היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מועצת העיר בישיבתה החודשית -2/16

מועצת העיר התכנסה השבוע ודנה בשורת נושאים.

ראש העיר פתח את הישיבה בדברי תורה שהוקדשו לעילוי נשמתו של חבר מועצת העיר משך שנים רבות אבשלום צדוק ז"ל שנפטר בשבת האחרונה.

חברי המועצה דנו בבקשה של עמותת על"ם ברחוב שפרינצק.

חברי המועצה אישרו פה אחד את בקשת ההקצאה לאחר שהיועץ המשפטי הסביר שאין מניעה כלשהי מלאשר.

 

לפני מספר שבועות נטשו ארבע מורות חיילות את הדירה בה הן התגוררו עקב בעיות שלא אפשרו את המגורים. חבר המועצה שטרן ביקש לקבל הסבר מדוע זה קרה והיכן עומדים הדברים כעת.

חבר המועצה הרצל בן אשר הממונה על תיק החינוך השיב לשטרן וציין שאכן, הייתה תקלה שלא אפשרה את המגורים, בשבוע שעבר משנודע הדבר למנכ"ל אשכול שוקרון, ולממונה, הם פעלו מיד.

הוכנס קבלן לטיפול יסודי במפגעים, נרכש כל הציוד החסר כולל רדיאטור לחימום וארונות חדשים.

במקביל, אמר בן אשר שפנה למשנה לראש העיר אלי זפרני וביקש שיפנה לוועד למען החייל לארגן חדרים לארבעת החיילות בבית החייל עד אשר עבודות השיפוץ בביתן יסתיימו.

עוד ביום ראשון העניין סודר והחיילות שבו לעיר ושוכנו בבית החייל והעבודות עומדות לפני סיום.

 

נושאים נוספים לדיון

חבר המועצה יורם מלול העלה סעיף לדיון ובו ביקש לקבל תשובות על "עיכובים בנושאים המרכזיים לעיר", כלשון הסעיף.

דני קדוש מנכ"ל החברה הכלכלית שניהל את הישיבה אמר "משנודע לי על הסעיף הזה, בקשתי מחבר המועצה מלול שיאמר מהם הנושאים כדי שאכין תשובות מנומקות ומסודרות ואביא אותם כבר לישיבה הזאת. מלול סרב ולכן, חבר המועצה למלול יציג את הנושא, אבל התשובות המלאות יינתנו רק בישיבת מועצת העיר הבאה".

חבר המועצה יורם מלול הציג את הפרטים ואמר: "עיכוב בשכונת יובלים.

הנושא הזה תקוע ומשיחות עם נציג החקלאים במטולה עולה כי הפערים הכספיים בין החקלאים לבין ממשלת ישראל באמצעות המנהל הינם קטנים ביותר ואפשר להגיע להסכמות".

על כך ביקש חבר המועצה יורם ממן, המקורב מאוד לשר האוצר משה כחלון להשיב. "אני יכול לומר לך ולכל הנוכחים כאם שהשר הורה לפתור את הבעיה ולגשר על הפערים בתקציב מיוחד שהועיד לנושא. אתם יכולים לרשום, שהשר כבר פתר את הבעיה והפרויקט יצא לדרך כמתוכנן", אמר ממן למלול ולחברי המועצה.

 

מלול הוסיף ושאל לגבי חדר המיון והעיכוב בפתיחתו ועל הסדרי החנייה והקצאת מקומות חנייה שאינם מיושמים כפי שהובטח.

על שני הנושאים הללו, יקבל יורם מלול תשובות מנומקות ומפורטות בישיבת המועצה הבאה.

 

עוד דנה המועצה במקרה הכלבת שהתגלה בשבוע החולף בו מת כלב נגוע בכלבת.

חבר המועצה שטרן ביקש לקבל פרטים על מה שנעשה.

דובר העירייה דורון שנפר השיב לשטרן וסיפר על השתלשלות האירועים. "מיד עם היוודע העניין, קראתי ללשכתי את כל הנוגעים בדבר הווטרינר העירוני, האחראי לנושא במשרד הבריאות והצוותים הפועלים בשטח. ערכנו הערכת מצב כדי לדעת את עומקה של הבעיה, תיחמנו את האזורים ומיד הוצאנו הודעות לתושבים. במקביל, הגדלנו את משרתו של הווטרינר העירוני למשרה מלאה (עובד חצי משרה ש.ה) והנחנו את בעלי הכלבים להגיע ולהתחסן". מנכ"ל העירייה הודיע שהעירייה תבדוק אפשרות לחסן את הכלבים במחיר מוזל או אפילו חינם כדי לבלום את התפשטות המחלה.

כאן המקום לציין שאוכלוסיית החיות החשופה למחלת הכלבת כוללת גם להקות של שועלים, תנים ושפני סלע שמקום גידולם ממש נושק לגבולות העיר ואפילו במקומות מסוימים בתוך העיר.

ישיבת המועצה אישרה שורה של תב"רים להמשך עבודות הבניה ושיפור פני העיר, לפני שננעלה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad