היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

תקציב 2011: המון קיצוצים, מעט תוספות והרבה 'אם ואולי'

מי שאחראית לכך היא הסגנית המודחת ד"ר יפעת שאשא-ביטון שקראה לעבר הסגנים המיועדים, ד"ר בוריס ובוזגלו לוותר על הסגנות לטובת חזות העיר והחינוך . "הנה, יש לכם הזדמנות לעזור לעיר", היא אמרה לשניים בציניות . האופוזיציה בראשותו של בנצי יעקב יכולה לקבל חיזוק משמעותי, או שלא .

 

תחילתה של ישיבת המועצה שלא מן המניין שכונסה השבוע לאישור תקציב העירייה לשנת 2011, לא העידה על מה שהיה בסופה, בהצבעה. דווקא בישיבה כה חשובה בה היה צריך רחמי שמיים, לא נאמרו דברי תורה מפיו של ראש העיר, נוהג שהפך למסורת חיובית מאז היבחרו.

נתחיל מהסוף, מההצבעה.

בעד הצעת התקציב הצביעו: ראש העיר, גבי חסין, ד"ר בוריס סידלקובסקי, יגאל בוזגלו, יורם ממן, אשר פיניאן, אהובה סירוגין ועופר אדר.

נגד: בנצי יעקב ואסתר חי-דוידי.

נעדר: שחר עמרם

הרב מאיר לוי, שהשתתף בישיבה, קיבל שיחת טלפון במהלך הדיון ובשיחה בישרו על מותה של אשת דודו, הרב הראשי למרוקו. עקב הידיעה הוא נאלץ לצאת מהישיבה.

ד"ר יפעת שאשא-ביטון נמנעה, לא לפני שהדהימה את חברי המועצה ואת העיתונאים שישבו בקהל בדבריה. "אני מאוכזבת מהתקציב. אני מאוכזבת בגלל הקיצוץ בחינוך ומהעובדה שכל הישיבות והשיחות שקיימנו כדי לתגבר את הסעיפים הללו, לא קיבלו התייחסות. אז בשביל מה אתם מקיימים ישיבות אם אתם לא מתייחסים לבקשות וההערות?", היא אמרה בכעס. "חוץ מזה אם אתם אנשים ישרים ואמיצים, וכמו שאמרתם כשהדחתם אותי, 'אנחנו מדיחים אותך, ומהכסף שיחסך נפתור את בעיות הניקיון וחזות העיר", דבר שלא קרה. אני פונה אליכם (ד"ר בוריס ויגאל האמורים להתמנות לתפקידי סגן בימים הקרובים ה.ב.א) שתראו דוגמא אישית ובמקום לכתוב לצד הנושאים החשובים את המילה 'מותנה' (הכוונה היא שהסעיף יבוצע אם יתקבל כסף יעודי שאינו חלק אינטגראלי מהתקציב המחייב ה.ב.א), תחכו חצי שנה ואת הכסף שיחסך תעבירו לסעיפים החשובים בחינוך וחזות העיר".

כזכור, יפעת הודחה מהסגנות לפני כתשעה חודשים על ידי חברי המועצה ובהם בוריס סידלקובסקי ויגאל בוזגלו האמורים להיבחר לתפקידי סגנים בקרוב. בזמן שיגאל הציג את סעיפי התקציב, ולאחר מכן כאשר בנצי יעקב שאל שאלות, יפעת הייתה רכונה על דפי התקציב וניכר היה שהיא מחפשת משהו שאינו קיים, תוספת לתקציב שהייתה בטוחה שחבריה במועצה ובראשם ראש העיר הוסיפו. לאחר השאלות באה התגובה הקצרה והחדה כלפי השניים שהדיחו אותה ועכשיו הם אמורים להיבחר לתפקיד הסגן, מידה כנגד מידה.  

ונחזור לתחילת הישיבה:

הישיבה הייתה די משעממת ולולא שאלותיו הענייניות של יו"ר האופוזיציה בנצי יעקב לגבי הקיצוצים שעבר התקציב ביחס לשנה הקודמת, אפשר היה לסיים את הישיבה אחרי דברי ההסבר של גזבר העירייה היוצא, יגאל פנחס.

יגאל, שלו זה התקציב האחרון, פרט בסבלנות את סעיפי התקציב אחד לאחד וכמעט שלא הופרע על ידי חברי המועצה במהלך ההסבר.

בתום ההסבר של יגאל הגזבר, ביקש בנצי יעקב את רשות הדיבור ושאל "אדוני ראש העיר, האם הצעת התקציב ששלחתם אלינו, זהה למה שמונח על השולחן?". "לא", ענה לו אלי כהן המנכ"ל, "בדף העליון תמצא את השינויים". היות ועל הכנת התקציב שקד הגזבר וראש העיר היה בסוד העניינים, דבריו של בנצי נענו בהמשך כמעט מתוך דקלום על ידי ראש העיר. "מדוע קצצתם את תקציב אחזקת האצטדיון?" הוא שאל בתמיהה, "סוף סוף יש משהו שהרבה תושבים נהנים ממנו, וגם את אתם הולכים להרוס". בתגובה הסביר ראש העיר שאת אחזקת המגרש העבירה העירייה לקבלן הגינון שהוא יהיה גם אחראי על הטיפול באחזקת המגרש "הטיפול באצטדיון התווסף לתפקידו של הקבלן והוא אחראי גם על האצטדיון", ענה ראש העיר לבנצי.

בנצי המשיך להיות הדובר היחידי ושאל, "אני רואה פה סכום רציני לפרסום, מאיפה זה בא?". "זאת לא תוספת, זה ניוד של סעיף תקציבי ממקום למקום אחר", ענה ראש העיר. "אתם מספרים על תוספות לסעיפים שונים ביניהם ניקיון וחזות העיר. אני רוצה לשאול אותך ראש העיר, איך אנחנו יכולים להיות בטוחים שבאמת הכספים האלה יגיעו למקומות הנכונים? אתם לא ביצעתם את החלטת המועצה, ואף אחד לא יודע לאן הלך הכסף שנחסך מהסגנית (מהדחתה של סגנית ראש העיר יפעת שאשא-ביטון). אני בטוח שאף אחד כאן סביב השולחן לא יודע מה עשיתם עם הכסף", אמר בנצי לנוכחים, והדממה שאפיינה את הישיבה לא הופרה. חלק מחברי המועצה קילפו תפוזים אחרים נהנו מהאפרסמון הבשל שעיטר את שולחן הישיבות, היו גם כאלה שהמשיכו ללגום מהתה החם שהוגש בתחילת הישיבה ואפילו לא הרגישו שהתה הפך ל'ברד', עסוקים החברה.

התקציב עובה במספר סעיפים ובהם חזות העיר והניקיון שהפכו להיות סוג של סדין אדום אותו מנפנפים תושבי העיר והעיתונות כלפי ראש העיר שהתחייב עם היבחרו לפני שנתיים ש'חזות העיר בראש מעיניי', ורק הלכלוך לא שמע על כך והמשיך להתגלגל ברחובות.

התקציב בכללותו מוגש מאוזן, עם התניות וסיכוי למקצה שיפורים, אם מתוספת שישיג השלטון המקומי במאבקו עבור כלל הרשויות ואם מתוספות ייעודיות שיתקבלו ממשרדי הממשלה השונים במהלך השנה. יש תקווה גדולה בתקציב, אבל לא פחות, מכך קיימת סכנה האורבת בפינה שאם העירייה ומנהליה לא ישנו את התרבות הניהולית-כלכלית לא תשתנה, הקטסטרופה תחזור, ובגדול. הכל תלוי מעכשיו ואילך בידי ראש העיר וחברי המועצה. אנחנו מצרפים את ברכתנו להצלחה.    

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad