היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

‏אירוע פתיחת העונה של ליגת מאמאנט הארצית בגליל גיליון

אירוע פתיחת העונה הארצית ייערך לראשונה בתולדות מאמאנט בגליל בכפר בלום. באירוע עצמו ישתתפו קבוצות מכל הליגות בארץ ממטולה ועד אילת. כאלף נשים ייקחו חלק באירוע שיערך במהלך שלושה ימים (חמישי עד שבת), ויחל בתאריך ב-15/9 ויסתיים בתאריך 17/9 כאשר הקבוצות תתארחנה בבתי מלון ובתי הארחה בכפר גלעדי, קייקי כפר בלום, נופי גונן ואכסניית הנוער תל חי .

באירוע עצמו מתוכנן לו"ז קבוע מראש ובו טורנירים שייערכו באולמות שונים, הדרכות מקצועיות לקבוצות, אטרקציות, מסעדות, בתי קפה ולקינוח הופעת סטנד אפ של אורנה בנאי. נגישות האירוע, מלבד היותו לראשונה בגליל, פתוח לכל שחקנית שמגיעה לאירוע הפתיחה שזהו בעצם הרעיון עצמו שכל שחקנית שהיא אמא יכולה להגיע ולהרגיש שייכת בלי להרגיש זאת כלכלית.

 

ישנם מעל 100 ישובים שבהן פועלת הליגה ועוד כעשרת אלפים אימהות במשרה מלאה שמשחקות את המשחק. אפשר לומר אפילו מאוהבות. בו ראוי לציין כי ליגת מאמאנט היא ליגת הנשים הגדולה ביותר בארץ.

 

הליגה הצפונית ביותר שנמצאת בגליל העליון נקראת מאמאנט אשכול צפון הכוללת כעשרים קבוצות מכל האזור הכולל: קיבוצים, מושבים, קריית שמונה, חצור ועוד. הליגה עצמה מתבססת על שלושה בתים ומשחקי בית וחוץ. כאשר קבוצות מהמקום הראשון והשני עולות אוטומטית לרבע הגמר ושלושת הקבוצות מהמקום השלישי הולכות לפלייאוף שבסופו שתיים עולות לרבע הגמר גם כן.האלופה עוברת לשלב הבא שנקרא אלוף האלופות נגד כל האלופות מכל הליגות בארץ עד המנצחת האחרונה כאמור תוכרז כאלופת המדינה למאמאנט.

השנה יהיה גם פלייאף תחתון ופלייאוף פלייסוף (מילה שהומצאה ע"י, מאמאנט) על מנת לתת לקבוצות שלא מתחרות על התואר את ההרגשה של שייכות גם כן.

בליגת מאמאנט משתתפות אימהות בכל גיל או נשים מעל גיל 30 בכדי לאפשר לנשים פעילות ספורטיבית וחברתית שהאמצעי הוא הכדורשת. אין מבחני קבלה מלבד התנאי הנ"ל  וסיסמת הליגה הינה " כל אמא יכולה

 

בכל ליגה ישנה מנהלת. שאלתי את אחת השחקניות ומקימת קבוצת "כפר יובל רחל רז שהיא עצמה אמא במשרה מלאה ל-3 בנות.

 

  • רחל האם תוכלי להסביר לי מהי מנהלת הליגה ומהי מטרתה?

ראשית מנהלת הליגה באשר היא מורכבת ללא יו"ר אלא בדמוקרטיה מלאה, שנית אחראית על תכנון מהלך הליגה ומעבר לכך גם לערבים וימים חברתיים הכל לפי חלוקת תפקידים מסודרת, כמובן שישנו גם ביטוח לפי חוק הספורט
שהמנהלת דואגת, ניהול הכספים, דף פייסבוק ועוד כהנה וכהנה כמובן שהכל נעשה בחלוקה שווה ובפתיחות מלאה.

בגוף עצמו שנקרא מאמאנט פועלים רבות בחלק החברתי מלבד החלק הספורטיבי שזה מתבטא: טורניר קבוע כל שנה להעלאת מודעות סרטן השד שנערך בראשל"צ בחודש אוקטובר, תוך כדי הטורניר עצמו ישנן הרצאות ומרפאות ניידות לבדיקות, ולהעלאת המודעות על סרטן השד, אומרת רחל רז מנהלת מאמאנט באזור.

 

ליגת המאמאנט תפתח בחודש אוקטובר. אנחנו נמשיך ונעקוב מקרוב.  בהצלחה למאמות.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad