היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

רישום לגני ילדים: השנה 2011 הביצוע 1950

רישום הילדים הפך לסיוט אצל הורים רבים בעיר. המילה סיוט משקפת את מה שעברו מאות הורים ביום ראשון האחרון כאשר הם הגיעו למשרדי אגף החינוך כדי לרשום את ילדיהם לגני הילדים השונים בעיר.

לכאורה, מדובר בפעולה פשוטה של רישום, אשר על קיומה יודעת העירייה לפחות שנה מראש לפני שהיא מתרחשת. אין בפעולה הפשוטה הזאת שום תחכום, שום דבר מיוחד. אצל העירייה נמצאים הרישומים של משרד הפנים ובו מופיעים פרטיהם של ההורים, הילדים וכתובותיהם.

לפני שנה הקדשנו כאן כתבה נרחבת על ההתעללות שעברו הורים רבים, וכבר לא מדובר רק באימהות, הבאות לרשום את ילדם לגן, אלא גם באבות, והרבה כפי שפגשנו השבוע. אחת הטענות שהעלו ההורים בשנה שעברה הייתה, 'מדוע העירייה לא מבצעת את הרישום באמצעות האינטרנט?'. התשובה שקיבלנו אז מהעירייה הייתה ש…ההורים לא מעוניינים. התשובה הזאת ניתנה לפני שנה, כאשר במקביל בחצור וצפת הפעילו את ההרשמה באינטרנט לשביעות רצונם של ההורים. המון שיחות טלפון קבלנו ביום ראשון החל משעות הבקר המוקדמות. "אתה חייב לבוא לעירייה ולראות מה הולך ברישום לגנים", היה נוסח השיחה שחזר על עצמו. "אני עומד כאן עם עוד עשרות הורים בתור, יש דחיפות ואנשים עצבניים. יש אימהות עם תינוקות על הידיים וממש כואב הלב לראות אותם במצב הזה", אמר אחד ההורים.

המחזה שנגלה כשהגענו תאם את התיאורים שנשמעו בטלפון.  המון אנשים נדחקים בכניסה לעירייה הישנה. מחוץ לעירייה, אימהות רצות אחר ילדים שאיבדו את סבלנותם. עברנו בין ההורים כדי לשמוע מה יש להם לומר. הטענות חזרו על עצמן. הטענה המרכזית הייתה "מדוע לא מאפשרים לנו לרשום את הילדים שלנו דרך האינטרנט? למה אנחנו צריכות להגיע בבוקר מוקדם ולחכות כאן? זה מזכיר את העמידה של הפלסטינאים במחסומים, ממש בושה". "אני יושבת כאן מהשעה שש בבוקר ועדיין לא נכנסתי (9:20). גועל נפש מה שהולך כאן", ביטאה אותה אימא את דעתה על ה'חוויה' שהיא וחברותיה עברו. "נתנו לנו להבין ש'כל הקודם זוכה' מבחינת ההתחייבות של העירייה לרישום הילד בגן. אני לא מבינה מדוע מביאים אותנו למצב הזה. הרי הכל ידוע מראש מספר גני הילדים, מספר הילדים והכתובות שלהם. שכל ילד ישובץ בגן הקרוב לביתו ושלום על ישראל. כל דבר פה מסובך", אמרה האימא והתפנתה לטפל בילד שאחז במכנסיה.

הפעם גם נגלו תופעות חדשות. סבתות שהדאגה לנכדיהם הביאו אותן להיות אלה שהגיעו לרשום את הנכד. סילביה זנטי היא אחת מהן "הגעתי ביום ראשון בשעה רבע לארבע בבוקר", היא מספרת כאילו שאמרה 'הגעתי בעשר בבוקר', "בחוץ היה קור כלבים ואני עטופה ומחכה. פתאום, אחרי איזה שלושת רבעי שעה חטפתי פחד. אני רואה שמישהו עטוף כולו מתקרב אליי. הייתי בטוחה שזה איזה עבריין. אבל, כשהוא התקרב הסתבר שזה עוד אבא של ילד שהחליט להגיע גם כן מוקדם כדי להבטיח את הרישום. זה היה הזוי".

זה מה שקורה שמחליפים תפקידים. ראשי העירייה מתנהגים כסבתות לא רלבנטית וחיים בעבר ואילו הסבתות האמיתיות משנסות מותנים ומתייצבות בשעה ארבע לפנות כדי לרשום את נכדיהן לגן ילדים.      

הורים רבים התקשרו לבנצי יעקב וביקשו את התערבותו בנעשה, אולם גם ידו קצרה מלהושיע ובתגובה למה שהתחולל ברישום הוא אמר: "רישום ההורים את ילדיהם לגנים הינו מחדל, מחדל של ראש העיר שאינו מצליח לנהל את אגפי העירייה. לראש העיר אין את היכולת המנהיגותית והניהולית לנהל עיר, והנושא היחיד שמעסיק אותו זה שמירת הקואליציה. תושבים הגיעו לרשום את ילדיהם לגן בשעות המוקדמות של הבוקר, על מנת לבצע רישום פשוט שנעשה בכל רשות נורמלית ומתפקדת באתר אינטרנט פשוט. לצערי, ראש העיר מחזיר אותנו לשנות החמישים, ללא קידמה, ללא התארגנות לקראת יום רישום שידוע מראש, ראש העיר ממשיך להתנהל בצורה חובבנית".

 

להלן תגובתה של העירייה: "השנה הושקעה חשיבה רבה בנושא הרישום לגני הילדים ובעיקרה ויסות הגעת ההורים. הרישום חולק לארבעה שבועות, ההרשמה לגנים הארוכים נמשכה שבועיים, כשבתוכם, השבוע הראשון נועד לילדים ממשיכים והשבוע השני לילדים חדשים. אותו פורמט הוקדש גם לשאר הגנים בשבועיים שלאחר מכן, כשהשבוע הינו האחרון בהרשמה זו. התייעלות נוספת הינה העלאת קופת הגביה לאגף החינוך כך שכל הרישום בוצע באגף. ביום ראשון השבוע, הורים רבים השכימו קום וזאת על מנת להירשם לגנים מסוימים אותם העדיפו. זו בחירת ההורים ואנחנו מכבדים ומעריכה אותה." ביחס לרישום באינטרנט אומרת העירייה בתגובתה: "הליך הרישום הוא הליך אישי וישנם המון שאלות שהורים שואלים, מתלבטים ומתייעצים. התהליך באינטרנט הוא טכני. התשלום לגן מתבצע בעת הרישום. התשלום באינטרנט מחייב שימוש בכרטיסי אשראי מה שלא קיים אצל רבים מהאוכלוסייה. בנוסף דרך האינטרנט התשלום הוא מחודש זה, חודש ינואר, ואילו בצ'קים אנו מאפשרים גמישות רבה, למשל אפשרות תשלומים מחודש ספטמבר. אך יחד עם זאת גם השנה בסיום הרישום נקיים חשיבה נוספת לבחון דרכי ייעול נוספים לקראת השנה הבאה".

אולי יעניין אותך

Bottom ad