היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

500 בני +60 מראש פינה משתתפים בפיילוט של ארגון הבריאות העולמי

המועצה המקומית-ראש פינה נבחרה על ידי ארגון הבריאות העולמי, לשמש מודל למערך טיפול חדשני לאיתור ומילוי צרכיה של אוכלוסיה בגילאי +60 בתחום הבריאות והפנאי. מטרת הפרויקט היא איסוף ועיבוד מידע רפואי והעמדתו לרשות גורמי הרפואה והשירותים הרלוונטיים בקהילה וזאת על רקע העלייה בתוחלת החיים.

מעבר לאיתור הצרכים המאובחנים בתחום המחלות הכרוניות יבוצע, במסגרת הפרויקט, מעקב אחר מימוש הצרכים החברתיים ופעילות הפנאי של אוכלוסיית היעד, בהתאם להעדפות שיוגדרו על ידה. לשם כך יתנהל קורס הכוונה ייעודי למתאמי השירות בישובים השונים, שישמשו כגורם מקשר בין מפעילי התכנית ואוכלוסיות היעד. בסוף הפרויקט יבוצע סקר מעקב שיבחן את תרומת הפעילות לשיפור מצבם הרפואי-תפקודי של בני +60 בראש פינה. התכנית לאיתור וטיפול בצרכים רפואיים של אוכלוסיות היעד הנדונות, נתמכות ומקודמות ע"י ארגון הבריאות העולמי והמשרד לאזרחים ותיקים, ועתידה להיות מיושמת ביותר ממאה ישובים ורשויות מקומיות בישראל. בפרויקט שותפים משרד הבריאות, בית הספר לרפואה של אוניברסיטת חיפה, ארגון הבריאות הבינלאומי, המשרד לאזרחים וותיקים והמועצה המקומית- ראש פינה.

הפרויקט הושק השבוע במועצה המקומית- ראש פינה עת ביקרו בה נציגים של ארגון הבריאות העולמית והחלו בעבודתם. ראש המועצה, אביהוד רסקי: "תוחלת החיים כיום התארכה משמעותית, עובדה המחייבת מתן פתרונות לצרכים של בני +60. הדאגה בראש פינה לאוכלוסייה זו הביאה לפרויקט הנהדר שאנו משיקים היום. אני נרגש ומתכבד לשמש מודל ליישום פרויקט שחרט על דגלו את מתן המענה, בכל התחומים לאוכלוסייה זו ומקווה שבקרוב ייושם בכל ערי ישראל"

אולי יעניין אותך

Bottom ad