היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

נעצרה כנופיה שגבתה דמי חסות והטילה אימה על בעלי עסקים באזור

אחרי פעילות סמויה במהלך החודשים האחרונים, משטרת ישראל חשפה ועצרה השבוע חברי כנופיה שהטילה במשך שנים אימה על כל אזור הצפון תוך מעשי סחיטה של אלפי שקלים מבעלי עסקים תמורת "שמירה". לבעלי עסקים שבחרו לא לשלם היו חברי הכנופיה גורמים נזקים כלכליים כבדים.

ניצב אלון אסור: "פעילות ארוכה זו הינה שינוי המציאות בצפון, מתן שירות לאזרח הנורמטיבי ומלחמת חורמה בעבריינים", כך אמר מפקד מחוז צפון ניצב אלון אסור בתדרוך השוטרים בשעות הלילה.
רנ"צ רוני אלשייך מפכ"ל המשטרה הגיע לתדריך השוטרים ועמד מקרוב על ההכנות לפעילות ואמר: "מילת המפתח היא אורך רוח. בריכוז המאמצים שבא לידי ביטוי בפעילות היום יש שינוי מהותי לא רק על העבריינים ונורמת העבריינות שהייתה לרועץ בניהול מהלך העסקים התקין אלא בעיקר תשפיע על אורח חייהם של אזרחים נורמטיביים".
הכנופיה נהגה לדרוש תשלום עבור "דמי שמירה" למטעים, מאגרי מים, ציוד מכני כבד או לאתרי עבודות עפר. במידה והבעלים סרב היו "נגרמים" לו נזקים בשווי של מאות אלפי שקלים לתוצרת החקלאית, ציוד חקלאות, לציוד המכני הכבד או לבית העסק.
במהלך השנים הכנופיה הטילה אימתה על כל האזור וקבלנים מאזורים שונים בארץ שילמו להם "דמי שמירה" כחלק מהסידורים שעליהם לבצע לפני עליית כלי העבודה לשטח אתר העבודה.
שמה של הכנופיה עורר פחד בכל אזור הצפון כך שבפועל היא לא נזקקה להציב שומר באתרי הבניה או בתי העסק שנפתחו. על פי השיטה לאחר קבלת תשלום חודשי שנע בין 2,000 ל-15,000 שקלים, "נציגי" חברת השמירה הדביקו מדבקה הנושאת את לוגו חברת השמירה שסימל כי המקום "מאובטח" על ידי הכנופייה מטובא, למרות שבפועל לא הוצב מאבטח במקום.
לאחר חקירה יסודית, ארוכה ומסועפת, משטרת ישראל הצליחה לאתר 87 קורבנות שהסכימו להגיש תלונה בגין הסחיטה ו"דמי השמירה" שנכפו עליהם.
החקירה הסמויה נמשכה למעלה מ-8 חודשים, תוך שימוש במשאבים ואמצעים טכנולוגים ובשיתוף פעולה עם פרקליטות מחוז צפון, מס הכנסה, מע"מ ומשרד הכלכלה, השבוע משטרת ישראל עצרה 27 חשודים.

במשטרה מקווים שיש די בחומר הראיות כדי להגיש כתבי אישום נגד החשודים ולהעמידם לדין בזמן הקרוב.

גיורא זלץ ראש מועצה אזורית הגליל העליון, שעסקים, כלים חקלאיים ותוצרת חקלאית ניזוקו מידיהם של 'השומרים', הביע סיפוק גדול מפעילות המשטרה ואמר על מעצרם של החשודים בגביית דמי חסות מעסקים ובפשעים אחרים באזור: "זהו הישג גדול של משטרת ישראל ובהחלט נשמעת אנחת רווחה בציבור. בשנים האחרונות סבלו עסקים רבים ויישובים בגליל, מעבריינים שהטילו עליהם אימה ואיימו על פרנסתם. אני מקווה שחשיפת במשטרה תביא סוף למציאות החמורה. לצד זה, חשוב שנזכור כי החשודים הם מיעוט בקהילתם, וניזהר לא להכפיש ולהטיל דופי בכל העדה. ותודה רבה למשטרת ישראל".

האלימות על כל סוגיה הפכה ל'סרטן של החברה', כפי שאמר מבקר המדינה לשעבר מיכה לינדנשטראוס בראיון לעיתון "חדשות הגליל", ולכן זה לא מובן מאליו שמשטרת ישראל בפיקודם של המפכ"ל, מפקד המחוז וכל הקצינים והשוטרים שהשתתפו במבצע הצליחו להפתיע ולעצור את העבריינים.

אולי יעניין אותך

Bottom ad