היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

10 מיליון שקלים לחיזוק מוסדות חינוך בקריית שמונה

 

ראש העיר, הרב ניסים מלכה: "אני מודה לשר החינוך גדעון סער על היעילות והמהירות במתן מענה מיידי לחיזוק מוסדות החינוך בעיר מפני רעידות אדמה. אני מקווה שכעת שר הבינוי והשיכון ילך בעקבותיו ויעביר את התקציב הדרוש לחיזוק בניינים שנבנו בעיר לפני שנת 1980 כדי למנוע קטסטרופה באם חלילה תתרחש רעידת אדמה בצפון".

קריית-שמונה ממוקמת לאורך קו השבר הסורי-אפריקאי המוגדר כקו שבר פעיל. זו הסיבה שראש העיר ניסים מלכה מתכתב בשנתיים האחרונות עם שרים בממשלת ישראל כדי שיעבירו תקציבים לחיזוק מוסדות חינוך, מבני מגורים ומבני ציבור בקריית שמונה.

היום הגיעה הבשורה היישר מלשכתו של שר החינוך ששוחח בצהריים עם ראש העיר ובישר לו כי משרד החינוך יעביר במסגרת אישור תקציב 2011, עשרה מיליון שקלים לחיזור מוסדות חינוך בקריית שמונה מפני רעידת אדמה.

לפני מספר חודשים סיימו אנשי משרד החינוך לבדוק את מצבם של בתי הספר בעיר ועמידותם בפני רעידת אדמה צפויה והגישו את המלצותיהם לעיונו של השר גדעון סער שהחליט לא לקחת סיכונים ולהעביר את כל הכסף הדרוש לחיזוק מוסדות החינוך בעיר.

מנתוני הסקרים עולה כי 2,110 דירות שבנה משרד השיכון בקריית שמונה אינן עומדות באמות המידה שקבעו הסוקרים לעמידות ברעידות אדמה. מדובר במספר רב של דירות, ומן הראוי היה שמשרד השיכון ישקול החיזוק הדרוש להן, אך הוא לא עשה זאת.

בהחלטות ממשלה מסוף 1988 וממארס 1990 נדרש משרד השיכון לבחון את האפשרות להגביר את עמידותם של מבני מגורים קיימים ברעידות אדמה, תחילה באזורים בעלי מקדם סיכון סיסמי גבוה, ולאחר מכן באזורים אחרים, "תוך הגדרת הפתרונות ויישומם על פי מערכת עדיפויות". לפי אומדן ראשוני שעשה משרד השיכון, עלות חיזוק ה מבנים בכל היישובים שבקרבת השבר הסורי-אפריקני נאמדה בכ-150-200 מיליון שקלים העלות הממוצעת של חיזוק כל דירה נאמדת בכ-20,000 שקלים

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad