היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מי הכלב ומי הקרציה?!

 

ככל שהמשא ומתן, אם אפשר לקרוא למה שקורה עם הפלשתינאים, הולך ומתקדם, כך יותר ויותר בקרבנו מאבדים את עשתונותיהם, ואגב כך מוציאים מעצמם את ה'מיטב'. יהושע סובול אינו יכול לסבול את העובדה שבמדינה דמוקרטית אין דעתו/רצונו/השקפתו שולטים בכיפה, אלא חוקי המדינה כפי שמתקבלים מעת לעת בכנסת ישראל. הויכוח הציבורי אצלנו טעון גם כאשר מדובר בסכסוך שכנים בבניין מגורים ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בסכסוך שכנים מהסוג שיש לנו עם הפלשתינאים.

השבוע במסגרת צעד נוסף שעשו ראשי 'שלום עכשיו' לקעקע את הלגיטימיות של ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, ובהמשך לתפקיד הנבזה והמבזה שלהיות מלשינון לאמריקאים ולאו"ם, שכרה התנועה מטוס שבא להראות לעולם ממעוף הציפור את קלונה של ממשלת ישראל ואת העובדה שהמתנחלים עושים מה שבא להם בשטחים 'הכבושים'. תוך כדי המטס אמר סובול את המשפט המזעזע והמפחיד כאחד "המתנחלים הם כמו קרציות על כלב".

היה אפשר לא להתייחס לדברים אלה אולם מהרגע שהוא ציין שהקרציות נמצאות על הכלב, הרגשתי חובה אזרחית בסיסית לשאול אותו "האם אתה, יהושע סובול חש ככלב? האם אתה מדמה את המדינה לכלב שאתה חלק ממנו?".

העובדה שאנשי 'רוח' ובהם מחזאים וסופרים נוקטים עמדה אקטיבית בנושאים הרי גורל, ראויה לכל ברכה, אך העובדה שהם פורצים את גבולות המגרש עליו אנחנו 'משחקים' יש בה סכנה לשבירת כלים שתביא אזרחים שאינם אנשי 'רוח' ואינטלקטואלים ולא מחזיקים בדעותיו של סובול וחבריו, לשבור כלים על פי הבנתם. איני רוצה להרחיק לכת בחששות מהסכנה הזאת שמא אואשם בדבר שאני רחוק ממנו.

הסבל הנפשי של סובול קיבל ביטוי בלתי נסבל דווקא אצל אנשים החושבים שבכל מקרה ובכל תנאי אסור לנו לשבור את כללי המשחק הדמוקרטי בויכוחים הפנימיים, גם אם אתה מוכן להיות 'כלב' רק כדי לומר ש'האויבים' שלך קרציות.

למה לא אצלנו?

הדברים הבאים נכתבים מתוך כאב על ההחמצה ועל עוגמת הנפש של רבים בעיר. עיר מחוז דוגמת קריית שמונה אמורה להוות אבן שואבת לישובים מסביבה בכל הקשור לחיי החברה, המסחר והתרבות. עיר מחוז במובנה הרחב היא מקום המשרה על האזור בו היא נמצאת תחושה של התרוממות רוח הבאה לתת מענה על טרדות החיים כאשר מדובר בחיי תרבות. קריית שמונה, אחרי שאיכזבה את תושביה היא עולה שלב נוסף ומאכזבת את כל מי שחי כאן ומצפה מהעיר למעט נחת רוח.

בשנים האחרונות אין בעיר מופעי תרבות ראויים בעיקר בימי חול המועד. אין פעילויות, ואפילו לא ברמה בסיסית של לונה פארק ומתקני שעשועים, שלא לדבר על מופעים מורכבים ומושקעים יותר. נאמר לא אחת על די קברניטי העיר שהם עובדים להביא את פסטיבל יין לקריית שמונה ועוד כהנה וכהנה מיזמים תרבותיים שיתנו מענה לצורך ליהנות מאוויר שאינה חול. אל מערכת העיתון הגיעו במהלך השבועות והימים שלפני החגים עשרות הזמנות לאירועים ומופעים לכל המשפחה. החל מרמת הגולן וכלה בבית שאן, שעדיין נחשבת לקרובה יחסית אלינו. חלק גדול מהמופעים חינם אין כסף ואחרים בעלויות סבירות לכל כיס. ראינו, קראנו, וליבנו נחמץ. את המעט שיכולנו לעשות, עשינו ונתנו במה לחלק מהאירועים שהינם חינם. חג שמח לכולנו.

 

 

    

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad