היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

תל חי – מעבדות חדישות לנוער

 

 המרכז האקדמי לנוער במכללה האקדמית תל חי צומח במהירות מסחררת. ממרכז אקדמי קטן, אשר שימש כ- 400 תלמידי תיכון בשנתו הראשונה, לפני כשלוש שנים, הוא צמח למרכז אקדמי עצום, הכולל מגוון רחב של תוכניות לימוד והעשרה הניתנות לבתי ספר מאזור הגליל כולו: ממטולה ועד בית שאן. השנה ילמדו בו 4000 תלמידי תיכון.
בראש המרכז האקדמי לנוער עומדת ד"ר עירית ששון, אשר יחד עם  צוות המומחים של המרכז, פיתחו תוכניות אזוריות ייחודיות, שמטרתן להביא לחיזוק הפוטנציאל של תלמידים צעירים באזור הצפון והגדלה משמעותית במספר תלמידי הצפון הפונים, מתקבלים ומצליחים בלימודיהם במוסדות אקדמיים בדגש על הפקולטות המדעיות.

על אף שלימודי מדע וטכנולוגיה נתפשים כחיוניים לחיזוק האיתנות הכלכלית והביטחונית של מדינת ישראל, אחוז נמוך מאוד מתלמידי התיכון בגליל ובגולן בוחרים בתחומים אלו: כ- 4% בכימיה, 6% בפיסיקה, 5% בטכנולוגיה, 0.5% במדעי המחשב ו-15% בביולוגיה. מטרת המרכז האקדמי בתל-חי, היא להגדיל באופן משמעותי את אחוז הלומדים מקצועות אלו.

בטקס חגיגי שנערך השבוע נחנכו המעבדות החדשות והמשוכללות אשר נבנו בעזרת תרומתו הנדיבה של מר סינדי וורן, באמצעות מגבית קנדה, תרומה הנאמדת

 ב-1,200,000 דולר קנדי.

את הפעילות הענפה ואת המגוון הגדול של תוכניות ההעשרה המועברות במרכז האקדמי לנוער, מממנים: מגבית קנדה וקרן רש"י ולצידם משרד החינוך, עמותת עתידים ובנק הפועלים.

במרכז האקדמי לנוער משתלבים תלמידים מצטיינים מקריית שמונה, צפת, חצור, קצרין, כרמיאל, טבריה, עפולה ובית שאן. כמו כן, מגיעים תלמידים מבתי הספר הקיבוציים והכפריים בגליל כמו הר וגיא, עמק החולה, עינות ירדן. מגוון התוכניות הייחודיות הנלמדות בו, מותאמות גם למגזרים השונים כמו המגזר הדתי, והמגזר הערבי. (במרכז משתלבים תלמידים מבתי הספר בסחנין, דיר חנה, טובה, מג'דל שמס).

חשוב לציין, כי מרכזי אקדמיה לנוער אומנם קיימים במספר מוסדות השכלה גבוהה בארץ כדוגמת: אוניברסיטת תל-אביב, באר שבע והטכניון, אולם ייחודו של המרכז האקדמי לנוער בתל-חי, בכך, שהלימוד חורג מגבולות המעבדות והכיתות אשר במכללה האקדמית תל-חי, צוות המרכז בראשותה של ד"ר עירית ששון, בשיתוף עם צוות המורים הבית-ספרי, בנו תוכניות ייחודיות, אשר תפורות ומותאמות לכל אחד מבתי הספר. תוכניות אלו כוללות הכשרת מורי בית-הספר, כך שהם  מעורבים בתהליך כולו. הם בעצמם מקבלים ידע והעשרה ע"י צוות המומחים בתל-חי וכך הם יכולים לפעול עם תלמידיהם, גם במסגרת שעות הלימוד בבתי הספר, זאת, כאמור בנוסף לתוכניות הלימוד וההעשרה הרבות שמקבלים התלמידים במהלך שהותם במרכז האקדמי בתל-חי.

"תהליך ההערכה הוא שנתי" אומרת ד"ר ששון "ולכל אורכו ניתנים שאלוני משוב, מהם אנו לומדים אם התלמידים מרוצים, איך הם משתלבים, מה רמת ההישגים שלהם וכו'. אחד הדברים החשובים לנו בתהליך הלמידה הוא להקנות לתלמידים את תחושת המסוגלות העצמית, ומהמשובים אנו מגלים, כי תחושה זו אכן מושגת בצורה ברורה והיא חשובה ומשמעותית משום שברגע שאנחנו מטפחים את תחושת המסוגלות, התלמיד בעצם מרגיש ביטחון ביכולותיו והוא מסוגל להתמודד בצורה מוצלחת עם לימודים גבוהים, הוא  מרגיש שהוא יכול להשתלב באקדמיה ומכאן הדרך שלו להצלחה אקדמית כמעט בטוחה".

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad