היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

"מצלמה בבימה"

עמותת ה.ל.ה הוקמה בקריית שמונה במטרה לספק דיור בקהילה לאנשים מבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית הגרים באזור הצפון, כאלטרנטיבה למגורים בבית הוריהם. המתחם המרכזי של העמותה הינו "בית אלברט" ע"ש אלברט זפרני ז"ל, ממייסדיי העמותה. במתחם, שממוקם ברחוב שפרינצק 1, ישנו הוסטל ושלושה צימרים, בנוסף ישנן שתי דירות לוויין שהן בעצם וילות, האחת ברחוב הנרקיס והשנייה בבימת תל חי ברחוב הרי אפרים. בדירה זו מתגוררים שבעה דיירים מבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ברמת תפקוד גבוהה.

כחלק מהפרויקט הקהילתי שלנו כסטודנטיות לעבודה סוציאלית ממכללת תל חי, בשיתוף עם רכזת הפנאי של העמותה, העלו הדיירים בבימת תל חי רצון להתנסות בצילום ובעקבות כך התחלנו לקיים מפגשי צילום שבועיים. במסגרת המפגשים למדו הדיירים על תפעול המצלמה, על עקרונות הצילום והתנסו בצילום בעצמם. במהלך המפגשים הדיירים נחשפו ולמדו על העיר קריית שמונה ושכונת בימת תל חי בפרט, ולאחר מכן יצאו לצלם ברחבי השכונה וקיימו אינטראקציות עם השכנים. מדבריה של אורנה, אחת מהדיירות: "אני אוהבת לגור בבימה אבל אני לא מטיילת הרבה ולא מכירה אנשים. רק עכשיו בחוג טיילנו ברחובות השכונה והיה לנו כיף". עוד במסגרת הפעילות, הצטרפו הדיירים לחגיגות המימונה בבית החאן. הם הגיעו עם מצלמותיהם ותיעדו את האירוע במקצועיות. בנוסף, במהלך חודש יוני תוצג תערוכה של צילומי הדיירים במכללת תל חי, ההזמנה תפורסם דרך עמותת ה.ל.ה, מכללת תל חי ומוטב יחדיו. כדאי לעקוב.

מפגשי הצילום מהווים עבור הדיירים הזדמנות לצאת מהדירה, להכיר את השכונה והתושבים ולחוש חלק מהקהילה. הדיירים מגלים התמדה מרובה בפעילות הצילום אשר מהווה עבורם כלי ביטוי, מאפשרת להם להתגבש כקבוצה המתגוררת יחדיו ולהתחבר לשכונה בה הם גרים. שושי, דיירת נוספת מהדירה מספרת: "הייתי רוצה שיראו אותנו עצמאיים ומצלמים, אנחנו גרים בוילה בבימת תל חי. אנחנו אוהבים לצלם. אני הכי אוהבת לצלם את גולדה (הכלבה שלנו) ואת הרחוב".

הדיירים ואנחנו מזמינים אתכם לבקר בדירה בבימת תל חי, להשתתף ולהשתלב בפעילויות השונות בדירה ובעמותת ה.ל.ה הנכם מוזמנים ליצור קשר דרך המייל של העמותה- hostelk8@gmail.com או ישירות בטלפון 050-9322225- אלעד הרשקוביץ, מנהל העמותה.

מתוך צילומיהם של דיירי בימת תל חי: אורנה, יוסי, יעקב, מאיר, נורית ושושי.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad