היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

בית דין של מטה

בני סכנין הביסה את קרית שמונה 0:3 ,האקסים  אזולאי ועמאשה ,היו שותפים לחגיגה כשכל אחד מהם הבקיע שער ,מוגרבי המקומי משלים את התבוסה.קרית שמונה שוברת שיא חדש לאחר חמש שנים בפלייאוף העליון ,הקבוצה תאבק בפלייאוף התחתון נגד ירידה לליגה הלאומית.אפקט חילופי המאמנים הולך ומתמוסס,הוא שאמרנו שלומי דורה מאמן ראויי רק אם הגעתו לקבוצה הייתה מתבצעת חודש לפני.מה לא אמרנו על קווי ההגנה ,קאסיו פרננדס ניצל מכרטיס אדום כשהוא נחשף אחד על אחד רק בעברות הוא יכול למנוע מהשחקן שמולו להגיע לחיימוב, גוטיירס גורם לפנדל,וכמעט מבשל שער נוסף לסכנין.החמצות משוועות של אמוטו ועבד,

שיפוט מהיר

מתדרדרים באיזי

השתדלנו במהלך העונה להעיר ולהאיר,ולצערנו את שיגורנו בא,הקבוצה התדרדרה למאבקי ירידה,3נקודות מהקו האדום,נותר מחזור אחד לסיום העונה הסדירה ,דבר אחד היה ברור, לקריה סגל שחקנים איכותי לא פחות מרעננה ולא פחות מבית"ר י-ם ובטח לא מסכנין ,הקבוצות שציינתי גם נחשבות תקציבית לקבוצות השפויות של הליגה ,טעות מס 1 הייתה הבחירה של סאלח חסארמה  בחירה אמוציונאלית ,ביום שני בבוקר של אותו שבוע, הפתיע  ברק בכר את איזי וחתם בבאר שבע .ביום שני בצהריים מונה סאלח חסארמה למאמן הקבוצה ,כשבאותה תקופה סאלח חסארמה היה עם רגל וחצי מחוץ לקבוצת הנוער! בהמשך העונה נפל הפור אצל איזי והיה ברור כי סאלח חסארמה מאכזב ואז באה טעות מס 2 איזי מקווה שסאלח יתפטר משני טעמים הראשון איזי מודיע קבל עם ועדה שהוא אחראי למצב הקבוצה וסאלח לא אשם,ואצל איזי לא נהוג לפטר מאמנים,בקיצור "סינדל" את עצמו ,הזמן פעל לרעת הקבוצה ומכאן הטעות מס 3 איזי מבצע מהלך של החלפת מאמנים מאוחר מידיי,אפקט החלפת המאמנים אם היה מתבצע חודש לפני ,שלומי דורה היה ממקם את הקבוצה בפלייאוף העליון.היום לצערי שלומי צריך לבצע מהפכה מנטאלית כדי לממש את הפוטנציאל שטמון בשחקנים,השחקנים עולים למשחקים עם "משקולות ברגליים",צריכים להפנים ומהר שהקבוצה בסכנת ירידה מוחשית,בכל משחק צריך לחפש איך לא סופגים ,כל נקודה חשובה,בקיצור מהיום צריך לחשב מסלול מחדש.ואיך עושים זאת? גוטיירס חייב לצאת מההרכב !!,הכנסת שחקנים לוחמים ומחויבים ע"ח פרימדונות,עיבוי מרכז שדה ב"מפרקים",לחיות מכוער ולא למות יפה,להפנים שהקבוצה היא קבוצת תחתית ומעליה מרחפת סכנת ירידה מוחשית ,והשחקן ה-13 האוהדים, להגיע ולעודד,הקבוצה זקוקה לאוהדים ולא לקהל.

 

 

אלימות קשה במשחק נערים ג'

מהומה קשה התפתחה בתום המשחק בין נערים ג' של קרית שמונה לנערים ג' של עפולה,כאשר אחד ההורים מהקריה טען כי ראה סכין נשלפת ,בתום המשחק לטענת אנשי הקריה,הוכה השחקן עבדאלה חליחל ע"י שחקן עפולה(נתן לו בוקס לפנים) ללא שום סיבה.הורי שחקני עפולה חדרו לתחומי המגרש במטרה להכות את שחקני הקריה ,הם נתקלו בהורי השחקנים שנכנסו להגן על ילדיהם , הוזמנה ניידת משטרתית שלא הגיע בסופו של דבר,ורק בנס נמנע אסון במגרש.עמי אסייג מנהל מחלקת הנוער הפועל עפולה בתגובה:"המשחק הסתיים בלחיצת ידיים והיה ספורטיבי לחלוטין. ביציאת השחקנים מהמגרש   התפתח ויכוח בין שחקן שלנו לבין שחקן מהקריה ואז קפץ אח של השחקן מקרית שמונה ונתן מכה בראש לשחקן שלנו שקד סרוסי ,מכאן ההורים של שתי הקבוצות קפצו למגרש,ואז פרצה מהומה שבסיום השתלתנו עליה,והוצאנו את שחקני הקריה לאוטובוס שלהם ,השחקן שלנו נשלח למיון ןהוגשה תלונה במשטרה כנגד אחיו של שחקן קרית שמונה"…ממועדון הכדורגל של הקריה נמסר:"חבל שהאלימות הגיעה גם למשחקי מחלקות הנוער.היחסים בין מועדוני הכדורגל של קרית שמונה ועפולה מצויינים,חבל שיש מי שמנסה להרוס את היחסים ומתנהג באלימות קשה שעלולה הייתה להסתיים באסון.אנו מצפים מהנהלת עפולה לטפל במלוא החומרה בכל המעורבים בארוע החמור שהתרחש…"

 

טור אישי – זרים והשפעתם

השחקנים הזרים בכדורגל וההשלכות הופך להיות הנושא החם ביותר בכל נושא שחקנים בעולם הכדורגל בכלל ובאירופה בפרט. וגם אצלנו כמובן.

מחקר מלומד של האוניברסיטה המקורבת לפיפ"א מראה על התפתחות נושא הזרים ומה ההשפעה על המשחק במדינות הללו.

בבחירת שחקנים זרים המחקר מלמד ש47.7% משחקני הליגות הבחירות באירופה הם שחקנים זרים . מי שמוביל בבחירת זרים הם דוקא האמריקאים בליגת הצוברת שם ותאוצה.והאמריקאים בכדי להאדיר את איכות הליגה מביאים הרבה מאד זרים מכל העולם וגם כאלה בשלהי הקריירה.

המחקר מלמד שהגילאים 24 עד 28 מהווים את 32% מהשחקנים הזרים שמביאים. גיל 28 הוא הרב באחוזים שמביאים לליגות הללו. שוערים הם 20 אחוז מהזרים. חלוצים הם 34.9% מהשחקנים הזרים ושאר התפקידים נעים בממוצע כ24 אחוז מהשחקנים הזרים.

כדאי לטפח שחקנים צעירים בעלי אופי התקפי היא מסקנה מאד ברורה. נתון זה מהמחקר מלמד ששחקנים בעלי אופי התקפי בהחלט יהיו אלו שירצו אותם וזה מחזק את הגישה הקיימת במדינות אירופה שאומרת שבגיל הצעיר עד גיל 15 תלמד את השחקן לפחות שניים או שלושה תפקידים במגרש וכך תעצים את יכולת הבחירה והתפקיד המתאים בהמשך.

מדינה המובילה בדרום אמריקה שמביאה זרים היא מקסיקו. הליגה באסיה עדיין בתחילת דרכה בהבאת זרים. גם בדרום אמריקה וגם באסיה החלוצים מהווים כ30% מהשחקנים הזרים שמביאים.

המחקר המעניין הזה ממשיך ומראה שבאנגליה נמצאים כ66% מהשחקנים הזרים של אירופה. לבלגיה באים כ56% מהשחקנים הזרים. לגרמניה מגיעים כ50% מהשחקנים הזרים. לספרד רק 41.6% מהזרים ואילו לליגה הצרפתית מגיעים רק כ33% מהזרים בליגות. כלומר אני למד שבאנגליה גם הכסף וגם האטרקטיביות של איכות הליגה הם אלו שמושכים את השחקנים הזרים לבא לשם. ואם נשאל ונחקור איזה סוג שחקנים מגיע לישראל ומה יכולתם בהקבלה לאלו שמגיעים לאירופה נלמד הרבה על היכולת והקבוצות שלנו.

השחקן המוביל בארץ – זהבי אינו זר. השוער הטוב בליגה –קליינמן אינו זר. הבלם הטוב בארץ – טיבי או שיר צדק אינם זרים. המגן התוקף הטוב בארץ מימין דסה ומשמאל דוידזאדה אינם זרים. חומר למחשבה !!

עוד נתון ששווה ללמוד מה ממוצע השנים ששחקן ישראלי נמצא בליגות באירופה ? כמה הם משחקים בפועל? ובאיזה ליגות הם משחקים – וזה למעשה יבהיר לנו כמה עלינו לעבוד ולהשתפר.

אזי לא להרים ידיים יש הרבה עבודה גם למאמנים ובמיוחד לשחקנים.

אולי יעניין אותך

Bottom ad