היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

"מדברים ספורט"

היה אפשר לצפות שהראיון עם יו"ר המועצה היוצא, אהרון ולנסי בשבוע שעבר ("אהרון ולנסי סוגר חשבון", 16.11) יעורר תגובות אצל חלק מאוהדי הספורט באזור, וכדורסל בפרט. הראשון לעשות זאת היה דווקא עמית גל, מנכ"ל "הפועל גלבוע/גליל", שכבר מחה בעבר מעל דפים אלו על היחס הלא הוגן של המועצה לקבוצתו ("עמית גל פותח פה על המועצה", 14.9): "אני לא רוצה להיכנס לעימות עם ולנסי בגלל הכבוד שאני רוחש לו".

 

למה אתה מתכוון בכך?

"קודם כל, אפתח ואומר שאני אמרתי עובדות כשטענתי שתקציב המועצה בגלבוע לספורט הוא 10 מיליון, אם לא יותר. אם ולנסי מטיל ספק בכך, אפשר לבדוק את זה מול דני עטר (יו"ר המועצה האזורית גלבוע, נ.ז) וגזבר המועצה שלהם. התקציב בגלבוע כולל שתי קבוצות, אחת כדורסל ואחת כדורגל, יחד עם 4.5 מיליון ש"ח על ספורט עממי. זה מביא אלופים לאלפים, בגלל זה יש צעדות, ואופניים, קרטה, ורוגבי ועוד. אני חושב שהתקציב של המועצה שלנו לספורט הוא מהנמוכים שיש.

בנוסף לכך, אני לא חושב שהשחקנים הזרים או אמריקאים עשו רע לכדורסל. הכדורסל בגליל כל כך הצליח, ומצליח, כי הקבוצה הבוגרת התחזקה תמיד בשלושה או ארבעה זרים. זה מה שסוחב את הנוער להצלחה. הכדורסל עשה רק טוב לגליל, וזאת עובדה שאת הגליל תמיד מכירים בזכות הכדורסל. לצערי גם בגלל הקטיושות, אבל גם בגלל הכדורסל".

 

ומה לגבי חיים אוחיון? למה הוא עזב את הגליל לדעתך?

"לגבי חיים, אפשר לבדוק למה הוא הלך. הוא לא פתאום החליט ביום אחד לעזוב לגלבוע".

 

אולי חיים הבין שהוא לא יקבל כסף מהמועצה.

"לא רק שהוא לא יקבל, אלא שהוא גם ישלם על שימוש באולם! אני יודע שברגע שהתחילו לדרוש תשלום על האולם בכפר בלום, ועמדו על זה, התחילו בעיות".

 

ולנסי גם טען שצריך להשקיע בדברים אחרים חוץ מספורט, כמו בחינוך ותרבות. מה יש לך לומר על זה?

"ודאי שצריך להשקיע בדברים אחרים, אבל הרבה ראשי מועצות אחרים גייסו כסף מבחוץ. חלק מהתפקיד של ראש מועצה בעיניי זה לגייס כסף חיצוני, ולא רק להסתמך על כסף המועצה. חיים אוחיון הגיע לגליל במודל של איזי שרצקי, הוא הביא כסף מהבית בדיוק כמוהו. אחרת למה הוא הלך? סתם פתאום, החליט בוקר אחד שהוא הולך?! ולמה איזי לא הולך מקרית שמונה?!".

 

הטענות של גל לא נגמרות בקבוצת הגברים: "בקבוצת הנשים יש ארבע אמריקאיות, למרות שמותר להחזיק רק שלוש בליגת העל, ולא ראיתי שעוצרים את זה. הייתי מציע להיות יותר צנוע, כי הייתי מאוד מדויק. אני לא נכנס לעימות, אבל מה שאמרתי הן עובדות".

 

מהמועצה אזורית הגליל העליון נמסר כי "חברי מליאת המועצה מעדיפים להמשיך ולתמוך בספורט עממי לטובת תושבי המועצה והאזור כולו. בעמותת הספורט של המועצה פעילים למעלה מ-700 ילדים ובני נוער ועוד כ-250 מבוגרים שמשתתפים בענפי ספורט שונים. תמיכה בקבוצת כדורסל בליגת העל תחייב הפניית משאבים כספיים רבים שימנעו מהמועצה את הפעילות הקהילתית המרובה ולכן בחרו חברי המליאה לא להפנות לקבוצה המקצוענית משאבים. אם למישהו יש טענות בנושא, הוא מוזמן לפעול בדרכים דמוקרטיות המקובלות להובלת שינוי".

 

 

שחייה – מושיטים יד לדרום בעת צרה

בימים הקשים שעוברים על הדרום, קשה שלא להיזכר במה שעבר על אצבע הגליל רק לפני שנים אחדות, במלחמת לבנון השנייה. מי שזוכרים טוב מאוד הם השחיינים של מועדון "הפועל גליל עליון", שהרגישו אמפתיה למצב בדרום והחליטו להזמין את שחייני מועצת שער הנגב לסוף שבוע מפנק בצפון. האירוח כלל שלוש ארוחות ביום, פעילויות פנאי מגוונות ואימונים ברמה הכי גבוהה שיש.

"אנחנו גאים שאירחנו אותם, ואם המצב יימשך אנחנו נמשיך לארח אותם", אומר יוסי ראוך, מחזיק תיק הספורט במועצה, "אני רוצה להודות למוא"ז הגליל העליון ולקיבוץ כפר בלום, שדואגים לכל מחסורם. אנחנו מצידנו עשינו את מה שמוטל עלינו. חובתנו היא לעזור לתושבי הדרום,  כמו שבשנת 2006 עזרו לישובי הצפון ואף יותר. חובתנו היא לעשות את המקסימום על מנת לעזור לכל קבוצת ספורט מהדרום שתרצה לבוא לגליל העליון".

לתגובות: bnrus3@walla.com

אולי יעניין אותך

Bottom ad