היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

תעשיית הלייקים

אחד ממאפיינים הבולטים במערכת הבחירות הזו, הוא השימוש ברשת האינטרנט לצורך מינוף, שיווק ופרסום  הקמפיינים. המועמדים, ראשי המטות והיועצים השכילו להפיק את המירב מה"פייסבוק" וה"יוטיוב" שהפכו לחלק בלתי נפרד מהמציאות שלנו. שלטים, מודעות ושאר פתקים שמוצמדים לשמשת הרכב הפכו כבר ללא ממש רלוונטיים ומקרבים בין הבוחר לנבחר, אך לעומת זאת פוסט (הודעה שמופצת ברבים דרך הפייסבוק) או סרטון/תשדיר בחירות ביוטיוב, יכול לעשות את העבודה טוב יותר.

מי שהיה מספיק חכם ואימץ את הרשת החברתית, קטף את הפירות שתורגמו למעטפות. נראה לעיתים שהמתמודדים השתדלו יותר מידי לרדת אל עם שכן, עדכונו את הקיר שלהם בכל נושא שרק אפשר – החל מאיחולי הצלחה לעדן בן זקן בתוכנית טלוויזיה ועד לניחום על פטירתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, העיקר להיות שם בין כותלי הקירות של הגולשים.
גם באתר האינטרנט "יוטיוב" (דרכו ניתן לצפות בסרטוני וידאו) השתמשו המועמדים כדי להסתכל לאישון המצלמה ולדבר פנים אל מול פנים עם הבוחרים.

הרב ניסים מלכה – ראש העיר שפתח את חשבון הפייסבוק הראשון שלו בתקופת הבחירות הקודמות (לפני 5 שנים) כבר סיים את מכסת החברים שמתירה הרשת (5,000 חברים). ולשם כך פתח עוד שני דפי קבוצות "ניסים מלכה – המהפכה השקטה", ו"מטה תומכים ניסים מלכה". ביחד נמנים בשלושת העמודים מעל 7,000 לייקים.
לזכותו של ראש העיר יאמר שלאורך כל שנות כהונתו הוא העלה סטטוסים, תמונות, דברי תורה ועוד, ועדכן  את התושבים בנעשה בעיר. לא פעם תושבים פנו אליו דרך הפייסבוק וקיבלו מענה מיידי ורחב. יש לציין כי בימי הבחירות השימוש ברשת החברתית גבר והתמקד בעיר על פרסום העשייה הציבורית בשנים האחרונות, וכן הודעות פרגון ועידוד שמיועדות בעיקר לכל המתנדבים והפעילים.
בנוסף לכך, לפני מספר שבועות הצטלם ראש העיר לסדרה בת 10 סרטונים שם התייחס לנושאים הרגישים בעיר, וענה על שאלות קשות.

 

יורם מלול – ליורם מלול שני חשבונות פייסבוק, הראשון פרטי, שהפך מן הסתם גם לבמה פוליטית, והשני שייך לקמפיין המוצלח שלו. בכל חשבון יש 2,500 חברים, מה שמציב אותו על סכום נאה של 5,000 לייקים (סביר להניח שחלק גדול מהם כפולים). מבין כל המתמודדים הקיר שלו היה הפעיל ביותר. מבחינת עדכונים שכן יורם דאג לעדכן בעצמו כמעט בכל נושא שיכל לעניין את החברים. רק בחודש האחרון נכתבו על הקיר של יורם כ-2548 תגובות, שרובן המכריע היו מפרגנות ומעודדות. כמו כל הקמפיין דאג יורם לשמור על קו נקי, לא תקיף ולא מזלזל כלפי שאר המועמדים אלה להבליט את דמותו ועשייתו העתידית. מדי כמה שבועות דאג יורם לומר תודה לכל האוהדים, ולמנות אותם בגאווה.
יורם פתח בנוסף מיני-סייט (אתר קטן) הנקרא "חוג בית דיגיטלי" בו העלה עשרות סרטוני וידאו שלו מתוך חוגי בית, מתוך ראיונות ואפילו ראיונות קצרים עם תומכים. כל הסרטונים לקוחים מערוץ וידאו שפתח ביוטיוב,וזכה למאות צפיות.

בנצי – לבנצי יש חשבון פרטי ודף ציבורי, ושניהם ביחד מונים כ-2,500 לייקים. לאורך כל הקמפיין נראה שבנצי חי את השטח, סייר בכל מקום, השתתף בכל מפגש ציבורי וכך ממש נראה גם עמוד הפייסבוק שלו – גדוש, מרתק ומלא פעילות. עם זאת בעמוד הפייסבוק שלו ישנם פוסטים מעטים מאוד בהם בנצי כותב משהו אישי לגולשים.
באתר יוטיוב ניתן למצוא בעיקר את פעילויותיהם של ארגון צל"ע שתמך בו, ורץ איתו ברשימה (אביחי שטרן). מלבד הפעילות ניתן למצוא גם את קמפיין הנעדרים, עימותים בין המתמודדים ברדיו, ראיונות עם בנצי וכו'.

יגאל בוזגלו – מבין כל עמודי הפייסבוק של המתמודדים, העמוד של יגאל היה המעניין ביותר. כמי שדאג להנציח עשרות אלפי תמונות בעיר, העלה יגאל תמונות מכל מקום אפשרי – חוגי בית, סיורים בשוק, תמונות עם ילדים, שלטי חוצות וכו' ודאג לצרף אליהם הסברים ממוקדים ומעניינים מאוד. גם ליגאל שני עמודי פייסבוק המונים 3,000 לייקים, ובחודש האחרון פורסמו כ-238 הודעות.

גם ביוטיוב בלטו כישוריו של יגאל, שכן הוא הכין תשדיר בחירות איכותי שלא בייש גם את המפלגות הגדולות בבחירות לממשלה. בנוסף, ניתן למצוא את ג'ינגל הבחירות שלו שנצפה קרוב ל-1,000 פעמים ועוד סיורים, תמונות וראיונות.

 

בוריס סידלקובסקי  – לא נראה שבוריס ממש התאמץ לשכנע את גולשי הפייסבוק לעשות לו לייק או לקרוא את הגיגיו ברוסית, שכן עמוד הפייסבוק שלו מלא תגובות של גולשים אחרים (לרוב בעלי אינטרסים שהכפישו את שאר המועמדים) וכן, עוד מספר פרסומות וסטיקרים ברוסית, כולל שעשועי גרפיקה חביבים.

הודעה אחת שדווקא כן משכה את תשומת הלב היא צילום פרסומת של יורם מלול שפורסמה בעיתון, בה רואים אותו לוחץ יד לרב רפאל סבתי ושם נכתב ברוסית (להלן תרגום חופשי לעברית): "ראיתי בעיתון פרסומת, וחצי לילה צעקתי אמא אמא!!! אם יהודים יהיו יהודים דתיים, אני לא רוצה לחיות. מהר, תקחו אותי לרופא שירפא את העיר, וכל השקרנים בתוכו. בוריס היקר, האם אתה מוכן להיות ראש העיר שכל אחד שהוא חילוני יתמוך? אחרת בתוך העיר אחרת הכל ילך". ברוסית זה בטח נשמע יותר מובן, אך יותר גרוע.

אולי יעניין אותך

Bottom ad