היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

תלמידי עמק החולה: במסע יהודי, ישראלי, ציוני וערכי

במסגרת המסע עברו התלמידים שורה של פעילויות וחוויות אשר שיקפו את מעגלי השייכות השונים: טקס מרשים בהשתתפות התלמידים לפתיחת המסע בסמוך לחאן סהרונים שבמכתש רמון, מסלול הליכה מאומץ במעלה סהרונים, תוך מאמץ להתמודד עם סופות החול החזקות תרגילים אתגריים קבוצתיים ועוד.

במסגרת המסע הכולל התנדבות בקהילה, נסעו התלמידים לבית החולים סורוקה בבאר שבע למחלקת הילדים, העלו חיוך על פני החולים הצעירים, ציירו להם ועודדו את רוחם.

התלמידים נפגשו עם שחקן שהמחיש בפני התלמידים את הקשיים העומדים בפני זהותם הלאומית כיהודים ציונים החיים בארץ מול התביעות הלאומיות של הצד הערבי, מפגש שהעלה שאלות קשות ודיונים סוערים ומלאי עניין.

התלמידים ביקרו בישיבה של מחזירים בתשובה במאה שערים, בו נחשפו התלמידים והתלמידות (בנפרד) לעולמם של החוזרים בתשובה, מנהגי קבלת השבת בישיבה, וחוו הזדמנות יוצאת דופן לשאול ולקבל תשובות ממקור ראשון. תלמידי עמק החולה סיימו מסע של חמישה ימים באוהל המחאה של משפחת שליט בירושלים. התלמידים נפגשו אם אביו ואחיו של נועם שליט, והתענינו כיצד ניתן לסייע למשפחה. המפגש היה  במלאת 1700 ימים לנפילתו בשבי. התלמידים חזרו מהמסע טעונים בערכים לצד שאלות שעלו מהמפגשים והחוויות השונים.

אולי יעניין אותך

Bottom ad