היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ישוקם כביש הגישה לאתר תאנים

שר התחבורה ישראל כץ וראש מועצת ראש פינה, אביהוד רסקי, (המשמש גם כיו"ר איגוד ערים גליל מזרחי וגולן), סיכמו כי שיקום כביש הגישה לאתר תאנים יבוצע על ידי מע"צ בהתאם לתב"ע. מדובר בכביש מוביל לאתר תאנים הממוקם צפונית לחצור, כ-3.5 ק"מ מצומת מחניים ובסמוך ליער בירייה.

בישיבת מליאה של האיגוד הודיע רסקי, כי עלות שיקום הכביש לאתר תאנים לא יחול על הרשויות החברות באיגוד אלא על מע"צ, כפי שסוכם עם השר. עלות השיקום כ-10 מיליון שקלים, סכום שנחסך מהרשויות החברות באיגוד ביניהם, חצור, קריית שמונה, צפת, כרמיאל, מועצה אזורית הגליל העליון, ראש פינה ועוד.

שיקום כביש הגישה הוא בסדר עדיפות גבוה וידוע ככביש צר ומעוקל ברובו ושיקומו לא רק שיביא לחיסכון בעלויות אלא גם לשיפור בטיחות הנסיעה בו.

אביהוד רסקי: "המפגש עם שר התחבורה הביא לתוצאה מבורכת עבור כל תושבי האזור ובעיקר לרשויות החברות באיגוד, כך שעלויות השיקום של כביש הגישה לאתר שעלותו מסתכמת במיליוני שקלים לא יוטל עליהם. נמשיך לקדם ולפעול למען שיפור אורח החיים הסביבתי באזורנו כשעל הפרק כרגע הוא הקמתו של פארק המיון והמיחזור במחצבת עמיעד, שיביא לשינוי משמעותי לכל האזור. אנו שוקדים כעת על תכנון הפארק ואני קורא מכאן לכל הרשויות להתגייס ולסייע לנו בהקמתו ובפעולות נוספות של האיגוד למען איכות הסביבה באזורנו".

אביהו ביאלי מנכ"ל האיגוד על הקמת הפארק: "הקמתו של פארק המיון והמחזור מהווה פתרון קצה משמעותי בצמצום כמויות הפסולת המועברות להטמנה ועל כך אנו שמים את רוב מאמצינו באיגוד. המתקן המתוכנן יספק פתרונות לפסולת מעורבת ולפסולת שהופרדה במקור. בסופו של תהליך, ייצור האיגוד מהפסולת, אנרגיה ירוקה וקומפוסט שיועבר לשימוש חקלאי".

אולי יעניין אותך

Bottom ad