היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מה (לא לזרוק) לקראת פסח

מה (לא לזרוק) לקראת פסח

מה לא לזרוק לקראת פסח, מה לא צריך כשרות לפסח & הרב ישראל אזולאי הוציא ספר ילדים מרתק – חובה בכל בית לפני פסח & מכירת חמץ באתר "למען שמו-נה באהבה" & נשאר לכם חמץ באריזות סגורות? ישיבת ההסדר ישמחו לקבלם ולהעבירם לגמ"ח לאחר החג

 

אנחנו מכירים את הריטואל הקבוע, פסח מגיע, עושים סדר בארונות, בבגדים, במחסן וכולנו חיים בתחושה שאם כבר עושים סדר, אז בואו נזרוק מה שלא צריך. הבעיה מתחילה כשעוברים למוצרי המזון ולמאכלים, ולא באמת יודעים מה אפשר להשאיר בבית ומה לזרוק. הרב יוסף זריצקי, מומחה לכשרות הכין רשימה מפורטת של המוצרים שלא צריך לזרוק, ושכדאי להשאיר בבית.
ולמה זה כל כך חשוב? משום שיש מצווה "בל תשחית", המורה לנו לא בין היתר לא להשחית (ובמקרה הזה לזרוק) דברים ללא צורך. לכן כדאי לקיים את מצוות הפסח "בל יראה", וכדי לא להשליך לפח מוצרים שאינם בעייתיים.

צריך לזכור כי נצטווינו מן התורה לבער החמץ מרשותנו קודם הפסח. במוצרים שלהלן אין בהם חמץ, ולכן אין צורך לבערם. אך בגלל נעשו בפיקוח כשרות לפסח, צריך להשאירם בבית במקום מוצנע (למשל בארון מסוים, ולא לפתוח אותו במהלך החג). כמו כן, צריך לכלול אותם במכירת החמץ. הרשימה מתייחסת למוצרים תוצרת הארץ בלבד.

אגוזים, אבקת אפיה, אבקות מרק (באבקת מרק פטריות נמצא במוצר קמח שעדין לא נגע במים) אורז, אינסטנט פודינג, אלכוהול תוצרת הארץ. במבה, בשר, ביצים, ג'לי, גלידות (פרט לאלה המצוין בהן תערובת חמשת מיני דגן או מוצריהם או גלוטן), גרעיני חיטה, גבינות, גרעינים ושאר פיצוחים (למעט קבוקים) בהכשרים של העדה החרדית, שארית ישראל והרב לנדא, הקמח להדבקת המלח הוא קמח תפו"א. על שאר ההכשרים צריך לברר.

גריסים, גפילטע-פיש בהשגחת הערה החרדית בלבד.

דבש, דגים טריים ומצוננים, או שלמים קפואים .(פילטים למיניהם בואקום יש לחשוש לחמץ), דגים מעושנים, דייסת קורנפלור.(דייסות דגנים הן חמץ גמור).

חרדל, חלב סויה, חלווה, חיטה לבישול.

טחינה, טפיוקה. יין, ירקות מיובשים, חומץ סינטטי, חומץ הדרים, חומץ תפוחים.

כמון.

מים, מיץ לימון, מרגרינה, משקאות קלים ודיאט (למעט בירה שהוא חמץ גמור).

משקאות חריפים. תוצרת הארץ בלבד ובהכשר העדה החרדית והרב רובין בלבד. (למעט ויסקי שהוא חמץ גמור), מיונז.

מזון תינוקות -תחליפי חלב – (סימילק, מטרנה, בייבילק וכד׳), מלח.

נקניקים פרווה בשרי. בהשגחת הבד"ץ בלבד.

סוכר, סוכר-וניל, סילאן, סובין, סולת, סרדינים בשמן. עופות, עמילן (היכן שמצוין עמילן לרוב זה עמילן תירס, קמח תפו"א או טפיוקה. עמילן חמץ מצויין: מכיל גלוטן) עלי דפנה, פלפל אנגלי.

פירות יבשים, (לדר חמץ), פריכיות אורז בהכשר העדה החרדית בלבד פרט לאלה המצויים בהם תערובת חמשת מיני דגן.

צבעי מאכל, צימקאו) ציפורן, צ׳יפס, צ'יקו.

קופסאות שימורים, קצפת צמחית, קטשופ, קינואה, קמח, קפה שחור, קפה נמס ומגורען מכל הסוגים, קפה דגנים, חמץ גמור, קקאו.

רוטב סויה, ריבות, שיבולת שועל(קוואקר – למעט  – דייסת שיבולת שועל), שלוה תפוחה (חיטה תפוחה – של חברת אשבול).

שוקו ושוקולד, שמני אכילה (שמן נבט חיטה אינו חמץ), שום, שקדים, שומשום (קטניות), שומשום עם זעתר הנמכר באריזות הינו חמץ גמור, שמרים.

תבלינים

 

 

דברים שאינם צריכים כלל

כשרות לפסח ולכל ימות השנה  – פסח תשע"ז

 

אבקת כביסה, דאודורנטים (גם סטיק), טבליות למדיח כלים

כפפות – כל סוגי הכפפות כולל לטקס, כלים  – כל החד פעמי

כולל כוסות מנייר וסכו"ם פלסטיק.

מנג'טים מפיות נייר, מגבונים לחים, מי פה, משחות שיניים, מפת ניילון.

נייר. כל הניירות תוצרת הארץ אין בהם חמשת מיני דגן בכלל, נייר כסף, תבניות אלומיניום חד פעמיות מכל הגדלים, נייר פרגמנט (נייר אפיה), נייר עטיפה, נוזל כלים.

סבון. פילטרים (מסנני מים(

קוסמטיקה (מייק אפ, מסקרה, פודרות למיניהן, אודמים תוחמים,עפרונות, קיסמי שיניים, קשי שתיה, קרם ידיים, קרם פנים, קרם גוף.

שמפו

תמיסה לעדשות מגע.

 

 

פהשקווילים

  • הרב ישראל אזולאי מקריית שמונה חיבר ספר ילדים נפלא ומרתק "שימי מספר על עשרת המכות". סיפורי 10 המכות מעובד ממקורות חז"ל בשפה קלה דרמטית דמיונית ומשעשעת שינעימו לכם את ליל הסדר ובמיוחד לאבות החפצים לקיים את מצוות "והגדת לבנך". ניתן לקנות בכולל חזון עובדיה (כה לחי לשעבר), או בטלפון – להזמנות: 0502910004

 

  • לא רוצים לחכות עד הרגע האחרון למכירת חמץ? כמידי שנה ארגון "למען שמו-נה באהבה" בשיתוף המועצה הדתית (באישור והסמכת רב העיר, הרב שלום לוי שליט"א), מבצעים מכירת חמץ דרך האינטרנט. אתם ממלאים את הפרטים באתר האינטרנט של הארגון, ובערב החג נציג הארגון יגיע למועצה הדתית וימסור את השמות. אל תחכו לרגע האחרון, כנסו עוד היום ומכרו את החמץ לקראת החג. lemaan8.co.il

 

  • רשימת תרופות כשרות לפסח מעודכן לשנת תשע"ז, ניתן למצוא באתר האינטרנט של ארגון "למען שמו-נה באהבה" – lemaan8.co.il

 

 

  • נשאר לכם חמץ? באריזות סגורות (בלבד) במקום לשרוף אותו, תרמו אותו לגמ"ח, והוא יחולק לאחר החג. ניתן להביא למשרד ישיבת ההסדר. בימים א'-ה' בשעות 8:00-15:00, עד יום חמישי י" בניסן 6/4 (האיסוף הוא לאוכל בלבד ולא בגדים).

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad