היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שירצקי: "חייב לקום משהו חדש ללא אבי לוזון בראש"

– מה אתה חושב באופן כללי על כל ההתנהלות של דייני בית הדין מתחילת הפרשה ועד סופה עם ההחלטה להקפיא את העונש למכבי פ"ת לעונה הבאה?

"אין ספק שדייני בית הדין טעו בהחלטה שלהם. אני כן חושב שהם אנשים הגונים. אני מכיר את הדיינים ומאמין שהם ישרים לגבי ההחלטה להקפיא את העונש ברור שהיא שגויה".

– האם אתה חושב שהייתה השפעה חיצונית על הדיינים?

"דיברתי עם הדיינים הם אמרו לי שאבי לוזון לא דיבר איתם, אני לא מתייחס לעניין כי אין לי מספיק מידע ואני לא יכול לומר דברים רק בגלל ספקולציות והשערות לא יודע אם הייתה השפעה, שוב אני חושב שהדיינים טעו וקיבלו החלטה שגויה לא יודע ממה היא נבעה אבל לא ייתכן שתהיה השפעה על ירידה של קבוצה ליגה".

– האם אתה מסכים אם הצעד של אלונה ברקת וחושב שהוא היה מתבקש?

"בהחלט אין לי ספק שאלונה עשתה את הצעד הנכון והיא גם שמעה את דעתי,  ברור לי שכל בעלי הקבוצות צריכים להצטרף אליה, הרי ידוע שרק שני אנשים מנהלים את ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון ושטרן חלובה כל השאר לא מעורבים בכלום רק נמצאים בישיבות ואוכלים עוגיות".

– למה אתם כבעלי הקבוצות לא עשיתם צעד לפני כדי להרים את הכפפה, למה קולכם לא נשמע?

"אני את דעתי אומר כבר 5 שנים גם לאבי לוזון בעצמו. לפני שנתיים דיברתי על הכסף השחור בכדורגל והיה רעש גדול בעקבות הדברים שלי ואולי הצעקות שלי גרמו לכך שדברים השתנו. בגלל זה אני לא מוכן להיות חבר בהתאחדות למרות שביקשו ממני, אמרתי את זה גם לאבי כל זמן שהדברים מתנהלים ככה".

– האם גוף ההתאחדות כפי שהוא פועל היום צריך להמשיך להתקיים?

"בהחלט לא! זה לא רק הסיפור של מכבי פ"ת הגענו לתחתית הבור וצריך להתרומם ממנה, אולי מהסיפור הזה יצא דבר טוב. צריך לקום גוף חדש. מה שייחלתי לו כבר הרבה זמן קורה, כולם מתעוררים. כל בעלי הקבוצות צריכים להתאחד ולהקים משהו חדש וטוב. גם אבי לוזון נמצא היום בעמדה שהוא מבין שחייב שינוי, אני לא נגד אבי אבל הוא צריך להבין שחייב להקים משהו חדש וברור שאבי לוזון לא צריך לעמוד בראש, חייב להביא מישהו חיצוני".

– כשאתה אומר גוף חדש שינהל את הכדורגל, מהי לדעתך המתכונת הראויה לגוף כזה?

"זה לא פשוט להקים גוף כזה צריך לחשוב טוב ולשבת כולם ביחד, קודם כל חשוב שאף אחד מבעלי הקבוצות או מישהו עם סימפטיה לקבוצה יעמוד בראש, צריך שיעמוד בראש איש חינוך, ספורט, איש שמבין בשיווק שניהל חברות גדולות בעבר למשל כמו אפי רוזנבאום. בגוף יהיו חברים כל בעלי הקבוצות, נתאחד ונקים משהו חדש ויותר טוב שאבי גם יכול להיות שותף לו, עמוס לוזון יהיה חבר בו בדיוק כמו כל שאר בעלי הקבוצות, זה צריך להיות כמו המנהלת ליגה ב-NBA אנחנו צריכים להקים מנהלת ליגה משלנו".

– האם אתה חושב שלשרת הספורט לימור ליבנת צריך להיות פיקוח על גוף חדש במידה ויוקם?

"לא אנחנו לא צריכים פיקוח של שרת הספורט, אנחנו ילדים גדולים ויודעים להסתדר לבד, בזה היא לא יכולה לעזור".

– אתה משקיע כל כך הרבה זמן וכסף בכדורגל ובקריית  שמונה כל ההתרחשויות האחרונות, כולל האלימות במגרשים לא מוציא לך את החשק מהענף? אתה לא חושב שזה גורם גם לאנשים שרוצים להשקיע בכדורגל לקחת צעד אחורה?

"ברור שזה פוגע, אני יכול לומר לך שאם הייתי למשל במכבי ת"א זה היה מפריע לי הרבה יותר, בגלל שאני בעלים של קריית שמונה אז יש לי הרבה יותר כיף והנאה כי זה פרויקט אחר לגמרי. נכון שהדברים האלה מוציאים את החשק אבל אם מהסיפור הזה יצא דבר טוב ואנשים התעוררו זה דבר טוב ואומר שהצלחנו במשהו".

– מה דעתך על המחאה של אייל ברקוביץ וניסיונו לגייס את האוהדים לכך?

"אני לא אוהב את המחאה הזאת כי אייל מבקש מאוהדים לעשות חרם מנויים ולא להגיע למגרשים, לפי דעתי לא צריך לחמם את האוהדים על בעלי הקבוצות".

אולי יעניין אותך

Bottom ad