היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ראש העיר ממנה את יהודה חיים למועצה הדתית

 

 

בישיבת המועצה שהתקיימה השבוע הביא ראש העיר את נושא החלפת נציגי העירייה והציבור במועצה הדתית. אילן גבאי שהיה חבר במועצה התקבל כעובד של המועצה הדתית, עובדה המונעת ממנו על פי חוק להמשיך ולהיות חבר במועצה הדתית. במקומו הביא ראש העיר לאישור את חיים יהודה מספר שתיים ברשימת ש"ס למועצה.

לכאורה, עניין פרוצדוראלי זניח, אולם מאחורי המהלך הזה התחוללה דרמה ששיאה היה במכתב שהגיש יו"ר סיעת ש"ס הרב מאיר לוי לראש המועצה ובו הוא כותב: לכבוד ראש העיר הרב ניסים מלכה וחברי מועצת העיר. הנדון – בקשת דחיית הצבעה על סעיף החלפת אילן גבאי במועצה הדתית.

הריני מבקש בזאת להסיר מסדר היום את ההצבעה על מינוי מחליף לאילן גבאי במועצה הדתית. הסיבה לבקשה, רצון לקיים דיון מסודר בתנועת ש"ס במישור המקומי והארצי בדבר

המועמד של התנועה. מאחר והשם המוצע להחלפה הוא מועמד מטעם התנועה לא ראוי שדבר זה יתקיים ללא דיון מוקדם".

…אם נחזור לתקופה בה הורכבה רשימת המועמדים/מומלצים לחברי המועצה הדתית, נמצא שראש העיר לקח לעצמו את הזכות לקבוע לרב מאיר לוי מי יהיו נציגיו במועצה הדתית. גם אז מונה אילן גבאי על מכסת ש"ס תוך נטרולו של הרב לוי. הרב לוי בלע את העלבון וניסה לשנות את ההחלטה. לפני מספר חודשים פנה הרב מאיר לוי לבכירי מפלגתו כדי שיגבו אותו בכל הקשור למינוי נציגי ש"ס על ידו. נראה היה שראשי ש"ס הפנימו את הבקשה לגבי העתיד. תוך כדי שהרב לוי נלחם את מלחמת מפלגתו, קבע ראש העיר עובדה בשטח מאחורי גבו של יו"ר ש"ס בעיר והביא להצבעה את …מספר 2 של לוי. הרב לוי הבין שראש העיר טמן לו מלכודת דבש במהלך זה, אבל החליט לא לעבור על כך בשתיקה. הוא הגיש את הבקשה לדחיית את ההצבעה מתוך כוונה לתקן את המעוות. ראש העיר סירב לבקשה ובמהלך הישיבה הוא עמד על כך שהמועצה תאשר את החילופים. ד"ר בוריס סידלקובסקי ויו"ר האופוזיציה בנצי יעקב תמכו בבקשתו של הרב מאיר לוי ואמרו שהרב שובר כללי משחק ופועל לתקוע טריז בין יו"ר ש"ס לבין מספר 2 שלו כדי להפיק תועלת עתידית מהמהלך. "ככה לא מתנהגים", אמרו השניים ובהצבעה התנגדו.

הרב לוי נטש את הישיבה ואמר ל"חדשות הגליל": "התנועה מברכת את יהודה חיים, אבל מצרה על הדרך בה נעשו הדברים, גם מצד ראש העיר וגם מצד חיים יהודה. הנכון היה, לדעתנו, שהן ראש העיר והן יהודה היו דואגים לעדכן את ראש  הסיעה בנודע לכוונה ולא שהדבר יוודע מעיון בסדר היום. המציאות שנוצרה לא מחמיאה לראש העיר וליהודה חיים ובמהלך הישיבה נשמעו ביטויים קשים מצד חברי מועצה אחרים נגד הדרך שבה נעשו הדברים. דבר זה מעיד בעד עצמו". 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad