היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מועצת העיר אישרה לעירייה ללוות כסף עבור החברה הכלכלית

ישיבת מועצת העיר שהתקיימה השבוע עסקה רובה ככולה בשאלה האם לאשר לעיריית קריית שמונה ללוות שניים וחצי מיליון שקלים עבור החברה הכלכלית.

העירייה, שהינה הבעלים של החברה הכלכלית הגישה את הבקשה לאור העובדה שכתוצאה מהשתלשלות רכישת מתחם חולה טקסטיל בשנת 2004, לא הושלם והעברת הכספים עבור מימוש הרכישה לא הושלם, אף על פי שהעירייה קיבלה את חלקה בחובות הארנונה מכונס הנכסים המטפל בנושא.

עיריית קריית שמונה איננה מעורבת בניהולה השוטף של החברה הכלכלית ומי שאחראי לניהולה היא מועצת המנהלים (דירקטוריון).

בקשת ההלוואה הגיעה לשולחנה של המועצה, ולכך התנגד חבר המועצה אביחי שטרן שטען שאם החברה הכלכלית רוצה הלוואה שתיקח אותה ישירות ולא באמצעות העירייה.

מנכ"ל החברה הכלכלית דני קדוש זימן לישיבה את עו"ד עמי זנטי המייצג את החברה כדי שיסביר ויבהיר את הנסיבות שעל פיהן התגלגלה הבקשה דווקא לפתחה של העירייה.

עו"ד זנטי ניסה להסביר שאי מימוש הזכות, שבסיטואציה הנוכחית הפך לחובה ניהולית של הבעלים (העירייה) ללוות את הסכום, תגרום לנזק בסבירות גבוהה מאוד של כשני מיליון שקלים.

עו"ד זנטי הצביע על ההליכים העומדים בפני ההוצאה לפועל להפעיל את סמכותו לגבות את חלקה של החברה, ואם אכן זה יקרה, מעבר לנזק הכספי הישיר שיגרם לחברה הכלכלית ולעירייה, שכר הטרחה ינוע בעשרות ואולי יותר של שקלים.

מועצת העיר עמדה בפני השאלה האם להיות חכמה ולבצע את הליך ההלוואה ולמנוע נזק וודאי של מיליוני שקלים לקופה הציבורית (עירייה, חכ"ל) או להיות צודקת ולהביא להליך מתגלגל בו יגרמו נזקים כספיים כבדים לקופה הציבורית.

לאחר ויכוחים שנמשכו שעה ארוכה, החליטה המועצה ברוב לאשר את ההלוואה, בתנאי שמשרד הפנים יאשר אותו מבחינה חוקית.

 

אידה דהן – יועצת רה"ע למעמד האישה

ראש העיר הרב ניסים מלכה המליץ על אידה דהן מ"מ מנהלת מע"ש אהבה לתפקיד יועצת ראה"ע למעמד האישה.

המועצה אישרה את המינוי פה אחד. אידה מחליפה בתפקיד את דורית שטרית.

 

 

תהל אלון – ראש לשכת ראש העיר

ראש העיר הביא לאישור המועצה את מינויה של תהל אלון לראש לשכתו. המינוי הוא על בסיס משרת אמון, וגם מינויה עבר פה אחד.

תהל זכתה למחמאות מחברי המועצה מהקואליציה והאופוזיציה, כאחד.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad