היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

פדיון נפש פתרון מהיר לבעיות?

ההגדרה של פדיון נפש היא פעולה רוחנית שמתבצעת בצורה הבאה: לוקחים את שם האדם, הופכים אותו לגימטרייה, ואת הערך המספרי-גימטרי פודים בכסף, לא פחות מעשר פעמים ח"י (כלומר לא פחות מ-180 שקלים). את הפדיון עושים אצל צדיקים אמיתיים שעושים תיקון מיוחד תמורת הסכום הזה. כלומר, אם חלילה יש חסימה או גזירה על אותו אדם, במקום החסימה שרובצת עליו, הכסף ילך ככפרה, בדומה למה שעושים בכיפור.
חשוב מאוד לזכור שלא כל אדם יודע לעשות זאת, ובטח לא עושים זאת ע"י פרסומת של אתר אינטרנט, או אצל איזה שרלטן עם כיפה לבנה גדולה, שכן רק צדיקים יודעים לעשות את הפעולה הזו, ותתפלאו, זה עובד.

מתי עושים את זה?

טוב לעשות את זה לפני ניתוחים או במקרים שצריכים קצת ישועה, או כשרוצים "לנקות את הבלאגן שמסביב לחיים". העניין של הכסף (שנקרא 'דמים' מלשון דם) למעשה פעולה שמחליפה דמים בדמים, סוג של כפרה, ולכן אם יש גזירה כלשהי, הוא הצדיק פודה זאת בכסף.
לא, זה לא טרנד, ולא מקביל להפרשות חלה, אלא זהו מנהג ישראל קדום מאוד שמופיע בנביא, אצל שאול המלך שהלך לחפש את האתונות. הנער אמר לו 'בוא נלך לשמואל, הוא החוזה'. שמואל אמר לו 'אבל אין לנו מה לתת לנביא בתרומה'. המשמעות ברורה: כשרוצים לקבל משהו רוחני, צריכים להמיר אותו בדבר גשמי.

 

מי עושה את זה?

יש הרבה צדיקים וזה לא המקום לתת שמות או לפרט, אך באופן עקרוני, יש לעשות פדיון נפש אצל אנשים שעוסקים בתורה יומם ולילה, ומונחים בש"ס, פוסקים וכו'. אנשים הלכתיים שסדר יומם מלא בתורה, אנשים שכתבו ספרים חשובים, אנשים שגדולי ישראל מכירים בהם. לא מכירים?, תפנו לרבני העיר, או לרבנים גדולים, תלמידי חכמים אמיתיים, הם כבר יפנו אתכם לאנשים הנכונים.

 

 

למה שזה יעבוד?

העיקרון שעומד מאחורי פדיון נפש, הוא על בסיס הפסוק 'צדקה תציל ממוות'. הפירוש הוא שכל החטאים מתכפרים בצדקה, ובכך ניצולים מדיני שמים. פדיון נפש ידוע לחכמי הקבלה. במקרה ובא לפניהם מקרה קשה של חולה במחלה מסוכנת וכדומה, מפרישים לצדקה סכום מסוים ומעבירים את הסכום לצדקה.

 

ממה וממי יש להיזהר?

כמו כל דיל שמעורב בו כסף, כך גם פדיון נפש הפך למקור כלכלי לא רע בכלל אצל נוכלים המתחזים למקובלים ורבנים. אותם חבר'ה שמחזיקים בתוכניות רדיו, ובאתרי אינטרנט עם גרפיקה של ברקים ועשן, הם אותם אלה שיעשו לכם פדיון בשמחה רבה, ולא פלא אם לשמכם יוסיפו גם את שם ההורים, רק כדי שהגימטרייה תהיה ארוכה יותר. כאמור, הכסף שעובר לרב משמש לצדקה, ולכן הרב הוא רק צינור שמעביר את הסכום לאנשים נזקקים, ולא לחשבון בנק. ולכן ראוי לזכור ולהזכיר לכולנו שאם יש אייטם על "המקובל" בגיא פינס, סביר להניח שהפרגולה החדשה שלו עשויה מהמון פדיונות שהלכו לריק. ולכן אל תלכו לגוגל לחפש את פודה-סלב, אלא לכו לרבותינו הקדושים שיעשו את עבודתם נאמנה ויפעלו כמו שצריך את הכוח הרוחני שבדבר.

 

כיתוב לתמונה:

במהלך בביקור (לצורך אזכרה) של הרב דוד גרוסמן שליטא בקריית שמונה ניפגש עם רכז המדרשייה של בני הנוער בעיר משה עטיה ובירך אותו על העשייה המרובה בקירוב וחיזוק בני הנוער בעיר בשיעורי תורה. הרב בירך את כל העוסקים והתורמים לתלמוד תורה וביקש להמשיך ולהפיץ תורה. בסיום הבטיח הרב להגיע לביקור במוסדות 'הקריה הצפונית'.

 

שאל את הרב

שאלה: יש לנו מיקרוגל בעבודה ואנחנו לא יודעים מה מחממים בו. האם אפשר להביא כיסוי מפלסטיק מהבית ולחמם איתו באופן קבוע?

תשובה: אם הוא כיסוי אטום לחלוטין, כן. וכדאי קודם לחמם את המיקרוגל על ריק.

 

הרב סבתי (להמשיך עם הפורמט של שבוע שעבר)

 

פהשקווילים

לימוד אבות ובנים מתקיים בשני מקומות בעיר

  1. מוצ"ש 18:30 עד 19:30, עם הרב תומר מיכאל בבית הכנסת של הקריה הצפונית (יד עזרא ושולמית לשעבר). הלימוד חוויתי וכולל פרסים והגרלות.
  2. מוצ"ש 19:00 עד 20:00 בכולל חזון עובדיה (לשעבר כולל כה לחי). הפתעה לכל הילדים, והגרלה בסוף. הגרלה נוספת למתמידים שמגיעים מוקדם.

 

מניין בבית כנסת 'ברית שלום'

נפתח מניין לתפילת 'שחרית' בימי חול בבית הכנסת 'ברית שלום' (מול המתמיד).

קורבנות בימים א', ג' ד' ו-ו' 7:00

'הודו' 7:15

קורבנות בימי שני, חמישי וראש חודש 6:50

'הודו' 705

בואו בשמחה, הכניסה חופשית.

אולי יעניין אותך

Bottom ad