היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

300 יחידות דיור חדשות בישובי גליל העליון

משרד הבינוי והשיכון השקיע בחודשים האחרונים עשרות מיליוני שקלים בפיתוח מואץ של תשתיות ציבוריות בשכונות חדשות הנבנות בקיבוצים כפר גלעדי, צבעון, גונן וקדרים. עבודות הפיתוח מתחילות עוד לפני בניית הבתים על ידי התושבים, שיזכו לגור בבית שסביבו כבר יושלם פיתוח תשתיות ציבוריות. סך יחידות הדיור שייבנו בארבעת הקיבוצים נאמד בכ- 300. בנוסף, בקיבוצים שניר ועמיעד יחלו לקראת סוף השנה עבודות לפיתוח תשתיות ציבוריות.

ראש מועצה אזורית גיורא זלץ מסר כי בכל 29 קיבוצים המועצה מתקיימים בימים אלה מהלכי קליטה, ב-23 מהם מדובר בקליטה רחבת היקף של מצטרפים. מהנדס מועצת הגליל העליון אוהד לבנת: "לאחר 12 שנים של ציפייה פורסמה להפקדה תכנית המתאר של קיבוץ עמיר. עיקרי התב"ע (תכנית בנין עיר) של עמיר כוללת תכנון הגדלת הקיבוץ להיקף של 443 יחידות דיור. תכנון מחדש של הקיבוץ כולל שטחי ציבור שטחי מבני משק, תעסוקה ותעשיה, יעוד שטח למיזם תיירותי המבוסס על מרחצאות חמים. התוויית מערכת דרכים וחלוקה למגרשים כדי לאפשר שיוך דירות לחברים".

גם בקיבוץ מלכיה, שחגג לאחרונה 65 שנים לעלייתו על הקרקע פורסמה להפקדה תכנית מתאר הכוללת תכנון אזור הקהילה להיקף של עד 349 יח"ד, בהן שטחי מגרשים לשיוך בתחום המחנה הישן, ועוד 72 מגרשים חד-משפחתיים בתחום שכונה חדשה מערבית. כמו כן מתוכננת שכונה מזרחית של 34 מגרשים, מערכת דרכים וחניות, הסדרת שטחי ציבור, הסדרת שטחי תעסוקה, מסחר ומבני ציבור, מבני חינוך, תיירות, ואירוח כפרי.

במסגרת תכניות ועוגנים של משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגישה המועצה חמישה ישובים לתכנון מתארי חדש ותשובות המשרד צפויות בימים אלו.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad