היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

פעילות איל"ן בקריית שמונה ואצבע הגליל

הסניף מעניק שירותים במרחב אצבע הגליל בישובים: קריית-שמונה, מטולה, רג'ר, מושבי המועצה האזורית מבואות החרמון, יסוד המעלה, חצור וטובה-זנגריה. הקיבוצים מקבלים שרות מ"סניף הקיבוצים" הארצי של איל"ן, שמקום מושבו הנוכחי בקיבוץ מעגן מיכאל.

הייחוד של עמותת איל"ן הוא שכל הכנסות הסניף מתרומות ופעילויות נשארות לטובת הנכים בגליל, כאשר יו"ר הסניף וחברי ההנהלה והפעילים, כולם עושים את מלאכתם בהתנדבות.

בשנת 2011, הסניף הגיש סיוע במכשור עזר ופעולות שיקומיות לכ-70 ילדים ובוגרים בעלי נכות פיזית שמקורה כתוצאה ממחלת ילדות או פגיעה בלידה.

הסניף יצר קשרים הדוקים עם מוסדות החינוך, הרווחה והבריאות באזור, החל ממרכזים להתפתחות הילד בקריית שמונה ובחצור, דרך בתי הספר "רננים" ו"שחפים" וכלה במפעל המוגן מע"ש וההוסטל. קשר הדוק נוצר עם מחלקות הרווחה והחינוך בטובה-זנגריה ונעשית עבודה פרטנית וקהילתית לנכים ביישוב.

הסניף מאמץ כיום את קבוצת השחיינים "ספישל אולימפיק" שמתאמנת בבריכת השחייה במבואות החרמון, עם המאמן יהונתן ורטיקובסקי, כחלק מפרויקט קהילתי של איל"ן. הפרויקט מתבצע ע"י שתי סטודנטיות לעבודה סוציאלית שנה ג', מהמכללה האקדמית בתל-חי, במסגרת הכשרתן המעשית בתחום הקהילתי ובהדרכת עו"ס מרחבית בצפון באיל"ן. אירוע הפתיחה של הפרויקט התקיים בערב נר ראשון של חנוכה, ובמסגרתו נערכה מסיבת חנוכה לילדים השחיינים והוריהם, בהשתתפות יו"ר הסניף, חברי ההנהלה, העו"ס המרחבית והסטודנטיות וכמובן המאמן והמצילה. המסיבה נערכה בתום אימון השחייה בבריכה ההידרותרפית במבואות חרמון וריגשה את הילדים וההורים. לאחרונה, מתארגנת פעילות לנכים בדרום עמק החולה, בשיתוף עם מתנ"ס חצור ועמותת "יוצאים למרחב". איל"ן שותפה בצוותי היגוי בנושא קידום הקמה של מסגרות המשך לתעסוקה ופנאי לנכים בגליל.

אגודת הסטודנטים ארגנה מסיבת חנוכה לסטודנטים, שהכנסותיה מוקדשות לילדי איל"ן מסניף ק"ש ואצבע הגליל.

חשוב לציין שהסניף פנה לעיריית קריית שמונה, בבקשה לקבלת מקום נגיש לנכים, ע"מ שיוכל לקבל קהל ולהיפגש עם האוכלוסייה. עדיין אין תוצאות לבקשה.

האחראיים פונים אל הנכים נפגעי עצם, עצב ושריר מתקופת הילדות, שטרם הגיעו אליהם, ליצור קשר, כדי שיוכלו לסייע גם להם בתחום השיקומי.

המועדון מזמין מתנדבים נוספים להצטרף לפעילות הסניף.

ניתן לפנות אל: יו"ר הסניף אסתר קרפל: 052-5151144

רכזת בקשות סיוע דבי דפיצ'וטו: 050-9208858

עובדת סוציאלית באיל"ן ורד שור: 057-7764630 (בימי ב'+ה').

אולי יעניין אותך

Bottom ad