועלת במרכז פרס לצעירים קבוצה מבני היישוב המבקשים להשפיע ולמצוא פתרונות לנושא מצוקת הדיור בישוב. חברי הקבוצה מבניה של חצור, מגויסים למטרה ומשקיעים מזמנם החופשי מתוך דאגה לעתיד היישוב ולעתיד הדור הבא. מאז הוקם הפורום הועלו רעיונות שונים לפתרונות דיור, שניים מהם מתחילים לרקום עור וגידים בימים אלה, כפר לצעירים ופתרון הדיור הרווי.

מאז זכייתו של הקבלן בבניית הדיור הרווי ביישוב, פעלה הקבוצה ללא לאות על מנת להפחית את עלויות הרכישה כדי שלצעירי היישוב תהיה אפשרות קניה. המו"מ נכשל לא פעם, אך בעקשנות, התמדה וראש יצירתי החליטו חברי הקבוצה לארגן קבוצת רוכשים אשר בעצם קיומה הפעילה לחץ על הקבלן. פעמיים נפגשו חברי הקבוצה עם נציגי הקבלן, פרסמו בעיתונים והסתייעו בתנועת אור כגוף מלווה בעל ידע מקצועי, ואז הגיעה הבשורה, עלות רכישת 15 הדירות הראשונות תרד בכמעט 10% לפני הנחת משרד השיכון לזכאים. הצלחה נוספת ולא פחותה מזו היא הבנתו של ראש הרשות למצוקת הזוגות הצעירים והבטחתו שבמכרזים הבאים ייתן את הדעת לנושא ואף יחבר בין חברי הפורום ליזמים הזוכים טרם תחילת תהליך בניית המפרט וקביעת ערך הדירה. חברי הפורום נפגשו עם נציגי משרד נגב גליל, בזכות מעורבותם הרבה של תנועת אור, והם בוחנים הקמת כפר צעירים בחצור. הפורום הפועל בחסות מרכז פרס לצעירים זכה בשל הצלחותיו אלה לקבל ליווי חודשי צמוד ע"י מנהל הפרויקטים של תנועת אור הרואה חשיבות בהתיישבות בנגב ובגליל וחיזוק הערים הקיימות (פרטים על תנועת אור באתר http://www.or1.org.il

תושבי חצור ואזור הגליל בכלל, המעוניינים להצטרף למרכז הצעירים, לתמוך ולסייע: יפתח בנבנישתי בטלפון 04-6800119, 077-7660842.

 

אמי"ת חצור:75% זכאים ל'בגרות'

ד"ר חיים נבון, מנהל אגף שח"ר במשרד החינוך, שיגר השבוע תעודת הוקרה, למנהל ביה"ס אמי"ת בחצור על הישגי ביה"ס בשנת הלימודים האחרונה, בה זכו 75% מהתלמידים בתעודת בגרות. "הישג זה הינו פועל יוצא של השקעה מרובה בעבודה החינוכית והאמונה ביכולת התלמידים, של כל סגל המחנכים", כתב ד"ר נבון בתעודת ההוקרה. ד"ר נבון הוסיף וציין כי אגף שח"ר ימשיך לעקוב מקרוב ולתמוך בבוגרי ביה"ס גם בשלב לימודיהם הגבוהים.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad