היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מרפאה חדשה בקיבוץ מלכיה: בזכות תרומת בן הקיבוץ

תושבי קיבוץ מלכיה חנכו בטקס מרגש מבנה מרפאה חדשה, שעבר שיפוץ "מהיסודות", אחרי שעמד שנים רבות שומם ומוזנח, וכעת ישמש תושבי הקיבוץ הוותיק ושכניהם ברכס הרי נפתלי בגליל העליון.

כאשר עלה הצורך למצוא אכסניה חדשה למרפאה המקומית הוחלט לשפץ מבנה ישן, שימלא את ייעודו החדש, מרפאה מודרנית ומרווחת של שירותי בריאות כללית, עם רופא, אחיות ומזכירה רפואית.

אמרו ועשו. במקביל לשיפוץ נערך מבצע של איגום משאבים למימון השיפוץ המושקע, שבסיומו נבנתה מרפאה מעוצבת ונעימה לשהות הצוות והמטופלים.

 

מחווה לוותיקים

את החלק הארי של התרומה להשלמת פרויקט השיפוץ תרם בן קיבוץ מלכיה, המתגורר בשנים האחרונות בבוסטון שבארצות הברית, שהוריו גרים בקיבוץ. את התרומה הוא ייעד כמחווה לוותיקי הקיבוץ, תוך שהוא מבטא בדרך זו, כך אמר בטקס, את התודה, הכבוד וההערכה שלו ושל חבריו למייסדי הקיבוץ, על הוויתור האישי, המסירות וההקרבה האישית בהקמת קיבוץ סמוך לגבול, מבודד, בתנאים קשים, בתום קרבות מלחמת העצמאות.

תרומתו הכספית המשיכה גם למימון פתרון של הנגשת שבילים ודרכים משכונת הוותיקים אל מרכז הקיבוץ, בעזרת מעלונים. הצורך בכך, מסבירה מנהלת הקהילה עינס כרמלי, נובע מכך ששכונת הוותיקים במלכיה מאוד תלולה, לא נגישה ויש הרבה מדרגות בין הבתים, נתונים המקשים על הוותיקים להתנייד.

מדור לדור

גם שם המרפאה "סלע אלון" נושא עימו הסבר מעניין. סלע אלון היא שם כיתתו של התורם, בה למד והתחנך ביחד עם חבריו מילדות, שהגיעו כולם לטקס גזירת הסרט, נרגשים כמוהו להעלות זיכרונות ילדות, ולכבד את ותיקי הקיבוץ. חלק נוסף מתקציב השיפוץ השיא הקיבוץ, קופת חולים כללית תרמה מצידה את כל הציוד הרפואי, ריהוט ומחשוב.

 

בקיץ, התחלת שכונה חדשה בקיבוץ

בטקס המרגש אמר ראש המועצה גיורא זלץ "מלכיה בצמיחה. לפני שלוש שנים חנכנו בקיבוץ מלכיה תשתיות רחוב מרכזי, לפני שנתיים מגרש משולב, לפני שנה מגרש כדורגל וכעת בעזרת תרומה מרגשת מרפאה חדשה, כמחווה של הודיה והוקרה לוותיקים המייסדים, שנאחזו, לא ויתרו והצליחו. אני שמח לספר כי הקיץ נתחיל בהקמת שכונה חדשה בקיבוץ מלכיה. ליאור שרון יו"ר הקיבוץ אמר "חידוש ושיפוץ הבניין הוא אירוע מרגש ומשמח, המעיד על קהילה חיה ונושמת, קהילה מתחדשת ומתפתחת, קהילה הדואגת לכלל חבריה , מזקן ועד טף".

צילום: ליאוניד נוביקוב ודימה מינקה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad