היום ה-26 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מובילים יחד למען הנוער בקצרין

 

בקריאה זו, מובטחת לכם הישענות ארוכה על הכיסא ואנחת רווחה בסוף. מפגש מרתק עם ילדה מקסימה, קטנטונת, בת 14, ניקול טייקש שמה, שבאופן מפתיע אחת מבין עשרת השגרירים המוצלחים של פרויקט מיל"ה. אז בואו לשמוע קצת על פרויקט שנותן אור, הכוונה ופעילות לבני הנוער בקצרין.

מהו פרויקט מיל"ה: "מובילים יחד למען הנוער" הינה תוכנית קהילתית אשר מפעילה משטרת ישראל בשיתוף עם תכנית "עיר ללא אלימות". התוכנית הארצית קמה על מנת לתת מענה והזדמנות לנוער בסיכון ונוער עובר חוק. בקצרין הוחלט השנה, ביוזמתו של השוטר הקהילתי, אליהו ויזגן, להפעיל את התוכנית עטורת המשאבים דווקא לנוער מוביל, מתוך החשיבה להעצמת הטוב ויצירת קונספט חברתי אשר יוביל לאחריות קהילתית, יכולת העברת מסרים בקבוצת השווים בגובה העניים וביסוס התנדבות בקהילה לאורך זמן.

ניקול, בת 14, עולה לכיתה ט בבית ספר "נופי גולן". מתגוררת עם משפחתה, הוריה ועוד שתי אחיות , נולדה, גדלה והתחנכה בקצרין. "הוריי עלו לישראל לפני כ-26 שנה. מאז שאני זוכרת את עצמי אני פעילה בתחום ההתנדבות הקהילתית, חברה במועצת נוער, יו"ר מועצת תלמידים ועוד. לכן שמחתי לקחת חלק השנה לראשונה בפרויקט".

"פרויקט מיל"ה בשבילי הוא יותר מעוד התנדבות. אני רואה בפרויקט הזה כמעין שליחות קהילתית. כיום המשטרה מוצגת באור לא מחמיא, מפחדים ממנה, מזלזלים בה ובאופן כללי הרגשה מאוד לא חיובית. אז אני כאן כדי לאפס לכם את הסטיגמה הזאת. בשנה שאני מתנדבת נחשפתי לפרויקט משמעותי שנתן לי הרבה כלים וידע להתמודדות עם מצבי היומ-יום, יכולת להעביר מסרים חיוביים לחבריי בישוב, לזהות ולהיות רגישים למצבים מיוחדים שעוברים על חבריי ובאופן כללי להיות מודע לקהילה".

את הפרויקט מנהל ביד רמה השוטר הקהילתי, אליהו ויזגן המשמש כמנטור, כדמות חינוכית אשר מדברת אל הילדים בגובה העיניים. דמות קשובה, מכילה, תומך ופותר בעיות. נכון להיום, מעידה ניקול: "אני בטוחה כי אם חבריי או אני ניתקל בבעיה מסוימת אנחנו נפנה, ללא כל ספק ובביטחון מלא, לאליהו שייעץ לנו ויתמוך, זאת מתוך ניסיון עבר שקרה ונכונות מלאה לעזרה".

חשוב להזכיר את דורון חשוב ומיכל אייזנברג מתוכנית 'עיר ללא אלימות' שעושים לילות כימים על מנת להיות שם בשביל הפרויקט לכל דבר ועניין, דואגים לגיבושה של הקבוצה על כל המשתמע מכך. "אני חייבת להודות שצלחו בכך מאוד! אנו בתור קבוצה מגובשת, דואגת, מאוחדת ותומכת נדאג להגברת המודעות לתוכנית, להבאת האינטרסים של בני הנוער לשולחן הדיונים והרחבת התוכנית עד שנגיע לאחרון בני הנוער בקצרין".

ערכים מרכזיים של הפרויקט: פרויקט מיל"ה מושתת על הקניית ערכים, מידע, כלים, יחסים והדדיות, במטרה ליצור קבוצת נוער מלוכדת וחזקה אשר יש לה את הכוח וההשפעה להיות גורם מגשר בין בני הנוער לבין משרדי הממשלה, המועצה, המשטרה ושאר הגורמים הרלוונטיים ולהעלות את האינטרסים והדרישות של בני הנוער.

במסגרת הפרויקט מועברים כעשרה מפגשים בנושא מידע משטרתי לדוגמא, מפגש עם חוקר נוער, בלש, קצין תנועה, רכז מתנדבים ועוד. המפגשים נגעו בנושאים הרלוונטיים לבני הנוער למשל אופניים חשמליים, שימוש בחומרים מסוכנים, התנדבות בני נוער במשטרה וכו'. כמו כן ביקור בבית משפט השלום בנצרת וביקור בבית ספר לשוטרים בבית שמש.

בנוסף חמישה מפגשים שעסקו בחיזור אלים, מיניות, לחץ חברתי, אני בתוך המשפחה. נערי הקבוצה בחרו מתוך המפגשים הללו לקחת על עצמם פרויקט העוסק בשתיית אלכוהול בקרב בני נוער. מפגשים נוספים התקיימו לגיבוש הקבוצה כדוגמא O.D.T  בפארק הירדן, קייקים וארוחה, מרכז קנדה, סרט ועוד.

השוטר הקהילתי, אליהו ויזגן, מסכם: "הפרויקט הינו פרויקט מבורך שאנחנו מקיימים בשיתוף פעולה מלא עם מנהלת תוכנית "עיר ללא אלימות" מיכל אייזנברג אשר ללא שיתוף הפעולה החשוב הזה כל זה לא היה קורה ולא היה יוצא לפועל. חשוב לי להדגיש כי מפכ"ל המשטרה בכלל ומפקד תחנת גולן, סנ"צ עמוס שמעוני בפרט, אשר רואים בתוכנית כלי אסטרטגי לביסוס הקשר עם בני הנוער ומשקיעים בכך משאבים רבים ותקציב מורחב לתוכנית בקצרין".

אולי יעניין אותך

Bottom ad